|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tiscali !!! Fra : Nielsen I
 | 
 Dato :  24-07-03 20:37
 | 
 |  | Lige nu er det ikke en god idé at skrive min uforbeholdne mening om Tiscali,
 da jeg er alt for vred, men er der nogle der ligesom jeg bare ikke KAN få
 dem til at svare på adskillige henvendelser - tlf./fax/e-mail/     ?
 
 
 De sender mig et utal af regninger, hvoraf nogle er mistænksomme og så når
 jeg har prøvet at få en forklaring har de bare nægtet at svare, hvilket har
 ført til at jeg selvfølgelig ikke i blinde bare vil betale disse
 regninger.... Det er Tiscali dog opmærksom på, så derfor sender de rykkere
 og atter rykkere, men skal jeg betale dem bare for at få fred og for at det
 ikke skal blive dyrere? eller skal jeg køre den hele vejen? Jeg _kan_ ikke
 få dem til at svare på mine henvendelser og kan slet ikke komme gennem via
 telefon endnu!
 
 --
 Med venlig hilsen / Kind regards
 Nielsen I
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  D. Truberg \(4100\) (24-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : D. Truberg \(4100\)
 | 
 Dato :  24-07-03 21:51
 | 
 |  | Ifølge Juridisk afd. i Forbrugerstyrelsen er der mange der har samme problem
 (mig selv incl.), de henviser til at sende en skriftlig indsigelse enten pr.
 anbefalet brev eller fax (husk kvittering). Herefter skal Tiscali sætte
 rykkeriet i bero.
 Har dog idag intet hørt fra Tiscali og har nu modtaget brev fra
 Incasso-firmaet.
 Efter en kort snak med Incassofirmaet satte de sagen i bero indtil de havde
 fået et svar fra Tiscali (de havde også mange henvendelser, men desvære
 måtte damen ikke udtale sig om kunden, men som hun sagde, "nu må de lige
 klappe hesten").
 Nu afventer jeg så et svar fra min indsigelse pr. 20/6.
 
 Dannie
 
 
 
 
 |  |  | 
  Nielsen I (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nielsen I
 | 
 Dato :  25-07-03 10:23
 | 
 |  | Dannie skrev:
 
 > Ifølge Juridisk afd. i Forbrugerstyrelsen er der mange der har samme
 problem
 > (mig selv incl.), de henviser til at sende en skriftlig indsigelse enten
 pr.
 > anbefalet brev eller fax (husk kvittering). Herefter skal Tiscali sætte
 > rykkeriet i bero.
 > Har dog idag intet hørt fra Tiscali og har nu modtaget brev fra
 > Incasso-firmaet.
 > Efter en kort snak med Incassofirmaet satte de sagen i bero indtil de
 havde
 > fået et svar fra Tiscali (de havde også mange henvendelser, men desvære
 > måtte damen ikke udtale sig om kunden, men som hun sagde, "nu må de lige
 > klappe hesten").
 > Nu afventer jeg så et svar fra min indsigelse pr. 20/6.
 >
 > Dannie
 
 Hej Dannie og tusind tak for svaret.
 
 Jeg vil gerne lige spørge dig om, hvor meget der lægges på i omkostninger
 fra incassofirmaet eller i det  hele taget, når man så modtager det første
 brev fra incasso-firmaet. Tiscali skriver et gebyr på 100 kr., men er der
 ikke andre incassogebyrer der pålægges og i så fald hvor meget? Det er bare
 så jeg ved det inden der kommer et incasso-brev. En anden ting er, skal
 Tiscali ikke også sætte en rykker i bero, hvis man henvender sig til dem
 (jeg ved godt at Tiscali ikke gør noget som helst, men jeg har jo for længst
 henvendt mig til Tiscali allerede efter første faktura, hvor jeg bad dem
 undersøge min faktura, blot for at undgå rykkere - eller er det kun
 incasso-firmaet der skal indstille sagen, hvis man gør indsigelse? På
 forhånd tak.
 
 mvh
 
 Nielsen I
 
 ---
 "Må Tiscali gå konkurs" !!!
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Martin Højriis Krist~ (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  25-07-03 11:15
 | 
 |  | 
 
            "Nielsen I" <liverpool3310@REMOVEPLEASEhotmail.com> skrev i en
 meddelelse news:tF6Ua.991$qq1.912@news.get2net.dk...
 > En anden ting er, skal
 > Tiscali ikke også sætte en rykker i bero, hvis man henvender sig til
 dem
 Hvis de har et krav kan de rykke dig til du betaler, uanset hvor meget
 du spræller.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -  http://www.makr.dk Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/  (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
             |  |  | 
    Henrik Aarfeldt (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt
 | 
 Dato :  25-07-03 12:02
 | 
 |  | Martin Højriis Kristensen wrote:
 
 > Hvis de har et krav kan de rykke dig til du betaler, uanset hvor meget
 > du spræller.
 
 Nogen fortsætter dog med at rykke, selv lang tid efter betaling.
 
 --
 //haa
 
 
 
 |  |  | 
     Nielsen I (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nielsen I
 | 
 Dato :  25-07-03 12:17
 | 
 |  | 
 
 "Henrik Aarfeldt" <haa@fascom.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f210e0e$0$24700$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Martin Højriis Kristensen wrote:
 >
 > > Hvis de har et krav kan de rykke dig til du betaler, uanset hvor meget
 > > du spræller.
 >
 > Nogen fortsætter dog med at rykke, selv lang tid efter betaling.
 >
 > --
 > //haa
 
 
 nemlig!
 
 mvh
 
 Nielsen I
 
 
 
 
 |  |  | 
    Nielsen I (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nielsen I
 | 
 Dato :  25-07-03 12:14
 | 
 |  | 
 "Martin Højriis Kristensen" skrev:
 > > En anden ting er, skal
 > > Tiscali ikke også sætte en rykker i bero, hvis man henvender sig til
 > dem
 >
 > Hvis de har et krav kan de rykke dig til du betaler, uanset hvor meget
 > du spræller.
 >
 > --
 > Martin Højriis Kristensen  -  http://www.makr.dk > Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/  (TEST)
 > Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
 Nå okay.... Det vil sige at det kun er incasso-firmaet der skal indstille
 sagen indtil de har hørt fra Tiscali.
 For en ordens skyld skal jeg nævne at Tiscali bestemt ikke - i dette
 tilfælde - har noget retmæssigt krav, men de kræver alligevel selvom jeg har
 skrevet og skrevet osv. Anbefalede breve er de ligeglade med, for det
 beviser kun jeg har sendt et brev til dem, ikke at der står det der står. I
 princippet kan Tiscali påstå at de har modtaget et tomt anbefalet brev.
 Men altså, hvis der er en eller anden der ved noget om incasso-gebyret ved
 første incasso-brev vil jeg meget gerne høre herom. På forhånd tak.
 mvh
 Nielsen I
            
             |  |  | 
     Martin Højriis Krist~ (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  25-07-03 12:25
 | 
 |  | 
 
            "Nielsen I" <liverpool3310@REMOVEPLEASEhotmail.com> skrev i en
 meddelelse news:Ug8Ua.1759$Im3.865@news.get2net.dk...
 > Nå okay.... Det vil sige at det kun er incasso-firmaet der skal
 indstille
 > sagen indtil de har hørt fra Tiscali.
 Så skal det være på grund af en eller anden passus i inkassoloven.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -  http://www.makr.dk Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/  (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
             |  |  | 
      Morten Bjergstrøm (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  25-07-03 12:31
 | 
 |  | 
 
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:
 >> Nå okay.... Det vil sige at det kun er incasso-firmaet der skal
 >> indstille sagen indtil de har hørt fra Tiscali. 
 > 
 > Så skal det være på grund af en eller anden passus i inkassoloven.
 Såmænd god inkassoskik. Jeg er dog heller ikke overbevist om, at et 
 firma bevidstløst må fortsætte med at rykke når der er gjort 
 indsigelse.
 Desværre er Forbrugerstyrelsens søgefunktion ikke fungerende så jeg kan 
 sandsynliggøre min formodning.
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
       Allan Lund Soerensen (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Lund Soerensen
 | 
 Dato :  25-07-03 12:51
 | 
 |  | 
 "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns93C3896CED796.miljokemi.dk@130.133.1.4...
 >
 > Såmænd god inkassoskik. Jeg er dog heller ikke overbevist om, at et
 > firma bevidstløst må fortsætte med at rykke når der er gjort
 > indsigelse.
 
 Et firma må i følge rentelovens § 9 b kun fremsende 3 rykkere med
 rykkergebyr. Der skal gå mindst 10 dages mellemrum og der kan max opkræves
 et rykkergebyr på op til 100 kr. inkl. moms pr. rykkerskrivelse.
 
 Sender de flere, er det for egen regning.
 
 
 
 
 |  |  | 
       Martin Højriis Krist~ (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  25-07-03 13:08
 | 
 |  | 
 
            "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns93C3896CED796.miljokemi.dk@130.133.1.4...
 > > Så skal det være på grund af en eller anden passus i inkassoloven.
 > Såmænd god inkassoskik.
 Selvfølgelig, men det var nu mere om det var noget man kunne kræve der
 var interessant.
 > Jeg er dog heller ikke overbevist om, at et
 > firma bevidstløst må fortsætte med at rykke når der er gjort
 > indsigelse.
 Det skulle i så fald være en formulering i retning af at en indsigelse
 havde opsættende virkning.
 Jeg tror ikke den findes.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -  http://www.makr.dk Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/  (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
             |  |  | 
     D. Truberg \(4100\) (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : D. Truberg \(4100\)
 | 
 Dato :  25-07-03 12:41
 | 
 |  | Incasso gebyret  ligger på 300,00 plus 9,15 % rente.
 
 Min første regning som var på 302,50 er nu på ialt 865,22.
 
 Ifølge juridisk afd. Forbrugerstyrelsen skal kreditor stoppe rykkeproceduren
 såfremt der bliver gjort indsigelse, dvs. de må heller ikke tilskrive renter
 så længe de undersøger sagen.
 
 Desvære modtager Forbrugerstyrelsen mange henvendelser vedr. Tiscali men
 beløb er under de 500 kr, så de kan tage sagen.
 De har sågar fået en del henvendelser på beløb 499,95, hvilket stadig er
 under 500 kr. Det lugter lidt.
 
 Jeg har talt med en tidligere ansat hos Tiscali som også siger at Tiscali
 har ansat jurister kun til at køre sådanne sager og at medarbejderne i nogle
 tilfælde er blevet tvunget til at sende fakturaer ud til gamle kunder.
 Desvære vil han ikke stå frem eller fremlægge beviser på disse påstande, da
 han frygter større sagsanlæg fra Tiscali.
 
 Dannie
 
 
 
 
 |  |  | 
      Morten Kjaer Nielsen (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Kjaer Nielsen
 | 
 Dato :  25-07-03 12:45
 | 
 |  | (Jeg vil ikke offentlig forholde mig til ret mange af de ting der skrives i
 tråden)
 
 D. Truberg (4100) wrote:
 >
 > Jeg har talt med en tidligere ansat hos Tiscali som også siger at Tiscali
 > har ansat jurister kun til at køre sådanne sager og at medarbejderne i nogle
 > tilfælde er blevet tvunget til at sende fakturaer ud til gamle kunder.
 
 Det er ikke korrekt!
 
 > Desvære vil han ikke stå frem eller fremlægge beviser på disse påstande, da
 > han frygter større sagsanlæg fra Tiscali.
 
 Hvis han havde ret burde det ikke kunne udlæse noget sagsanlæg. Men det
 at han ikke vil stå ved det offentlig fortælle nok sit.
 
 Han er dog velkommen til at kontakte mig for en dialog herom - han ved
 formodentlig at jeg ikke løber med slader.
 
 --
 Morten!
 
 
 |  |  | 
       Nielsen I (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nielsen I
 | 
 Dato :  25-07-03 13:48
 | 
 |  | 
 "Morten Kjaer Nielsen" skrev:
 > (Jeg vil ikke offentlig forholde mig til ret mange af de ting der skrives
 i
 > tråden)
 Tiscali vil tilsyneladende slet ikke forholde sig til noget som helst
 bortset fra rykkere    >
 > D. Truberg (4100) wrote:
 > >
 > > Jeg har talt med en tidligere ansat hos Tiscali som også siger at
 Tiscali
 > > har ansat jurister kun til at køre sådanne sager og at medarbejderne i
 nogle
 > > tilfælde er blevet tvunget til at sende fakturaer ud til gamle kunder.
 >
 > Det er ikke korrekt!
 Om den tidligere Tiscali ansatte taler sandt ved jeg ikke, men som de
 opfører sig tror jeg snart på alt, og jeg ville ikke blive forbavset.
 >
 > > Desvære vil han ikke stå frem eller fremlægge beviser på disse påstande,
 da
 > > han frygter større sagsanlæg fra Tiscali.
 >
 > Hvis han havde ret burde det ikke kunne udlæse noget sagsanlæg. Men det
 > at han ikke vil stå ved det offentlig fortælle nok sit.
 Aaarh... det kunne det jo godt munde ud i et sagsanlæg. Der foregår jo ting
 og sager i diverse firmaer som man kan skjule så godt at man alligevel kunne
 vinde et sagsanlæg, hvis man føler sig krænket, men det er jo også klart, at
 spørger man en Tiscali-ansat siger denne jo ikke at det er korrekt.
 Dog er det også sagen uvedkommende. Faktum er, at Tiscali mildest taget
 opfører sig skamløst. Eks. var der engang et Telefirma der ved en fejl kom
 til at sende mig samme regning 2 gange og hvor det endte i en rykker. Da jeg
 kontaktede dem, bad de om et par dage til at undersøge sagen, hvorefter de
 ringede og beklagede at der var sket en fejl i deres regnskabssystem og at
 jeg skulle se bort fra det. Længere var den ikke. Det påfaldende ved Tiscali
 er, at uanset hvad hulen man gør, er det næsten umuligt at få et svar, og
 efter at have drønet rundt på nettet, kan jeg nu forstå at Tiscali ligefrem
 er kendte for dette (Yahoo Nyhedsbrev). Hvis en kunde kan dokumentere, at en
 regning allerede er betalt og sender dokumentationen til Tiscali flere gange
 uden at få svar (og ualmindelig mange mennesker oplever det samme.... så er
 der nok noget om snakken hvad ang. Tiscalis fremgangsmetoder, også selvom
 det kommer fra tidligere ansatte.
 Nielsen I
            
             |  |  | 
        Morten Bjergstrøm (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  25-07-03 13:55
 | 
 |  | 
 
            "Nielsen I" <liverpool3310@REMOVEPLEASEhotmail.com> skrev:
 > Faktum er, at Tiscali mildest taget
 > opfører sig skamløst.
 Et firma med en direktør, der udtaler nedenstående er det ret svært at 
 tage seriøst.
 "»Som kunde ville jeg være glad for, at en sag går til inkasso, for så 
 får man en uafhængig instans til at se på sagen, hvis man ikke har 
 kunnet komme igennem hos os,« siger Lis Lysholm."
http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=317312/ I øvrigt modtager Tiscali ~50% af alle teleklager når antallet af 
 klager sættes i forhold til selskabets størrelse.
http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/ -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
         Nielsen I (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nielsen I
 | 
 Dato :  25-07-03 14:03
 | 
 |  | 
 "Morten Bjergstrøm" skrev:
 >>Nielsen I  skrev:
 >
 > > Faktum er, at Tiscali mildest taget
 > > opfører sig skamløst.
 >
 > Et firma med en direktør, der udtaler nedenstående er det ret svært at
 > tage seriøst.
 >
 > "»Som kunde ville jeg være glad for, at en sag går til inkasso, for så
 > får man en uafhængig instans til at se på sagen, hvis man ikke har
 > kunnet komme igennem hos os,« siger Lis Lysholm."
 Ja det siger jo alt... sygt mand!
http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=317312/ > I øvrigt modtager Tiscali ~50% af alle teleklager når antallet af
 > klager sættes i forhold til selskabets størrelse.
 >
 > http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/ Ja, og jeg troede indtil dette cirkus begyndte for mit vedkommende, at
 Tiscali var et okay firma. Alle mine henvendelser var venlige osv., men de
 har bøffet den forkerte denne gang. ...eller rettere de forkerte, for folk
 der er blevet snydt af Tiscali burde slå sig sammen med en advokat (han
 behøver ikke at være særlig dyr eller dygtig, for Tiscali-sagerne er for
 åbenlyse, så selv en 1-års studerende på jura burde kunne klare den sag) ...
 og så sagsøge dem til dommedag.
 > Morten                           http://miljokemi.dk Tak for dokumentationen om direktøren    mvh
 Nielsen I
            
             |  |  | 
          Martin Højriis Krist~ (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  25-07-03 14:10
 | 
 |  | 
 
            "Nielsen I" <liverpool3310@REMOVEPLEASEhotmail.com> skrev i en
 meddelelse news:UT9Ua.2101$Bf4.2056@news.get2net.dk...
 > har bøffet den forkerte denne gang. ...eller rettere de forkerte, for
 folk
 > der er blevet snydt af Tiscali burde slå sig sammen med en advokat
 (han
 > behøver ikke at være særlig dyr eller dygtig, for Tiscali-sagerne er
 for
 > åbenlyse, så selv en 1-års studerende på jura burde kunne klare den
 sag) ...
 > og så sagsøge dem til dommedag.
 Det er du ikke den første til at fremføre, men indtil videre er der ikke
 sket det store. Ihvertfald ikke man har hørt om her.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -  http://www.makr.dk Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/  (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
             |  |  | 
           Morten Bjergstrøm (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  25-07-03 15:48
 | 
 |  | 
 
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:
 > Det er du ikke den første til at fremføre, men indtil videre er
 > der ikke sket det store. Ihvertfald ikke man har hørt om her.
 Hvis der er sager under vejs så er det klart, at der ikke bliver 
 snakket om det offentligt.
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
         Rudi Stegen (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rudi Stegen
 | 
 Dato :  25-07-03 19:57
 | 
 |  | Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
 
 >> Faktum er, at Tiscali mildest taget opfører sig skamløst.
 >
 > Et firma med en direktør, der udtaler nedenstående er det ret
 > svært at tage seriøst.
 
 Du finder næppe én Tiscaliansat (i Danmark) der vil forsvare den
 aktuelle adm. direktør.
 
 Eksempelvis:
 
 Specielt i månederne efter overgangen til NytSystem (22. april 2002) og
 dets startgenvorligheder var der i de interne grupper _mange_ arrige og
 indimellem sarkastiske indlæg. En god portion var selvfølgelig også
 rettet mod den daværende adm. direktør, Peter Bredgaard, og hver eneste
 gang blev han forsvaret af mindst en enkelt ansat og som regel flere.
 Vist hver gang skete det med en begrundelse om, hvorfor man faktisk
 ikke kunne beskylde ham for dette eller hint.
 
 Når nogen i år har nævnt selv noget meget grimt om den nuværende ad.
 direktør i selvsamme grupper, har tråden glimret ved sit fravær på
 indlæg fra ansatte.
 
 Kontrasten er ret sigende.
 
 (Hvilket forskellen i deres optræden iøvrigt også er. I
 krisesituationer skrev Peter selv indimellem et indlæg eller to om
 baggrundene for de ulyksalige hændelser og tilstande, mens Lis er et
 navn, man kan se på sitet eller i pressen).
 
 Derudover er der sket en håndfuld stærkt negative ændringer siden
 hendes tiltræden. Fx er en førsteklasses domæneafdeling blev smadret
 efter den gode gamle salamimetode.
 
 --
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
 
 
 |  |  | 
         Poul Christensen (26-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Poul Christensen
 | 
 Dato :  26-07-03 10:37
 | 
 |  | 
 
            "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in 
 news:Xns93C397BF5E1E9.miljokemi.dk@130.133.1.4:
 
 > I øvrigt modtager Tiscali ~50% af alle teleklager når antallet af 
 > klager sættes i forhold til selskabets størrelse.
 > 
 > http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/ Det kan FI umuligt vide noget om. 
 -- 
 Med venlig hilsen
 Poul C
 poulc@ofir.dk 
            
             |  |  | 
          Klaus Alexander Seis~ (26-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Alexander Seis~
 | 
 Dato :  26-07-03 10:55
 | 
 |  | 
 
            Poul Christensen skrev:
 >> I øvrigt modtager Tiscali ~50% af alle teleklager når antallet af 
 >> klager sættes i forhold til selskabets størrelse.
 >> 
 >> http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/ > 
 > Det kan FI umuligt vide noget om. 
 Nej, med FI kan vide hvor mange klager de selv modtager over Tiscali,
 og det er de tal artiklen nævner.
   // Klaus
 -- 
  ><>    unselfish actions pay back better
            
             |  |  | 
          Morten Bjergstrøm (26-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  26-07-03 11:08
 | 
 |  |  |  |  | 
           Poul Christensen (26-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Poul Christensen
 | 
 Dato :  26-07-03 11:42
 | 
 |  | 
 
            "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in 
 news:Xns93C47B814F71E.miljokemi.dk@130.133.1.4:
 > Poul Christensen <poulc@ofir.dk> skrev:
 > 
 >>> I øvrigt modtager Tiscali ~50% af alle teleklager når antallet af 
 >>> klager sættes i forhold til selskabets størrelse.
 >>> 
 >>> http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/ >> 
 >> Det kan FI umuligt vide noget om. 
 > 
 > Og hvorfor mener du så, at de ikke kan det?
 > 
 FI kender ikke noget til antallet af klager, der løses ved hos selskaberne 
 uden at klageren går videre til FI.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Poul C
 poulc@ofir.dk 
            
             |  |  | 
            Morten Bjergstrøm (26-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  26-07-03 11:45
 | 
 |  | 
 
            Poul Christensen <poulc@ofir.dk> skrev:
 > FI kender ikke noget til antallet af klager, der løses ved hos
 > selskaberne uden at klageren går videre til FI.
 Og?
 eller
 Det kan du umuligt vide noget om.
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
             Poul Christensen (26-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Poul Christensen
 | 
 Dato :  26-07-03 12:16
 | 
 |  | "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in
 news:Xns93C481B76DC30.miljokemi.dk@130.133.1.4:
 
 > Poul Christensen <poulc@ofir.dk> skrev:
 >
 >> FI kender ikke noget til antallet af klager, der løses ved hos
 >> selskaberne uden at klageren går videre til FI.
 
 > Det kan du umuligt vide noget om.
 
 Se Klauses indlæg
 
 
 --
 Med venlig hilsen
 Poul C
 poulc@ofir.dk
 
 
 |  |  | 
              Morten Bjergstrøm (26-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  26-07-03 13:56
 | 
 |  | 
 
            Poul Christensen <poulc@ofir.dk> skrev:
 >>> FI kender ikke noget til antallet af klager, der løses ved hos
 >>> selskaberne uden at klageren går videre til FI. 
 > 
 >> Det kan du umuligt vide noget om.
 > 
 > Se Klauses indlæg
 Ja det er et glimrende indlæg og fuldstændig korrekt det Klaus skriver.
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
        Nielsen (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nielsen
 | 
 Dato :  25-07-03 21:06
 | 
 |  | 
 "Nielsen I" <liverpool3310@REMOVEPLEASEhotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:lF9Ua.2097
 >
 > Aaarh... det kunne det jo godt munde ud i et sagsanlæg. Der foregår jo
 ting
 > og sager i diverse firmaer som man kan skjule så godt at man alligevel
 kunne
 > vinde et sagsanlæg, hvis man føler sig krænket, men det er jo også klart,
 at
 > spørger man en Tiscali-ansat siger denne jo ikke at det er korrekt.
 >
 > Dog er det også sagen uvedkommende. Faktum er, at Tiscali mildest taget
 > opfører sig skamløst. Eks. var der engang et Telefirma der ved en fejl kom
 > til at sende mig samme regning 2 gange og hvor det endte i en rykker. Da
 jeg
 > kontaktede dem, bad de om et par dage til at undersøge sagen, hvorefter de
 > ringede og beklagede at der var sket en fejl i deres regnskabssystem og at
 > jeg skulle se bort fra det. Længere var den ikke. Det påfaldende ved
 Tiscali
 > er, at uanset hvad hulen man gør, er det næsten umuligt at få et svar, og
 > efter at have drønet rundt på nettet, kan jeg nu forstå at Tiscali
 ligefrem
 > er kendte for dette (Yahoo Nyhedsbrev). Hvis en kunde kan dokumentere, at
 en
 > regning allerede er betalt og sender dokumentationen til Tiscali flere
 gange
 > uden at få svar (og ualmindelig mange mennesker oplever det samme.... så
 er
 > der nok noget om snakken hvad ang. Tiscalis fremgangsmetoder, også selvom
 > det kommer fra tidligere ansatte.
 
 
 Den IJ ansatte jeg snakkede med sukkede dybt da jeg forelagde hende flere
 fejl i den dokumenattion Tiscali havde sendt.
 Hun sagde yderligere at de havde enormt mange sager liggende, hvor der var
 uenighed omkring regningen.
 Og der er vel ingen røg uden ild
 
 Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
      Martin Højriis Krist~ (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  25-07-03 13:09
 | 
 |  | 
 
            D. Truberg (4100)" <FJERN_DETTEdan9e@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:JE8Ua.1948$bK2.141@news.get2net.dk...
 > Ifølge juridisk afd. Forbrugerstyrelsen skal kreditor stoppe
 rykkeproceduren
 > såfremt der bliver gjort indsigelse, dvs. de må heller ikke tilskrive
 renter
 > så længe de undersøger sagen.
 Hmm, gratis lån. Det var da en smart ting.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -  http://www.makr.dk Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/  (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
             |  |  | 
       Morten Bjergstrøm (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm
 | 
 Dato :  25-07-03 13:56
 | 
 |  | 
 
            "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:
 >> Ifølge juridisk afd. Forbrugerstyrelsen skal kreditor stoppe
 >> rykkeproceduren såfremt der bliver gjort indsigelse, dvs. de må
 >> heller ikke tilskrive renter så længe de undersøger sagen. 
 > 
 > Hmm, gratis lån. Det var da en smart ting.
 Det er nok ikke helt sådan det skal forstås. Hvis kunden viser sig at 
 have uret må der naturligvis tilskreves renter for hele den periode, 
 hvor beløbet har været forfaldet til betaling efter reglerne i 
 Renteloven.
 -- 
 Morten                           http://miljokemi.dk |  |  | 
        Nielsen I (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nielsen I
 | 
 Dato :  25-07-03 14:07
 | 
 |  | 
 "Morten Bjergstrøm" skrev:
 >> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:
 >
 > > Hmm, gratis lån. Det var da en smart ting.
 >
 > Det er nok ikke helt sådan det skal forstås. Hvis kunden viser sig at
 > have uret må der naturligvis tilskreves renter for hele den periode,
 > hvor beløbet har været forfaldet til betaling efter reglerne i
 > Renteloven.
 >
 > -- 
 > Morten                           http://miljokemi.dk Enig! Og jeg ville da også være villig til at betale både gebyr og renter,
 hvis jeg havde uret i min sag, det er kun fair nok - men hvis firmaet har
 uret, ja, så må de altså indrømme det, hvilket heldigvis også sker hos de
 fleste stuerene firmaer. Men Tiscali er måske hævet over loven, hvem ved    mvh
 Nielsen I
            
             |  |  | 
      Nielsen I (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nielsen I
 | 
 Dato :  25-07-03 13:56
 | 
 |  | 
 "D. Truberg (4100)" skrev:
 > Incasso gebyret  ligger på 300,00 plus 9,15 % rente.
 >
 > Min første regning som var på 302,50 er nu på ialt 865,22.
 Tusind tak Dannie    >
 > Ifølge juridisk afd. Forbrugerstyrelsen skal kreditor stoppe
 rykkeproceduren
 > såfremt der bliver gjort indsigelse, dvs. de må heller ikke tilskrive
 renter
 > så længe de undersøger sagen.
 Jeg håber FS har ret....
 >
 > Desvære modtager Forbrugerstyrelsen mange henvendelser vedr. Tiscali men
 > beløb er under de 500 kr, så de kan tage sagen.
 > De har sågar fået en del henvendelser på beløb 499,95, hvilket stadig er
 > under 500 kr. Det lugter lidt.
 Ja det stinker....
 >
 > Jeg har talt med en tidligere ansat hos Tiscali som også siger at Tiscali
 > har ansat jurister kun til at køre sådanne sager og at medarbejderne i
 nogle
 > tilfælde er blevet tvunget til at sende fakturaer ud til gamle kunder.
 > Desvære vil han ikke stå frem eller fremlægge beviser på disse påstande,
 da
 > han frygter større sagsanlæg fra Tiscali.
 >
 > Dannie
 Det skulle ikke undre mig.
 mvh
 Nielsen I
            
             |  |  | 
      Ole Rasmussen (25-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Rasmussen
 | 
 Dato :  25-07-03 15:50
 | 
 |  | 
 
 Hej
 
 "D. Truberg \(4100\)" <FJERN_DETTEdan9e@hotmail.com> wrote:
 
 >Jeg har talt med en tidligere ansat hos Tiscali som også siger at Tiscali
 >har ansat jurister kun til at køre sådanne sager og at medarbejderne i nogle
 >tilfælde er blevet tvunget til at sende fakturaer ud til gamle kunder.
 >Desvære vil han ikke stå frem eller fremlægge beviser på disse påstande, da
 >han frygter større sagsanlæg fra Tiscali.
 
 Hvis ovenståede er korrekt, og sammenholdt med alle de andre klager over
 Tiscali's bogholderi, eller måske mangel på samme, som vi har hørt om
 igennem tiderne, så må det dreje sig om mange hundrede, ja måske
 tusindvis af kunder, og en gennemgående tråd er jo at de, Tiscali,
 tilsyneladende forsøger at opkræve uberettigede beløb.  Derfor må det
 snart være på tide med en politianmeldelse mod firmaet, idet der jo så
 er tale om forsøg på bedrageri !
 
 Kunne alle disse folk som føler sig snydt af Tiscali ikke slå sig sammen
 om en fælles anmeldelse af firmaet, istedet for alle disse enkeltstående
 'sager' - Det må ha' bedre gennemslagskraft.  -  Og så få nogle af de
 store medier til at beskæftige sig med sagen, gerne vedblivende, således
 at Tiscali's ledelse til sidst bliver tvunget til at komme med "en god
 forklaring"  offentligt !
 
 Hvad siger eksperterne i Jura gruppen ?
 
 --
 M.v.h. Ole®
 
 "Skik følge, eller land fly"
 
 
 |  |  | 
    Ole Geisler (27-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Geisler
 | 
 Dato :  27-07-03 21:20
 | 
 |  | On Fri, 25 Jul 2003 12:14:51 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
 <usenet@makr.dk> wrote:
 
 >Hvis de har et krav kan de rykke dig til du betaler, uanset hvor meget
 >du spræller.
 
 Klart.
 
 Men når de _ikke_ har et krav OG man har dokumentation i form af
 SKRIFTLIG beskræftelse på opsigelse pr. dato xx - og der fremsendes
 faktura for perioder herudover?
 
 Bemærk at der ikke har været udstyr til fysisk at etablere
 forbindelsen efter opsigelsesdatoen.
 
 --
 Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
 Aut. baatnakke, flueknepper og universalgeni
 Mit motto: Let`s fix it!
 
 
 |  |  | 
     Martin Højriis Krist~ (27-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  27-07-03 22:43
 | 
 |  | 
 
            "Ole Geisler" <reptech@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:jqc8ivobp3hud8ga6rpm20rhb6853puuqd@4ax.com...
 > >Hvis de har et krav kan de rykke dig til du betaler, uanset hvor
 meget
 > >du spræller.
 > Men når de _ikke_ har et krav OG man har dokumentation i form af
 > SKRIFTLIG beskræftelse på opsigelse pr. dato xx - og der fremsendes
 > faktura for perioder herudover?
 Så er sagen jo en ganske anden. Min pointe var at man som _skyldner_
 ikke har ret mange rettigheder og næppe nogen i retning af at
 indsigelser har opsættende virkning på hverken rykkere eller renter.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -  http://www.makr.dk Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/  (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
             |  |  | 
      Ole Geisler (28-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Geisler
 | 
 Dato :  28-07-03 18:20
 | 
 |  | On Sun, 27 Jul 2003 23:43:01 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
 <usenet@makr.dk> wrote:
 
 >Så er sagen jo en ganske anden. Min pointe var at man som _skyldner_
 >ikke har ret mange rettigheder og næppe nogen i retning af at
 >indsigelser har opsættende virkning på hverken rykkere eller renter.
 
 Enig. Jeg synes bare dit indlæg kunne tolkes anderledes.
 
 Jeg skrev fordi jeg _har_ været møllen i gennem med TISCALI. De
 skylder mig stadig penge, men jeg har opgivet.Det var et ISDN
 supersurfer abonnement - der forøvrigt fungerede glimragende, men
 TISCALI kunne hverken finde ud af at levere ADSL her på adressen, og
 da slet ikke lave en slutafregning.
 
 Først da fruen i huset var blåviolet rødglødende ophørte rykkerne, jeg
 vil ikke gentage de trusler hun kom med. Telefonventetiden var
 forøvrigt "kun " 20min - dette kan sammenlignes med TDC der
 opgraderede min ADSL på 10min, incl. telefonisk tilbagesvar for en uge
 siden.
 
 Jeg skifter ikke fra TDC, jeg betaler, smiler og ser glad ud.
 
 
 --
 Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
 Aut. baatnakke, flueknepper og universalgeni
 Mit motto: Let`s fix it!
 
 
 |  |  | 
  Ole Rasmussen (30-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Rasmussen
 | 
 Dato :  30-07-03 08:59
 | 
 |  | 
 Hej
 Så er det vel nu der er chance for at få skovlen under Tiscali !
 BT skriver idag om en sag hvor Tiscali har sent en tidligere kunde der
 har været død i mere end eet år, til inkasso !  på trods af flere
 henvendelser fra efterladte. - Tiscali's Lis Lysholm hælder som
 sædvanligt vand ud af ørene.
 Men dem som føler sig chikaneret af Tiscali kunne måske ved en
 henvendelse til pågældende journalist på BT, som hedder Mette Lauth, få
 hende til at følge op på sagen !
http://www.bt.dk/Forside.pl?aid=146636 Og ved samme lejlighed kunne det måske være interessant at kigge her:
http://www.erhvervsbladet.dk/npShowArticle.asp?strArtID=106275 -- 
 M.v.h. Ole®
 "Skik følge, eller land fly"
            
             |  |  | 
  D. Truberg \(4100\) (30-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : D. Truberg \(4100\)
 | 
 Dato :  30-07-03 10:52
 | 
 |  | 
 
            Har i dag sendt en mail til Mette Lauth vedr. min egen sag hos Tiscali.
 Desuden er der efterhånden lidt håb forude, da der er oprettet en ny
 klageinstans vedr. telefoni/internet http://www.teleanke.dk/ De kan tage sager under 500 kr (det koster vist nok 150 kr at klage).
 Dannie
 > Men dem som føler sig chikaneret af Tiscali kunne måske ved en
 > henvendelse til pågældende journalist på BT, som hedder Mette Lauth, få
 > hende til at følge op på sagen !
            
             |  |  | 
   Ole Rasmussen (30-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Rasmussen
 | 
 Dato :  30-07-03 17:21
 | 
 |  | 
 Hej
 "D. Truberg \(4100\)" <FJERN_DETTEdan9e@hotmail.com> wrote:
 >Har i dag sendt en mail til Mette Lauth vedr. min egen sag hos Tiscali.
 Ok, det blir' spændende at se/høre om man vil følge op på sagen !
 >Desuden er der efterhånden lidt håb forude, da der er oprettet en ny
 >klageinstans vedr. telefoni/internet http://www.teleanke.dk/ >De kan tage sager under 500 kr (det koster vist nok 150 kr at klage).
 Ok !
 ud over mit oprindelige indlæg, er der også idag i gratisavisen
 "MetroXpress" en større artikel om klager over teleselskaber, hvor
 Tiscali indtager en "flot" førsteplads.    I artiklen nævner man netop
 de herfra NG kendte problemer med roderiet i regnskabsafdelingen, og så
 gør man opmærksom på en måske væsentlig ting for alle dem der
 tilsyneladende blir' sendt til Inkasso !    Hvis man skriftligt gør
 Tiscali opmærksom på at de tilsendte regninger, rykkere osv. er
 forkerte/fejlagtige, er det i henhold til gældende lov _ikke_ tilladt at
 sende vedkommende til inkasso !     Af indlæg hér syntes jeg det fremgår
 at det gør man i stor stil !
 -- 
 M.v.h. Ole®
 "Skik følge, eller land fly"
            
             |  |  | 
    Martin Moller Peders~ (30-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Moller Peders~
 | 
 Dato :  30-07-03 19:31
 | 
 |  | In <0lrfivge4bl993n4o8pstktt3u53js3p2e@130.133.1.4> Ole Rasmussen <newsfeed@melby-online.dk> writes:
 
 
 
 
 >og så
 >gør man opmærksom på en måske væsentlig ting for alle dem der
 >tilsyneladende blir' sendt til Inkasso !    Hvis man skriftligt gør
 >Tiscali opmærksom på at de tilsendte regninger, rykkere osv. er
 >forkerte/fejlagtige, er det i henhold til gældende lov _ikke_ tilladt at
 >sende vedkommende til inkasso !
 
 Men det er noget vroevl, som ikke passer. Man skal ikke tror paa
 alt hvad man laeser i avisen.
 
 /Martin
 
 
 |  |  | 
  kelds snabela ofir d~ (30-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : kelds snabela ofir d~
 | 
 Dato :  30-07-03 17:03
 | 
 |  |  |  |  | 
  Ole Rasmussen (08-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Rasmussen
 | 
 Dato :  08-08-03 08:53
 | 
 |  | 
 Hej
 Hos Tiscali's inkasso firma ser det ud til at de er lige så "dygtige"
 som hos Tiscali:
 <copy>
 80 mio. kr. sporløst forsvundet i det børsnoterede inkassofirma Intrum
 Justitia. 
http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=345934 </copy>
 -- 
 M.v.h. Ole®
 "Skik følge, eller land fly"
            
             |  |  | 
 |  |