Førtidspension - klage til Amtet
Fra : Annette Skovbon

Dato : 01-08-03 00:23

Jeg fortalte jer i Marts at jeg havde fået bevilliget min
førtidspension. I samme ombæring klagede jeg over
afgørelsestidspunktet, da jeg jo havde gået på kontanthjælp i 1½ år
og samtidig modtaget min IY. I dag modtog jeg afgørelsen. De har ændret
Fredericia kommunes afgørelse! Jeg er derfor blevet tilkendt pensionen i
februar 2002 og ikke først marts 2003. Det betaler sig altså at klage
God weekend til alle.
Kh. Annette

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 01-08-03 02:32

Annette Skovbon skrev:

>og samtidig modtaget min IY. I dag modtog jeg afgørelsen. De har ændret
>Fredericia kommunes afgørelse! Jeg er derfor blevet tilkendt pensionen i

Tillykke med det Annette.

>februar 2002 og ikke først marts 2003. Det betaler sig altså at klage

Hm. Æh. Nu du lige er igang og i stødet - jeg har et lille hængeparti
med Thyh - nåh nej.

> God weekend til alle.

I lige måde

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Annette Skovbon

Dato : 01-08-03 05:14

On Fri, 01 Aug 2003 03:31:48 +0200, Kaj Svenningsen wrote:
> Hm. Æh. Nu du lige er igang og i stødet - jeg har et lille hængeparti
> med Thyh - nåh nej.
Et lille hængeparti? Ja, det er da vist din kommune der har hængepartiet
- du er bare den stakkel det skal gå ud over. Jeg håber snart de kommer
på bedre tanker, for jeg tror de har lagt sig ud med den forkerte. - Det
er selvfølgelig kun min fornemmelse
> I lige måde
Tak

Vh. Annette

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-08-03 10:54

Annette Skovbon skrev:

> [...]
> ændret Fredericia kommunes afgørelse! Jeg er derfor blevet tilkendt
> pensionen i februar 2002 og ikke først marts 2003. Det betaler sig

Herlig læsning
Tillykke!

Du må straks bevillige dig selv en ekstra stor is i anledning af "sejren"
(og det gode vejr iøvrigt)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
*Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-03 10:55

--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/ http://www.handiinfo.dk/

Fra : Annette Skovbon

Dato : 26-08-03 21:52

Amtet har lige skrevet til mig. Kommunen har anket deres afgørelse til
den sociale ankestyrelse.
Er der nogen der ved hvad der nu sker i sagen? Hvem kontakter mig? Hvor
lang tid går der? Hvorfor anker de afgørelsen? Hjælp...:-/
Kh. Annette

Fra : Neslin

Dato : 26-08-03 23:18

"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> skrev :
> Amtet har lige skrevet til mig. Kommunen har anket deres afgørelse til
> den sociale ankestyrelse.

Bare rolig Anette, det skal nok gå!

> Er der nogen der ved hvad der nu sker i sagen?

Den sociale ankestyrelse ser vel på sagen som den er fremlagt ved Amtets
vurdering af din ret.

>Hvem kontakter mig?
Den sociale ankestyrelse via et brev om medhold i din ret

>Hvor lang tid går der?

Det er jeg ikke klar over. Vel 3 til 4 mdr, men det øger blot din
opsparing af indefrosset beløb incl. renter. Så læn dig blot tilbage og
nyd din velfortjente sejr i første halvleg. Amtet og vi er med dig, så
du kan roligt gør dig parat til den kommende forbrugsfest og menneskelig
oprejsning.

>Hvorfor anker de afgørelsen?

Uanstændighed og manglende indsigt og forståelse for en tabt sag.

>Hjælp...:-/

Det kan da kun blive med at feste når du igen får medhold, men jeg vil
foreslå dig at poste indlæget i en ny meddelelse i samme nyhedsgruppe,
da det er længe siden sidste meddelelse (1-8) indløb, så folk tror
måske, at tråden er død og kikker sjældent ind.
Keep smiling og nyd livet.
--
MVH :)
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-03 12:41

Annette Skovbon skrev i <news:pan.2003.08.26.20.51.52.814292@yahoo.dk,>:

> Amtet har lige skrevet til mig. Kommunen har anket deres afgørelse til
> den sociale ankestyrelse.

Det kunne tyde på at afgørelsen rummer en principiel problemstilling.

> Er der nogen der ved hvad der nu sker i sagen? Hvem kontakter mig?
> Hvor lang tid går der?

Det er akkurat som da Det Sociale Nævn behandlede sagen, denne
gang er det bare Ankestyrelsen som sagsbehandler.

Hvorfor anker de afgørelsen?

Sandsynligvis pga en principiel problemstilling - fordi der ikke findes
et klart svar i lovgivningen* på hvordan en sag med din problemstilling
skal afgøres. Kommunen kan måske se, at de, hvis nævnets afgørelse
er korrekt, generelt har en forkert praksis.

Hvis sagen er principiel og afgørelsen er til din gunst, så vil din sag
sandsynligvis også få posetiv betydning for andre borgere.

(* lovteksten, bekendtgørelser, Ankestyrelsens afgørelser og praksis)

Hjælp...:-/

Jeg forstår din frustration!

Ved principielle sager er der som regel 2 parter, som hver især er
ret sikre på at have en "god sag", på at få medhold. Jeg krydser
fingre for dig!