Behandling af abstinenser.
Fra : Tyren

Dato : 29-07-03 09:52

Hej!

Min kæreste har igennem længere tid haft et stofmisbrug. Han er nu i
behandling og får kun lægeordineret medicin, som han er ved at trappe
ud af. Han er nu helt nede på tre piller om dagen, men det er også de
sidste, der er de sværeste at komme af med.

Mit spørgsmål går nu på, om der er nogen, der kender til alternative
behandlingsmetoder/naturmedicin, der kan afhjælpe eller dulme de
abstinenser og den uro, der uundgåeligt vil opstå?

M.v.h.

Tyren.

Fra : Bente Clairrissa

Dato : 29-07-03 22:02

"Tyren skrev

> [...]
> behandlingsmetoder/naturmedicin, der kan afhjælpe eller dulme de
> abstinenser og den uro, der uundgåeligt vil opstå?

For at kunne lindre abstineser er det nødvendigt for mig at vide, hvad det
er for et stof din kæreste har misbrugt.

Bente Clairrissa.

Fra : Tyren

Dato : 30-07-03 08:18

"Bente Clairrissa" <Castanina@events.dk> skrev i en meddelelse

> For at kunne lindre abstineser er det nødvendigt for mig at vide, hvad det
> er for et stof din kæreste har misbrugt.
>
> Bente Clairrissa.

Hej Bente.

Da misbruget stod på, var det heroin han var afhængig af. Men det er nu 10
måneder siden. I øjeblikket får han kun noget stærkt smertestillende ved
navn "Temgesic". Det er et syntetisk opioid (virksomt stof: Buprenorphin),
som desværre også er vanedannende og derfor svært at komme helt ud af. Men
det er selvfølgelig bedre end det tidligere "alternativ" . Målet er
naturligvis at komme helt ud af det skidt, så vi kan få en normal
tilværelse, og da motivationen er der i øjeblikket, er det jo bare med at
benytte sig af det.

Så jeg håber meget på et par forslag til, hvordan han kommer lidt nemmere
igennem det.

M.v.h.

Tyren.

Fra : Bente Clairrissa

Dato : 30-07-03 09:44

> [...]

> benytte sig af det.
>
> Så jeg håber meget på et par forslag til, hvordan han kommer lidt nemmere

Først en forklaring på heroin:

Opiumsvalmuen er den plante heroin fremstilles af som 2. udtræk ved hjælp af
kemikalier.
1. udtræk giver ren morfin som bruges til smertestillende medicin.
2. udtræk som giver heroin, minder om morfinens virkning men er syreholdig
og det er det der gør heroinen stærkt vanedannede, fordi kalken i kroppen
bliver angrebet af syren. Det er det der smerter i kroppen, når ny heroin
ikke tilføre kroppen, hvor morfinen i heroinen normalt tager smerterne fra
syreangrebet af kalken.

Til behandling for at komme ud af et heroin misbrug, vil jeg foreslå at din
kæreste, taler med sin læge om at få et ægte morfinpræperart, i stedet for
et syntetisk for at få en bedre smertestillende virkning.
Og så minske morfindosis hver anden uge, bed også om stærke kalktabeletter
hos læge, hvilket også vil lindre.
Samtidig skal din kæreste drikke skummemælk, mindst 3 store glas om dagen,
derudover vand.
Din kæreste skal ligeledes købe Calmingen(perikon) tabeller og tage dobbelt
dosis af den dagligt anbefalede dosis.
Det vil også være bedst om din kæreste vil nøjes med at spise havregrød i
behandlings perioden.
Din kæreste skal holde sig fysisk i gang ved lange gåture/cykelture m.m. så
længe behandlingen står på.

Bente Clairrissa.

Fra : arc@na

Dato : 30-07-03 11:05

"Bente Clairrissa" <Castanina@events.dk> wrote in

> [...]
> 1. udtræk giver ren morfin som bruges til smertestillende medicin.
> 2. udtræk som giver heroin, minder om morfinens virkning men er

Korrektion. Morfin renfremstilles fra opium ved en kemisk proces, som
blev opfundet af den østrigske kemiker Sertürner. Han var desuden den
første, som renfremstillede et plante-alkaloid.
Heroin findes ikke i naturen (heller ikke i opiumsvalmuer!), men er en
kemisk modifikation af morfin, nemlig diacetyl-morfin.

> Til behandling for at komme ud af et heroin misbrug, vil jeg foreslå
> at din kæreste, taler med sin læge om at få et ægte morfinpræperart, i
> stedet for et syntetisk for at få en bedre smertestillende virkning.

Hælder du også benzin på et bål for at slukke det?

Det eneste der er at gøre, er at tage en "kold tyrker", når man nu
alligevel er kommet så langt ned i dosis. Diverse urtepræparater som
perikon vil næppe overhovedet registreres af stofmisbrugere.

Det er dog en god ide at give store mængder vitaminer (specielt B-gruppen
og C) sideløbende med den kolde tyrker.

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 30-07-03 11:48

> [...]

> kroppen, når ny heroin ikke tilføre kroppen, hvor morfinen i heroinen
> normalt tager smerterne fra syreangrebet af kalken.

Sikke dog noget vrøvl. Alkaloider er frie baser eller salte, og ikke
"syreholdige".

Hvor du har det med kalken fra, kunne jeg meget godt tænke mig at vide - du
har måske et link eller en litteraturhenvisning? Det er nok noget af det
mest fantasifulde, jeg længe har set.

arc@na

Fra : Bente Clairrissa

Dato : 30-07-03 13:15

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse news

> [...]
har måske et link eller en litteraturhenvisning? Det er nok noget af det

Jeg vil give dig et vink og ikke et link, siger tandudfald og knogleskørhed
hos tidligere heroin misbrugere dig noget?

En kold tyrker kan vi godt blive enige om til en hver tid er bedst.
Min kur går ud på at få neutraliseret den proces der foregår i kroppen på en
misbruger, som giver knogleskørhed og smerter.
En morfin/kalkbehandling må højst strækkes over 6 uger.
Så skulle et normalliv kunne klares uden tilsætningsstoffer, af en hver art.

Bente Clairrissa :)

Fra : Tyren

Dato : 30-07-03 14:13

> [...]
> En morfin/kalkbehandling må højst strækkes over 6 uger.
> Så skulle et normalliv kunne klares uden tilsætningsstoffer, af en hver

Jeg vil lige sige, at jeg selv har studeret lidt om emnet.
Lige det med kalk og syre ved jeg altså ikke noget om, men jeg ved da,
hvorfor der opstår smerter, når kroppen ikke længere får tilført heroin
(mener faktisk det gælder alle opioider - ret mig hvis jeg tager fejl!).

Heroinen tilfører kroppen en form for kunstige endorfiner, og efter længere
tids brug/misbrug, holder kroppen helt op med selv at producere de naturlige
endorfiner, og derfor opstår smerterne. Faktisk ville samtlige nerver i hele
vores krop smerte, hvis det ikke var for de endorfiner vores hjerne
producerer!

M.v.h. Tyren.

Fra : arc@na

Dato : 30-07-03 17:53

"Bente Clairrissa" <Castanina@events.dk> wrote in

> Jeg vil give dig et vink og ikke et link, siger tandudfald og
> knogleskørhed hos tidligere heroin misbrugere dig noget?

Ja, det skyldes som regel enten at man er under- eller fejlernæret, og
som følge deraf også udsat for alle mulige opportunistiske infektioner.
Hvis man desuden bor på gaden og i det hele taget lever et lorte-liv, kan
det ikke undre at der optræder diverse mere eller mindre alvorlige
følgetilstande.

I "gamle dage" blandede junkierne desuden citron- eller ascorbinsyre i
deres (basiske!!!) heroin for at opløse det. Sådan en gang mere eller
mindre konstant intravenøs tilførsel af syre er bestemt heller ikke sundt
for tænderne, men det har som sådan intet med heroin at gøre.

Så hvis du nu, i stedet for et "vink" gav mig nogle links til den
videnskabelige forskning, som du (måske) bygger dine teorier på, ville
det imponere mig væsentlig mere end en hurtig, "smart" kommentar.

> [...]
> En morfin/kalkbehandling må højst strækkes over 6 uger.
> Så skulle et normalliv kunne klares uden tilsætningsstoffer, af en

Det tror jeg under ingen omstændigheder på. Hvis du tager narkomaner i
behandling efter disse principper, er du en gemén kvaksalver. Du har i
hvert fald ikke den fjerneste forstand på kemi, fysiologi og farmakologi,
det fremgår tydeligt af det du skriver.

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 30-07-03 17:58

"Bente Clairrissa" <Castanina@events.dk> wrote in

> En morfin/kalkbehandling må højst strækkes over 6 uger.
> Så skulle et normalliv kunne klares uden tilsætningsstoffer, af en
> hver art.

Helt bortset fra det indlysende vanvittige i at give morfika til folk, som
vil ud af et misbrug, vil seks ugers kalktilskud ikke have den ringeste
indflydelse på en osteoporotisk tilstand.

arc@na

Fra : Bente Clairrissa

Dato : 31-07-03 07:24

> [...]
> vil ud af et misbrug, vil seks ugers kalktilskud ikke have den ringeste
> indflydelse på en osteoporotisk tilstand.

Syre kan du neutralisere med base(alkalisk)
Stærk base kan du IKKE neutralisere med syre, men skal betrages på lige fod
med syre og netraliseres med base(alkalisk).

Bente Clairrissa.

Fra : Bente Clairrissa

Dato : 31-07-03 08:15

Men ellers tak for titlen KVAKSALVER, for det er åbenlyst en sådan en, der
skal til for at få helbredt folk.
Det skal nævnes at jeg i 1975 blev indstillet til at modtage
hædersbevisningen DET GYLDNE MIKROSKOP af bl.a. farmaceuter, for min viden
som førte til helbredelse hvor alt håb ellers var ude. Jeg modtog den
selfølgelig, for det har jeg skam ærligt gjort mig fortjent til.

Bente Clairrissa.

Fra : Pia J

Dato : 31-07-03 09:34

> hædersbevisningen DET GYLDNE MIKROSKOP af bl.a. farmaceuter, for min viden
> som førte til helbredelse hvor alt håb ellers var ude. Jeg modtog den

Er det en meget hemmelig pris? For jeg kan ikke finde en eneste stump
information om den på nettet - det kunne da være interessant at se, hvordan
man bliver valgt til det...

:Pia

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-07-03 11:20

Pia J wrote:

> Er det en meget hemmelig pris? For jeg kan ikke finde en eneste stump
> information om den på nettet - det kunne da være interessant at se, hvordan
> man bliver valgt til det...

Man skal vist helbrede en elefant...
http://groups.google.com/groups?q=det+gyldne+mikroskop&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3f09e542%240%2476138%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk&rnum=2&filter=0

Samme link i en lidt kortere udgave:
http://shor.ter.dk/603032076

Inden du lægger for meget vægt på den del af indlægget, der ikke handler
om elefanten, bør du måske læse hele tråden - Bente Clairrissa har et
/meget/ alternativt syn på farveblindhed og hvordan øjets
farveopfattelse virker. Jeg følger spændt diskussionen i denne gruppe
for at finde ud af, om det også gælder behandlingen af abstinenser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Pia J

Dato : 31-07-03 13:07

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
=UTF-8&selm=3f09e542%240%2476138%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk&rnum=2&fi

Dette er jo en reference til et indlæg skrevet af Clairissa selv. Jeg ledte
efter mere officielle kilder, fx en liste over modtagere, eller en webside
om stifterne af ovennævnte pris. For jeg må indrømme, jeg aldrig før har
hørt om den!

:Pia

Fra : arc@na

Dato : 31-07-03 13:30

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> [...]
> ledte efter mere officielle kilder, fx en liste over modtagere, eller
> en webside om stifterne af ovennævnte pris. For jeg må indrømme, jeg

Du er ikke den eneste...

arc@na

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-07-03 13:33

Pia J wrote:

> hvordan

> Dette er jo en reference til et indlæg skrevet af Clairissa selv.

Det er desværre den eneste kilde til oplysninger om prisen. Jeg har også
ledt på nettet uden held. Jeg spurgte derfor Clairissa om nærmere
oplysninger, men fik ikke svar. Senere i tråden kom så oplysningen om
elefanten.

Udfra indlæggene i den tråd og dem i denne tråd, kunne man have et ønske
om, at Bente Clairissa holdt sig til dyreforsøg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Pia J

Dato : 31-07-03 13:43

> Udfra indlæggene i den tråd og dem i denne tråd, kunne man have et ønske
> om, at Bente Clairissa holdt sig til dyreforsøg.

Ja, så længe der kun er tale om elefanter i den magenta ende af
farveskalaen, så er det ok med mig.

:Pia

Fra : arc@na

Dato : 31-07-03 22:10

> [...]

> handler om elefanten, bør du måske læse hele tråden - Bente Clairrissa
> har et /meget/ alternativt syn på farveblindhed og hvordan øjets

Ja, tak for kaffe... skal man le eller græde?

> Jeg følger spændt diskussionen i denne gruppe for at finde ud af, om
> det også gælder behandlingen af abstinenser.

Det kan du vist roligt regne med, hvis ellers tråden fortsætter. Jeg
gider ikke at spilde mere kemisk krudt på Bente - det fører vist ingen
vegne...

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 31-07-03 13:01

> Men ellers tak for titlen KVAKSALVER, for det er åbenlyst en sådan en,
> der skal til for at få helbredt folk.

Nej, en kvaksalver er en, som tager syge i kur uden at ane, hvad han
eller hun foretager sig.

Du er langt ude.

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 31-07-03 12:59

> Stærk base kan du IKKE neutralisere med syre, men skal betrages på
> lige fod med syre og netraliseres med base(alkalisk).

Du vrøvler dog helt utroligt.
Påstår du, at reaktionen HCl+NaOH->NaCl+H20 er forkert?
Jeg er btw. uddannet laborant.

Digter du selv din kemi?

arc@na

Fra : Manasvi

Dato : 09-08-03 20:34

I Asien er der en vis tradition for at dulme opium-abstinenser med planten
"kratom" (der nemt kan købes på nettet og kun er forbudt i Thailand).
Kratom er dog en slags narkotisk stof i sig selv, men ifølge hvad jeg har
kunnet opdrive af information, langt fra så stærkt eller vanedannende som
opium.
mvh
Manasvi

Fra : arc@na

Dato : 09-08-03 22:02

"Manasvi" <manasvi@tdcspace.dk> wrote in

> [...]
> Thailand). Kratom er dog en slags narkotisk stof i sig selv, men
> ifølge hvad jeg har kunnet opdrive af information, langt fra så stærkt

Den hedder Mitragyna speciosa Korth., og der er en glimrende side om den
her:

http://www.erowid.org/plants/kratom/kratom_info1.shtml

Der er hverken morfin eller andre opiumsalkaloider i planten.

Desuden kan jeg fortælle, at man i Latinamerika bruger et meget
koncentreret udtræk (en tyktflydende, dybt rød væske) af barken fra Ipe
Roxo (Tabebuia impetiginosa) til at afgifte kokain-afhængige med. Det er
dog kun andenhåndsviden, som jeg dog har fra en pålidelig kilde, nemlig
en antropolog i min vennekreds, som har rejst meget i Amazonas (specielt
Manaus-distriktet) og har importeret lægeplanter som guaraná og ipe roxo
til Danmark. Jeg ligger inde med et stykke bark på ca. 250 gram.

arc@na