| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | ang Tele2ADSL / TDC Fra : Ukendt | 
  Dato :  21-07-03 12:15 |  
  |  
 
            Hej gruppe.
 Bestilte 2Mbit fra TeleADSL dagen efter tilbudet kom.
 Fik senere et brev fra TDC ang lukning af mit internetabonnement den
 17.07.2003.
 Den blev så også lukket men så aldrig skyggen af Tele2ADSL.
 Da enten TDC eller Tele2 har haft travlt er der kommet ekstra ventetid på en
 3-4 uger som er fint med mig, i den forbindelse skulle man ignorere
 opsigelsesbrevet fra TDC, da Tele2 ville sende brevet med den rigtige dato.
 Den har jeg ikke fået endnu.
 Jeg ringede til Tele2 og forklarede at jeg var ligeglad med hvems skyld det
 var, for Tele2 vil selvfølgelig give TDC skylden og omvendt.
 Jeg var også ligeglad med at jeg skulle vente 3-4 uger på min nye
 forbindelse fra Tele2.
 Jeg var bare ikke ligeglad med at jeg ikke havde internet i perioden d.
 17.07.2003 og 3-4 uger frem.
 Her fik jeg at vide at jeg skulle ringe til TDC's kundeservice, så ville de
 gerne åbne den igen.
 Som sagt så gjort, jeg ringede og forklarede den flinke dame fra TDC hvad
 der var sket.
 Hun åbnede linjen med det samme og gav mig beskeden at jeg bare selv skulle
 huske at ringe og opsige mit abonnement når jeg fik brevet fra Tele2.
 Grunden til at jeg skriver dette, er hvis folk har fået andet at vide, da
 jeg første gang ringede til Tele2 fik jeg en i røret som ikke kunne hjælpe
 mig. Nummer 2 kunne så godt.
 Første gang jeg ringede til TDC fik jeg at vide at linjen var lagt helt ned
 og ikke kunne komme op igen.
 Det synes jeg var mærkelig da jeg vidste den kun var lavet om til en
 'ventelinje' da man inden for 45 dage kan få sit abonnement igen.
 Nummer 2 dame havde så forstand på det, og det er hende der står beskrevet
 om længere oppe.
 Så hvis nogen har ringet rundt og ikke fundet en løsning så er det TDC der
 skal ringes til og hvis du kommer til Hotline så bed om at blive stillet til
 Kundeservice.
 Så har du dit TDC internet abonnement igen indtil du får din Tele2 adsl
 linje.
 Håber det kan hjælpe nogen.
 Mvh
 FB
 --
 Er du ny på usenet? Så læs lidt på  www.usenet.dk
-->  www.DontDoIt.dk <-- Gratis SMS, Jokes og Unlock
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Insideout (21-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Insideout | 
  Dato :  21-07-03 14:47 |  
  |   
            "FB" <.> skrev i en meddelelse
 news:3f1bca80$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Håber det kan hjælpe nogen.
 
 Min linje blev lukket den 16-07 mens jeg var på ferie (tjekker mail på
 mobil), jeg ringede til tele2 for at få lukket op igen og det var ingen
 problem det skulle tele2 nok sørge for.
 Men op i min bare røv om de kunne og da jeg kom hjem i lørdags var der
 stadig ingen Internet. Igen ringede jeg til tele2 og igen skulle de nok
 sørge for at få åbnet linjen. Et eller andet sagde mig at dette nok ikke
 ville ske i dette århundrede så jeg ringede derfor til TDC bredbånd som
 oplyste at jeg skulle ringe 80808031 og vælge menu 2 og de ville genåbne
 linjen, det var søndag og der var ingen på arbejde.
 Her til morgen ringede jeg kl. 8.30 til 80808031-2 og min linje var oppe at
 køre igen kl. 8.40.
 Jeg fik også at vide at jeg selv nu skal opsige min TDC abb. når der er
 konverteret.
 Jeg forstå ikke TDC og jeg betragter det de har gjort hos mig som direkte
 chikane, de smækker jo med døren som nu er helt lukket selvom jeg måske
 ville have vent tilbage hvis tele2 ikke er godt nok.
 
 Mvh
 Henrik
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Andersen (21-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Andersen | 
  Dato :  21-07-03 16:17 |  
  |   
            
 "Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f1beeee$0$83043$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 > Jeg forstå ikke TDC og jeg betragter det de har gjort hos mig som direkte
 > chikane, de smækker jo med døren som nu er helt lukket selvom jeg måske
 > ville have vent tilbage hvis tele2 ikke er godt nok.
 
 De lukker vel forbindelsen fordi du har opsagt den, det kan da umuligt komme
 som en overraskelse for dig. Det må da være Tele2 som skal sørge for at
 forbindelsen ikke lukkes før de kan levere, det har de åbenbart ikke gjort.
 At TDC så er villige til at åbne linjen igen er en service fra deres side.
 Jeg tror nærmere det er Tele 2 du skal være sure på. Jeg har også selv
 bestilt hos dem, og det lader ikke til de har styr på det for tiden.
 
 > Mvh
 > Henrik
 
 Med venlig hilsen
 Brian Andersen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Insideout (21-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Insideout | 
  Dato :  21-07-03 17:20 |  
  |  
 
            "Brian Andersen" <brian-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f1c040a$0$76096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > De lukker vel forbindelsen fordi du har opsagt den, det kan da umuligt
 komme
 > som en overraskelse for dig.
 Doh, ja selvfølgelig jeg er jo ikke født i går.
 > Det må da være Tele2 som skal sørge for at
 > forbindelsen ikke lukkes før de kan levere, det har de åbenbart ikke
 gjort.
 Det er den udlægning af problemet jeg ikke er enig i. Tele2 har nemlig bedt
 TDC holde linjen åben til konvertering sker. TDC har ikke evnen til at
 sortere i opsigelserne så derfor lukker man bare for hele lortet og det er
 det jeg kalder chikane.
 > At TDC så er villige til at åbne linjen igen er en service fra deres side.
 Alt det pis med service af denne art holder ikke, de har lukket min linje
 ved en fejl og det har ikke noget med service at gøre det er ganske enkelt
 at rette op på Deres egne fejl.
 > Jeg tror nærmere det er Tele 2 du skal være sure på. Jeg har også selv
 > bestilt hos dem, og det lader ikke til de har styr på det for tiden.
 Det eneste Tele 2 har gjort mig endtil nu er at de ikke har formået at åbne
 min linje igen hos TDC men jeg er sikker på at det ikke er Deres skyld men
 derimod TDC der ikke reagere ret hurtigt på en Tele 2 henvendelse.
 Og så at konverteringen er udskudt men der er nu ikke første gang jeg har
 ventet på en vare som jeg har bestilt, sidste gang var 1.5 md på en ny mobil
 telefon   .
 Mvh
 Henrik
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             KsNa (21-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : KsNa | 
  Dato :  21-07-03 18:17 |  
  |   
            
"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f1c1811$0$83067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > "Brian Andersen" <brian-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3f1c040a$0$76096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > De lukker vel forbindelsen fordi du har opsagt den, det kan da umuligt
 > komme
 > > som en overraskelse for dig.
 >
 > Doh, ja selvfølgelig jeg er jo ikke født i går.
 >
 > > Det må da være Tele2 som skal sørge for at
 > > forbindelsen ikke lukkes før de kan levere, det har de åbenbart ikke
 > gjort.
 >
 > Det er den udlægning af problemet jeg ikke er enig i. Tele2 har nemlig
 bedt
 > TDC holde linjen åben til konvertering sker. TDC har ikke evnen til at
 > sortere i opsigelserne så derfor lukker man bare for hele lortet og det er
 > det jeg kalder chikane.
 >
 > > At TDC så er villige til at åbne linjen igen er en service fra deres
 side.
 >
 > Alt det pis med service af denne art holder ikke, de har lukket min linje
 > ved en fejl og det har ikke noget med service at gøre det er ganske enkelt
 > at rette op på Deres egne fejl.
 >
 Hvis TDC får besked fra TELE2 om at linien skal lukkes, er det vel ikke så
 mærkeligt at det sker, hvis linielukningen så skulle udsættes er der 2
 parter om den sag, nemlig TDC og TELE2 og jeg tror mest på TELE2 (uden dog
 at vide det), for hvorfor skulle TDC sige nej tak til en forlængelse af
 perioden hos dem = flere penge i kassen, og en fortsat åben linie ville
 heller ikke belaste deres kundeservice, med utilfredse TELE2-kunder =
 udgifter for dem.
 Mvh.
 Kim
 > > Jeg tror nærmere det er Tele 2 du skal være sure på. Jeg har også selv
 > > bestilt hos dem, og det lader ikke til de har styr på det for tiden.
 >
 > Det eneste Tele 2 har gjort mig endtil nu er at de ikke har formået at
 åbne
 > min linje igen hos TDC men jeg er sikker på at det ikke er Deres skyld men
 > derimod TDC der ikke reagere ret hurtigt på en Tele 2 henvendelse.
 >
 > Og så at konverteringen er udskudt men der er nu ikke første gang jeg har
 > ventet på en vare som jeg har bestilt, sidste gang var 1.5 md på en ny
 mobil
 > telefon   .
 >
 > Mvh
 > Henrik
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Morten Bjergstrøm (22-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm | 
  Dato :  22-07-03 09:30 |  
  |  
 
            "Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev:
 > Det er den udlægning af problemet jeg ikke er enig i. Tele2 har
 > nemlig bedt TDC holde linjen åben til konvertering sker.
 Det er det Tele2 påstår, at de har gjort. Det er ikke nødvendigvis det 
 samme som, at det rent faktisk er sket.
 -- 
 Morten                            http://miljokemi.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Insideout (21-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Insideout | 
  Dato :  21-07-03 17:20 |  
  |  
 
            "Brian Andersen" <brian-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f1c040a$0$76096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > De lukker vel forbindelsen fordi du har opsagt den, det kan da umuligt
 komme
 > som en overraskelse for dig.
 Doh, ja selvfølgelig jeg er jo ikke født i går.
 > Det må da være Tele2 som skal sørge for at
 > forbindelsen ikke lukkes før de kan levere, det har de åbenbart ikke
 gjort.
 Det er den udlægning af problemet jeg ikke er enig i. Tele2 har nemlig bedt
 TDC holde linjen åben til konvertering sker. TDC har ikke evnen til at
 sortere i opsigelserne så derfor lukker man bare for hele lortet og det er
 det jeg kalder chikane.
 > At TDC så er villige til at åbne linjen igen er en service fra deres side.
 Alt det pis med service af denne art holder ikke, de har lukket min linje
 ved en fejl og det har ikke noget med service at gøre det er ganske enkelt
 at rette op på Deres egne fejl.
 > Jeg tror nærmere det er Tele 2 du skal være sure på. Jeg har også selv
 > bestilt hos dem, og det lader ikke til de har styr på det for tiden.
 Det eneste Tele 2 har gjort mig endtil nu er at de ikke har formået at åbne
 min linje igen hos TDC men jeg er sikker på at det ikke er Deres skyld men
 derimod TDC der ikke reagere ret hurtigt på en Tele 2 henvendelse.
 Og så at konverteringen er udskudt men der er nu ikke første gang jeg har
 ventet på en vare som jeg har bestilt, sidste gang var 1.5 md på en ny mobil
 telefon   .
 Mvh
 Henrik
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Lasse (25-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lasse | 
  Dato :  25-07-03 19:26 |  
  |   
            
"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f1c12c5$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > "Brian Andersen" <brian-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3f1c040a$0$76096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > De lukker vel forbindelsen fordi du har opsagt den, det kan da umuligt
 > komme
 > > som en overraskelse for dig.
 >
 > Doh, ja selvfølgelig jeg er jo ikke født i går.
 >
 > > Det må da være Tele2 som skal sørge for at
 > > forbindelsen ikke lukkes før de kan levere, det har de åbenbart ikke
 > gjort.
 >
 > Det er den udlægning af problemet jeg ikke er enig i. Tele2 har nemlig
 bedt
 > TDC holde linjen åben til konvertering sker. TDC har ikke evnen til at
 > sortere i opsigelserne så derfor lukker man bare for hele lortet og det er
 > det jeg kalder chikane.
 Hej Henrik
 Sådan fungerer systemet.
 -Du bestiller ved Tele2
 -Tele2 opsiger din linie ved TDC pr. "en eller anden dato".
 -TDC opsiger så din forbindelse til den aftalte dag.
 -Tele2 indser, at de ikke kan finde ud af noget og udskyder aftalen.
 -Tele2 forlænger ikke dit abo ved TDC.
 -Din forbindelse dør.
 -Du ringer til TDC og får åbnet linien med det samme.
 Nu bliver det mærkeligt...
 -Du bliver sur på TDC, på trods af at det er Tele2 som ikke fatter noget...
 /Lasse
 Jeg udtaler mig på egne vejne og ikke TDCs
 >
 > > At TDC så er villige til at åbne linjen igen er en service fra deres
 side.
 >
 > Alt det pis med service af denne art holder ikke, de har lukket min linje
 > ved en fejl og det har ikke noget med service at gøre det er ganske enkelt
 > at rette op på Deres egne fejl.
 >
 > > Jeg tror nærmere det er Tele 2 du skal være sure på. Jeg har også selv
 > > bestilt hos dem, og det lader ikke til de har styr på det for tiden.
 >
 > Det eneste Tele 2 har gjort mig endtil nu er at de ikke har formået at
 åbne
 > min linje igen hos TDC men jeg er sikker på at det ikke er Deres skyld men
 > derimod TDC der ikke reagere ret hurtigt på en Tele 2 henvendelse.
 >
 > Og så at konverteringen er udskudt men der er nu ikke første gang jeg har
 > ventet på en vare som jeg har bestilt, sidste gang var 1.5 md på en ny
 mobil
 > telefon   .
 >
 > Mvh
 > Henrik
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Insideout (25-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Insideout | 
  Dato :  25-07-03 20:18 |  
  |   
            "Lasse" <lachris00FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3f217654$0$5171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > -Tele2 forlænger ikke dit abo ved TDC.
 
 Jo de gør og TDC ved at der ikke bliver konverteret på datoen og de ved også
 at jeg er på vej over til tele2.
 
 Mvh
 Henrik
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Morten Bjergstrøm (26-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm | 
  Dato :  26-07-03 09:22 |  
  |  
 
            "Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev:
 >> -Tele2 forlænger ikke dit abo ved TDC.
 > 
 > Jo de gør og TDC ved at der ikke bliver konverteret på datoen og
 > de ved også at jeg er på vej over til tele2.
 Det er ikke TDCs problem men Tele2s.
 -- 
 Morten                            http://miljokemi.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Insideout (26-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Insideout | 
  Dato :  26-07-03 12:10 |  
  |  
 
            "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns93C46970588C4.miljokemi.dk@130.133.1.4...
 > Det er ikke TDCs problem men Tele2s.
 Og du fik så det sidste ord, og tro mig det har jeg det rigtig godt med   
Mvh
 Henrik
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Martin Højriis Krist~ (27-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  27-07-03 19:37 |  
  |  
 
            "Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f21838d$0$83041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > -Tele2 forlænger ikke dit abo ved TDC.
 > Jo de gør og TDC ved at der ikke bliver konverteret på datoen og de
 ved også
 > at jeg er på vej over til tele2.
 TDC ved?
 TDC er altså ikke en omnipotent supercomputer/organisme hvor alle ved
 alt.
 Der er nogle forretningsgange som skal køre. Disse forretningsgange
 tager ikke højde for alt. Du kan læse mange af dem på  www.itst.dk hvis
 du ønsker dig at udtale dig ud fra andet end gætterier.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 -  http://www.f2.dk/ (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Martin Højriis Krist~ (27-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  27-07-03 19:37 |  
  |  
 
            "Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f21838d$0$83041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > -Tele2 forlænger ikke dit abo ved TDC.
 > Jo de gør og TDC ved at der ikke bliver konverteret på datoen og de
 ved også
 > at jeg er på vej over til tele2.
 TDC ved?
 TDC er altså ikke en omnipotent supercomputer/organisme hvor alle ved
 alt.
 Der er nogle forretningsgange som skal køre. Disse forretningsgange
 tager ikke højde for alt. Du kan læse mange af dem på  www.itst.dk hvis
 du ønsker dig at udtale dig ud fra andet end gætterier.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 -  http://www.f2.dk/ (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Martin Højriis Krist~ (27-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  27-07-03 19:35 |  
  |  
 
            "Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f1c12c5$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Det er den udlægning af problemet jeg ikke er enig i. Tele2 har nemlig
 bedt
 > TDC holde linjen åben til konvertering sker. TDC har ikke evnen til at
 > sortere i opsigelserne så derfor lukker man bare for hele lortet og
 det er
 > det jeg kalder chikane.
 Hvor i de offentligt tilgængelige standardaftaler ser du en sådan
 administrativ procedure beskrevet?
 Tele2 opsiger abo hos TDC for dig, og gør det til en bestemt dato. Det
 er uafhængigt af den bestilling Tele2 samtidig laver.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 -  http://www.f2.dk/ (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Bjergstrøm (22-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm | 
  Dato :  22-07-03 09:29 |  
  |  
 
            "Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev:
 > Jeg forstå ikke TDC og jeg betragter det de har gjort hos mig som
 > direkte chikane, de smækker jo med døren som nu er helt lukket
 > selvom jeg måske ville have vent tilbage hvis tele2 ikke er godt
 > nok. 
 Det er Tele2, der kludrer i det. Det er ikke TDCs skyld.
 -- 
 Morten                            http://miljokemi.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Insideout (22-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Insideout | 
  Dato :  22-07-03 10:37 |  
  |   
            "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns93C06AC813BE1.miljokemi.dk@130.133.1.4...
 > Det er Tele2, der kludrer i det. Det er ikke TDCs skyld.
 
 Nej det er ikke det er TDC, der kludrer i det. Det er ikke Tele2s skyld.
 
 Mvh
 Henrik
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             KsNa (22-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : KsNa | 
  Dato :  22-07-03 11:12 |  
  |   
            
 "Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f1d059f$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
 > news:Xns93C06AC813BE1.miljokemi.dk@130.133.1.4...
 > > Det er Tele2, der kludrer i det. Det er ikke TDCs skyld.
 >
 > Nej det er ikke det er TDC, der kludrer i det. Det er ikke Tele2s skyld.
 >
 > Mvh
 > Henrik
 >
 En påstand, kom dog med et bevis på, at det er TDC der har skylden.
 (Det kan jo være, at du bare ikke kan lide TDC, og derfor giver dem skylden)
 
 Mvh.
 Kim
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (22-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  22-07-03 11:48 |  
  |   
            
 "KsNa" <ksna@mail.dk> wrote in message
 news:3f1d0dd9$0$48905$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > En påstand, kom dog med et bevis på, at det er TDC der har skylden.
 > (Det kan jo være, at du bare ikke kan lide TDC, og derfor giver dem
 skylden)
 
 Det samme kan man da sige om TDC?
 Ren forretningsmæssigt kan TDC da yde godt af at spolere det for Tele2.
 
 Tele2 siger det er TDC's skyld og TDC siger det er Tele2's skyld.
 
 Hvordan vil du bevise at det ikke er TDC's skyld eller måske dem begge
 skyld?
 
 Mvh
 FB
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               KsNa (23-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : KsNa | 
  Dato :  23-07-03 17:39 |  
  |   
            
 "FB" <.> skrev i en meddelelse
 news:3f1d1672$0$48888$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "KsNa" <ksna@mail.dk> wrote in message
 > news:3f1d0dd9$0$48905$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > > En påstand, kom dog med et bevis på, at det er TDC der har skylden.
 > > (Det kan jo være, at du bare ikke kan lide TDC, og derfor giver dem
 > skylden)
 >
 > Det samme kan man da sige om TDC?
 > Ren forretningsmæssigt kan TDC da yde godt af at spolere det for Tele2.
 
 Det er jeg nu ikke så sikker på, der er stramme spilleregler på det område.
 Hvad for TDC ud af, at skulle rede trådene ud for de utilfredse
 TELE2-kunder, kun ekstraardejde.
 
 
 >
 > Tele2 siger det er TDC's skyld og TDC siger det er Tele2's skyld.
 >
 > Hvordan vil du bevise at det ikke er TDC's skyld eller måske dem begge
 > skyld?
 >
 > Mvh
 > FB
 >
 
 Det kan jeg da ikke bevise, men uden en rimelig forklaring om hvorfor, at
 det er den enes eller den anders skyld, så.....
 
 Mvh
 Kim
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Martin Højriis Krist~ (27-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  27-07-03 19:40 |  
  |  
 
            "FB" <.> skrev i en meddelelse
 news:3f1d1672$0$48888$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hvordan vil du bevise at det ikke er TDC's skyld eller måske dem begge
 > skyld?
 Der er skrappe krav til TDC i standardaftalerne. Hvis TDC ikke opfyldte
 disse krav har jeg anledning til at tro at der nok skulle blive skudt
 med skarpt fra flere fronter.
 Udeblivelsen af denne beskydning indikerer at TDC opfylder disse krav.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 -  http://www.f2.dk/ (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Insideout (22-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Insideout | 
  Dato :  22-07-03 11:57 |  
  |   
            "KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f1d0dd9$0$48905$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > En påstand, kom dog med et bevis på, at det er TDC der har skylden.
 > (Det kan jo være, at du bare ikke kan lide TDC, og derfor giver dem
 skylden)
 
 Det er ikke for os almindelige brugere er muligt at finde et sådant bevis,
 jeg kan kun gengive hvad TDC kundeservice fortalte mig i telefonen, at de
 har for travlt til at skille opsigelser ad altså dem fra tele2 og andre
 derfor lukker de alt. Som jeg har forstået det så SKAL TDC yde denne
 "service" overfor tele2 når tele2 har bedt dem om dette.
 Jeg har intet mod TDC de har altid opført sig pænt over for mig og havde TDC
 da bare ville matche tilbudet fra tele2 så var jeg blevet.
 
 Det har været modsatte påstande her i tråden og man kunne jo prøve at spørge
 om der er beviser for disse påstande, næppe.
 
 Mvh
 Henrik
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               KsNa (23-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : KsNa | 
  Dato :  23-07-03 17:33 |  
  |   
            
 "Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f1d186f$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > "KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3f1d0dd9$0$48905$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > > En påstand, kom dog med et bevis på, at det er TDC der har skylden.
 > > (Det kan jo være, at du bare ikke kan lide TDC, og derfor giver dem
 > skylden)
 >
 > Det er ikke for os almindelige brugere er muligt at finde et sådant bevis,
 > jeg kan kun gengive hvad TDC kundeservice fortalte mig i telefonen, at de
 > har for travlt til at skille opsigelser ad altså dem fra tele2 og andre
 > derfor lukker de alt. Som jeg har forstået det så SKAL TDC yde denne
 > "service" overfor tele2 når tele2 har bedt dem om dette.
 > Jeg har intet mod TDC de har altid opført sig pænt over for mig og havde
 TDC
 > da bare ville matche tilbudet fra tele2 så var jeg blevet.
 >
 > Det har været modsatte påstande her i tråden og man kunne jo prøve at
 spørge
 > om der er beviser for disse påstande, næppe.
 >
 > Mvh
 > Henrik
 >
 Se det var meget bedre, her er nemlig en forklaring med, i stedet for bare
 at sige "det er de andres skyld".
 
 Mvh.
 Kim
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jørn Hundebøll (22-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørn Hundebøll | 
  Dato :  22-07-03 20:29 |  
  |   
            
 "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
 news:Xns93C06AC813BE1.miljokemi.dk@130.133.1.4...
 > "Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev:
 >
 > > Jeg forstå ikke TDC og jeg betragter det de har gjort hos mig som
 > > direkte chikane, de smækker jo med døren som nu er helt lukket
 > > selvom jeg måske ville have vent tilbage hvis tele2 ikke er godt
 > > nok.
 >
 > Det er Tele2, der kludrer i det. Det er ikke TDCs skyld.
 
 
 Problemet er at TDC ikke lever op til deres forpligtelser til at levere en
 oprettelse på 6 uger. Hvis de kunne det, ville opsigelsen og oprettelsen ske
 samme dag, og der var ingen problemer. Alternativt skulle TDC have så meget
 styr på deres systemer, at de kunne udsætte opsigelsen, når de selv udsætter
 oprettelsen.
 
 TDC tilbyder jo at oprette nye kunder hos dem selv på 14 dage - det gælder
 bare ikke for Tele2 kunder (som ogsp oprettes af TDC på centralerne).
 
 Jørn
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Morten Bjergstrøm (22-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Bjergstrøm | 
  Dato :  22-07-03 21:22 |  
  |  
 
            "Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev:
 > Problemet er at TDC ikke lever op til deres forpligtelser til at
 > levere en oprettelse på 6 uger.
 I følge Tele2 eller TDC?
 Hvilke yderligere aftaler er der udover de 6 uger?
 > Hvis de kunne det, ville
 > opsigelsen og oprettelsen ske samme dag, og der var ingen
 > problemer. Alternativt skulle TDC have så meget styr på deres
 > systemer, at de kunne udsætte opsigelsen, når de selv udsætter 
 > oprettelsen. 
 TDC skal naturligvis afbryde forbindelsen den dato opsigelsen er 
 bestilt til.
 -- 
 Morten                            http://miljokemi.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Insideout (22-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Insideout | 
  Dato :  22-07-03 22:17 |  
  |   
            "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns93C0E3A20CE04.miljokemi.dk@130.133.1.4...
 > TDC skal naturligvis afbryde forbindelsen den dato opsigelsen er
 > bestilt til.
 
 Sig mig har du haft en dårlig ferie siden du ikke kan fatte hvad dette
 drejer sig om?
 
 Lad os tage antage at samme konstellation i el branchen som vi har i tele
 sektoren.
 Jeg finder et andet elselskab som jeg gerne vil have skal levere min strøm,
 jeg beder det nye elselskab om at ordne alt vedrørene min flytning.
 P.g.a at mit nuværende elselskab skal servicere mange ting vedrørende min
 flytning opstår der en forsinkelse så min konvertering til det nye elselskab
 (opsigelses dato) kan ikke overholdes. Begge parter VED dette men den eneste
 som kan forhindre en lukning et mit første elselskab.
 
 De to gange jeg har ringet til TDC har jeg spillet lidt dum og bare sagt "I
 har lukket min linje hvad sker der?" og begge gange er jeg blevet oplyst at
 jeg jo er ved at flytte til tele2. Så TDC ved at at den linje de lukker er
 en kunde der er ved at flytte til tele2 og de ved også at der ikke sker en
 konvertering til tele2 lige med det samme og igen igen, det er det jeg
 kalder chikane.
 
 Mvh
 Henrik
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Lars Kyndi Laursen (23-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Kyndi Laursen | 
  Dato :  23-07-03 20:26 |  
  |   
            "Insideout" <insideout@chicks.dk> enriched usenet with:
 
 > Sig mig har du haft en dårlig ferie siden du ikke kan fatte hvad dette
 > drejer sig om?
 
 Det er nu dig, der tager fejl. 
 
 SNIP el-analogi
  
 > De to gange jeg har ringet til TDC har jeg spillet lidt dum og bare
 > sagt "I har lukket min linje hvad sker der?" og begge gange er jeg
 > blevet oplyst at jeg jo er ved at flytte til tele2. Så TDC ved at at
 > den linje de lukker er en kunde der er ved at flytte til tele2 og de
 > ved også at der ikke sker en konvertering til tele2 lige med det samme
 > og igen igen, det er det jeg kalder chikane.
  
 Jeg er ganske sikker på, at Tele2 og andre teleselskaber sætter pris på, at 
 TDC Branchesalg, der tager sig af engros-salg til andre teleselskaber, ikke 
 lige giver TDC Privat et praj om, at en skiftende kundes linie bliver 
 forsinket, og at denne kunde er oplagt til et godt tilbud i stil med: "Vi 
 kan se din linie hos X er blevet forsinket, Hvis vi nu giver dig et par 
 måneder gratis og nogle måneder med højere hastighed, skal vi så ikke sige, 
 at vi lige annulerer din ordre hos X for dig?"
 
 Dette er også i strid med de gældende aftaler for samtrafik og lign., hvis 
 det endda ikke også strider mod gældende lovgivning.
 
 Men du er da velkommen til at blive ved med at tro, at det hele er TDC's 
 skyld, hvis det er, hvad du har brug for at tro.
 
 
 -- 
 Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
 
 3F645C1NR21DTH3S
 645V2B22NPL163NGT44M5CH21RTH1NDB264ND.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Insideout (23-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Insideout | 
  Dato :  23-07-03 20:44 |  
  |  
 
            "Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns93C1D9FED8373larskyndidk@aa635.kyndi.dk...
 > Men du er da velkommen til at blive ved med at tro, at det hele er TDC's
 > skyld, hvis det er, hvad du har brug for at tro.
 Det er nu ikke noget jeg har brug for, for enlig er jeg totalt lige glad
 bare jeg har en linje der er åben   .
 Men derfor er der alligevel ikke noget i dit indlæg der fortæller at jeg
 skulle ændre holdning.
 Mvh
 Henrik
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Lars Kyndi Laursen (23-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Kyndi Laursen | 
  Dato :  23-07-03 20:48 |  
  |   
            "Insideout" <insideout@chicks.dk> enriched usenet with:
 
 > Men derfor er der alligevel ikke noget i dit indlæg der fortæller at jeg
 > skulle ændre holdning.
  
 Fair nok. Dig om det. Jeg har da i det mindste gjort forsøget.
 
 -- 
 Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
 
 3F645C1NR21DTH3S
 645V2B22NPL163NGT44M5CH21RTH1NDB264ND.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jørn Hundebøll (22-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørn Hundebøll | 
  Dato :  22-07-03 23:05 |  
  |   
            
 "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
 news:Xns93C0E3A20CE04.miljokemi.dk@130.133.1.4...
 > "Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev:
 >
 > > Problemet er at TDC ikke lever op til deres forpligtelser til at
 > > levere en oprettelse på 6 uger.
 >
 > I følge Tele2 eller TDC?
 > Hvilke yderligere aftaler er der udover de 6 uger?
 
 Det er over 6 uger siden jeg bestilte, og oprettelsen er ikke sket endnu -
 altså tror det problemet er hos TDC. Da jeg ringede for at få dem til at
 åbne linien igen (altså hos TDC), sagde de der gik mindst 14 dage - indtil
 jeg fortalte at linien ikke er nedlagt, men det kun er i deres system jeg er
 frakoblet. 1 minut senere virkede min forbindelse igen. Så 14 dage hvis du
 er TDC kunde, og langt mere hvis du er kunde et andet sted.
 
 >
 > > Hvis de kunne det, ville
 > > opsigelsen og oprettelsen ske samme dag, og der var ingen
 > > problemer. Alternativt skulle TDC have så meget styr på deres
 > > systemer, at de kunne udsætte opsigelsen, når de selv udsætter
 > > oprettelsen.
 >
 > TDC skal naturligvis afbryde forbindelsen den dato opsigelsen er
 > bestilt til.
 
 Kun hvis de også levere oprettelsen samme dag - og det er sgu da kun dem som
 kan vide hvornår de reelt udfører arbejdet - det skal ske på den samme dag.
 Om det så tager 6 eller 8 uger er jeg mindre interesseret i - bare det sker
 samme dag.
 
 Jørn
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Dorthe Aagaard Niels~ (23-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dorthe Aagaard Niels~ | 
  Dato :  23-07-03 11:40 |  
  |   
            "Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> wrote in message
 news:3f1db565$0$48892$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Det er over 6 uger siden jeg bestilte, og oprettelsen er ikke sket endnu -
 > altså tror det problemet er hos TDC. Da jeg ringede for at få dem til at
 > åbne linien igen (altså hos TDC), sagde de der gik mindst 14 dage - indtil
 > jeg fortalte at linien ikke er nedlagt, men det kun er i deres system jeg
 er
 > frakoblet. 1 minut senere virkede min forbindelse igen. Så 14 dage hvis du
 > er TDC kunde, og langt mere hvis du er kunde et andet sted.
 Det må det næsten være, kender også en der har tdc og han bestilte før mig,
 han har intet hørt endnu, hvor jeg som er CC kunde har fået konventerigsdato
 idag som er den 30/7, hvor jeg ellers havde bestilt datoerne 28-29/8 samt
 1/9. pga. min bindingsperiode var indtil den 7/7 og derefter 30 dages
 opsigelse. Der er ikke engang gået 5 uger fra det første brev jeg har fået
 max 3 uger. oh well må vel bare betale dem begge, i så fald det ikke kan
 rykkes, samt det med at man ville få besked i god tid med konventering. 1
 uge kalder jeg ikke ligefrem god tid.
 
 Nå men hygge
 
 Dorthe
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Martin Højriis Krist~ (27-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  27-07-03 19:42 |  
  |  
 
            "Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f1d90e7$0$48901$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Problemet er at TDC ikke lever op til deres forpligtelser til at
 levere en
 > oprettelse på 6 uger.
 Ved vi om de aftalte prognoser var korrekte?
 > Alternativt skulle TDC have så meget
 > styr på deres systemer, at de kunne udsætte opsigelsen, når de selv
 udsætter
 > oprettelsen.
 Der er vandtætte skodder mellem de to kundetyper. Det er et regulatorisk
 krav.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 -  http://www.f2.dk/ (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Jørn Hundebøll (27-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørn Hundebøll | 
  Dato :  27-07-03 20:31 |  
  |   
            
 >
 > > Alternativt skulle TDC have så meget
 > > styr på deres systemer, at de kunne udsætte opsigelsen, når de selv
 > udsætter
 > > oprettelsen.
 >
 > Der er vandtætte skodder mellem de to kundetyper. Det er et regulatorisk
 > krav.
 
 Dvs. det at få flyttet et par kabler på centralen og det at nedlægge et
 kontonr i edb systemet opfattes som to forskellige kundetyper ?
 
 
 Jørn
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Martin Højriis Krist~ (27-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  27-07-03 22:50 |  
  |  
 
            "Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f2428ab$0$48895$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Dvs. det at få flyttet et par kabler på centralen og det at nedlægge
 et
 > kontonr i edb systemet opfattes som to forskellige kundetyper ?
 Opsigelsen og oprettelsen er to forskellige ting, som der ikke er nogen
 sammenhæng med i TDC's systemer.
 Den eneste der kan relatere de to ting til hinanden er gensælgeren, der
 af kunden har fået fuldmagt til opsigelse af kundens forbindelse ved TDC
 Ovenstående følger direkte af lovgivningen på området.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 -  http://www.f2.dk/ (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Martin Højriis Krist~ (27-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ | 
  Dato :  27-07-03 22:50 |  
  |  
 
            "Jørn Hundebøll" <news2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f2428ab$0$48895$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Dvs. det at få flyttet et par kabler på centralen og det at nedlægge
 et
 > kontonr i edb systemet opfattes som to forskellige kundetyper ?
 Opsigelsen og oprettelsen er to forskellige ting, som der ikke er nogen
 sammenhæng med i TDC's systemer.
 Den eneste der kan relatere de to ting til hinanden er gensælgeren, der
 af kunden har fået fuldmagt til opsigelse af kundens forbindelse ved TDC
 Ovenstående følger direkte af lovgivningen på området.
 --
 Martin Højriis Kristensen  -   http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 -  http://www.f2.dk/ (TEST)
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |