Fortryde en format
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-07-03 22:54

Aaargh!

Jeg skulle omdanne en HPFS-partition til to FAT32-partitioner.De skulle
bruges til data, som skal kunne ses fra både OS/2 og Windows. Jeg booter
i Windows, formaterer først min 60 GB HPFS-partition til NTFS, fordi jeg
ikke bare kan slette den. Herefter kan jeg slette den, og jeg opretter
så to FAT32-partitioner på henholdsvis 30 og 28 GB. Booter tilbage i
OS/2, og opdager til min skræk, at det er den forkerte partition, jeg
har formateret. Har jeg noget håb om at redde mine 60 GB data som jeg
ikke har backuppet?

Jeg har prøvet at kigge på DFSee, men det blev jeg ikke meget klogere
af. Hvis det kan lade sig gøre at bruge det program eller et andent, har
jeg nok brug for en trin for trin-forklaring.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : peter volsted

Dato : 22-07-03 01:58

hi

> [...]
> OS/2, og opdager til min skræk, at det er den forkerte partition, jeg
> har formateret. Har jeg noget håb om at redde mine 60 GB data som jeg

du har min sympati

> Jeg har prøvet at kigge på DFSee, men det blev jeg ikke meget klogere
> af. Hvis det kan lade sig gøre at bruge det program eller et andent, har
> jeg nok brug for en trin for trin-forklaring.

DFSee kan antagelig ihvertfald delvis klare dit problem. For
registrerede brugere er Jan v Wiek meget hjælpsom.
Spørg i dfsee-support@yahoogroups.com eller direkte: support AT
dfsee DOT com

--
good luck

peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-07-03 14:34

peter volsted wrote:

> DFSee kan antagelig ihvertfald delvis klare dit problem. For
> registrerede brugere er Jan v Wiek meget hjælpsom.
> Spørg i dfsee-support@yahoogroups.com eller direkte: support AT
> dfsee DOT com

Hvordan delvist? Nå, men jeg vil prøve at spørge i supportgruppen. Tak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : peter volsted

Dato : 23-07-03 17:07

hi

> Kim Ludvigsen wrote:

> Hvordan delvist? Nå, men jeg vil prøve at spørge i supportgruppen. Tak!

Mit kendskab til DFSee's evner på formatteringsfejlområdet er kun
teoretisk; derimod har jeg en del gange nydt godt af dens evne til
at genskabe slettede filer. Det ville jeg også vente at den kan gøre
i dit tilfælde, derfor delvis

--
good luck

peter

Fra : The Amazing Grace

Dato : 22-07-03 16:55

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]

> af. Hvis det kan lade sig gøre at bruge det program eller et andent, har
> jeg nok brug for en trin for trin-forklaring.

Jeg har fået meget god hjælp fra Svend Olaf Mikkelsen og hans små
programmer netop når jeg er kommet til at lave katastrofer på mine
drev...

Så i tidens løb har jeg da sendt ham et par gavekort til Skjold Burne,
når manden (igen) har reddet mine data!

Prøv at opsøge ham i news:dk.edb.hardware.drev, jeg kan se at han stadig
deltager i gruppen.

Knæk & bræk,

Mads Hansen

--
Remove "lock" from mail address to reply by mail!
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-07-03 14:35

The Amazing Grace wrote:

> [...]
> drev...
>
> Prøv at opsøge ham i news:dk.edb.hardware.drev, jeg kan se at han stadig

Jeg prøver at spørge der, tak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen