enzymer
Fra : MZO

Dato : 19-07-03 12:28

Er der mon nogle der har fjernet mit indlæg om enzymer fra d 11-7-03 ?
Hej i gruppen
Jeg har hørt et foredrag af Anne Stårup , der havde den mening ,at mange
sygdomme skyldes et for lavt enxym-nivo ,og som videre forklarede at næsten
al den mad vi spiser jo enten er kogt eller stægt ,og derfor ingen enzymer
gir os ,da enzymer går til ved 60-70 grader .Mange af de signalstoffer
hjernen udsender kræver en umiddelmar tilstedeværelse af de rette enzymer
for at udføre den tilsigtede handling ,nøjagtig som ved lykkepiller hvor
producenterne forklarer ,at det virksomme "stof" i lykkepillerne ikke gør
virkningen i sig selv ,men blot er en slags katalysator der sørger for, at
de af hjernen producerede signalstoffer ,ikke går tabt !Min mistanke om at
vores lave enzymnivo er skyld i mange af vores små og senere hen større
skavanker , er kun blevet bekræftet efter at ha læst læge Knut Flytlie´s bog
vitaminrevolutionen !Vi skal simpelt hen til at spise noget mere levende mad
, eller finde os et kosttilskud der har et højt indhold af enzymer , jeg
kender det bedste naturprodukt der fyldt med disse enzymer + en masse andre
spændende indholdsstoffer som tilligemed er basisk og smager godt, men da
man ikke må reklamere for sine produkter her må du sende mig en mail så
sender jeg flere oplysninger De kærligste hilsener Alex

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-07-03 12:45

MZO wrote:

> Er der mon nogle der har fjernet mit indlæg om enzymer fra d 11-7-03 ?

Det kom frem, så hvis du ikke kan se det, skyldes det sikkert
opsætningen af din nyhedslæser.

Jeg kender ikke Anne Stårup, men hvis du vil vide om der er belæg for
sammenhængen mellem lavt enzym-niveau og sygdomme, får du nok bedre svar
i dk.videnskab.helbred.

> , eller finde os et kosttilskud der har et højt indhold af enzymer

Og her har jeg gået og troet, at det er skidt at få vasket sin mund med
sæbe.

> man ikke må reklamere for sine produkter her må du sende mig en mail så
> sender jeg flere oplysninger De kærligste hilsener Alex

Og hvad kalder du så ovenstående, hvis det ikke er reklame?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 19-07-03 17:41

Saaledes talte MZO:

>Er der mon nogle der har fjernet mit indlæg om enzymer fra d 11-7-03 ?

Ja, jeg har. Min server expirer nemlig efter 7 dage.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn Risc PC 600 - StrongARMed

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 28-07-03 22:13

"MZO" <mzo@olesen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> al den mad vi spiser jo enten er kogt eller stægt ,og derfor ingen enzymer
> gir os ,da enzymer går til ved 60-70 grader .

Gæt, hvad der sker med dine enzymer, når de kommer ned i det syrebad af en
mavesæk, vi alle render rundt med

> [...]
> virkningen i sig selv ,men blot er en slags katalysator der sørger for, at
> de af hjernen producerede signalstoffer ,ikke går tabt !

Du hentyder vist til SSRI-præparater. SSRI står for selective serotonin
reuptake inhibitor, og virker på den måde, at de hæmmer genoptagelsen af
serotonin i synapsespalten, og dermed giver serotoninet længere tid at virke
i. Det har ikke noget med enzymer at gøre. Hvis nogle af dine enzymer
overlever turen gennem fordøjelses kanalen, er det absolut ikke sikkert, at
de når op i hjernen, da kroppen har sørget for, at gøre udveksling af
molekyler mellem blodet og hjernen vanskelig.

> [...]
> man ikke må reklamere for sine produkter her må du sende mig en mail så
> sender jeg flere oplysninger De kærligste hilsener Alex

Så var det jo godt, at du ikke reklamerede Måske skulle du læse en
biokemi bog. Jeg kan anbefale Stryer, Lupert: Biochemistry, som bliver brugt
på universiteter rundt omkring i landet.

Mvh,
Henrik Schmidt