qx og stderr
Fra : Morten Guldager

Dato : 22-07-03 08:34

Hejsa,

I mit perlprogram som kører på en linux maskine har jeg et kald
til et eksternt program. I eksemplet herunder er det /bin/rm

$res = qx( (/bin/rm KLONK > LOG) 2>&1 );

Jeg har brug for at stdout fra /bin/rm hældes ned i filen LOG og
at $res bliver sat til det som /bin/rm måtte skrive på stderr.

P.t. gør jeg det med en subshell, men det ser nu ikke særlig
elegant ud, synes jeg.

Kender I en smukkere løsning?

/Morten

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-07-03 09:09

Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk> writes:

> [...]
> at $res bliver sat til det som /bin/rm måtte skrive på stderr.
>
> P.t. gør jeg det med en subshell, men det ser nu ikke særlig

Jeg ville nok se på IPC:en3 og så lave en select-løkke der hældte
data fra stdout og stderr de rigtige steder hen.

--
Peter Makholm | There are 10 kinds of people. Those who count in
peter@makholm.net | binary and those who don't