Dato bliver sat til 1992, og bruger kan ik~
Fra : Henrik Høy

Dato : 24-07-03 22:01

Hej.

Vi har et problem, jeg kan som den eneste af vores brugere ikke altid få
lov at logge på vores novell 6 server fra vores TS-W2K.

På denne TS er der installeret en Novell Client ver 4.83sp2.

Nogle gange logger jeg fint på.

Så går der nogle dage, så får jeg at vide at jeg har 3 eller 6 grace-
logins tilbage, og herefter ændre jeg mit password. Herefter kører det
enten fint igen, eller også får jeg at vide at min konto er disabled.

Jeg har også været ude for at den ved login uden advarsler, har disabled
min konto.

Jeg har to forskellige steder som jeg logger på fra, begge er andre
grafiske lokationer, jeg benytter remote desktop clienten i windows xp
pro.

Jeg kan altid logge på TS uden problemer, det er kun login til netware
som er et problem.

Jeg håber der er nogen som kan være behjælpelige.

XFUT: dk.edb.netware

Med venlig hilsen

Henrik Høy

Fra : Erik Klausen

Dato : 25-07-03 12:51

Henrik Høy wrote:

> [...]
> enten fint igen, eller også får jeg at vide at min konto er disabled.
>
> Jeg har også været ude for at den ved login uden advarsler, har disabled

Hvor mange servere har du i edir-træet? Det kunne være
synkroniseringsproblemer og/eller timesync-problemer.

> Jeg har to forskellige steder som jeg logger på fra, begge er andre
> grafiske lokationer, jeg benytter remote desktop clienten i windows xp
> pro.

Og det går godt nok?

mvh.
Erik Klausen

Fra : Henrik Høy

Dato : 25-07-03 14:21

In article <bfr5h7$tj$1@news.net.uni-c.dk>, ekl@psykiatri.aaa.denmark
says...

> Hvor mange servere har du i edir-træet? Det kunne være
> synkroniseringsproblemer og/eller timesync-problemer.

Tre, men jeg logger kun på den ene.

> Og det går godt nok?

Nej, det kan finde på at gå galt begge steder.

Mvh

henrik

Fra : Erik Klausen

Dato : 28-07-03 07:44

Henrik Høy wrote:

> Tre, men jeg logger kun på den ene.

> Nej, det kan finde på at gå galt begge steder.

Det kunne være at din brugerkonto ligger i en anden partition end de
øvrige brugere, og at der er synkroniseringsproblemer med din container.
Har du check på NDS-synkroniseringen og tidssynkroniseringen?

Er dine DS.NLM-er rimeligt ens på de forskellige servere?

mvh.
Erik Klausen