html i sendmail
Fra : Flemming Hansen

Dato : 05-07-03 17:56

Hejsa,

Hvordan var det nu man sendte email som html istedet for tekst?

Fra : Jesper Monsted

Dato : 05-07-03 20:16

"Flemming Hansen" <dsl85818@vip.cybercity.dk> wrote in news:be6vun$28ao$1
@news.cybercity.dk:
> Hvordan var det nu man sendte email som html istedet for tekst?

Det gør man ikke, for så får man tæv af sure nørder med ikke-html-venlige
mail-klienter :)

--
/Jesper, der blah blah uofficielt blah

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-07-03 02:23

On 05 Jul 2003 19:15:30 GMT, Jesper Monsted
<newsspam@rootweiler.dk.invalid> wrote:

>Det gør man ikke, for så får man tæv af sure nørder med ikke-html-venlige
>mail-klienter :)

Så må man gå over til at sende som multipart/alternative. Det kræver
rigtigt nok at man indsætter boundaries, etc.

Jeg forstår dog egentligt ikke hvorfor fx rene textmode-klienter gør
en masse ud af at fortælle at en multipart/alternative-besked også
indeholder fx HTML.

--
- Peter Brodersen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-07-03 10:25

In article <be7tm9$7ij$2@dknews.tiscali.dk>, Peter Brodersen wrote:

> [...]
>
> Jeg forstår dog egentligt ikke hvorfor fx rene textmode-klienter gør
> en masse ud af at fortælle at en multipart/alternative-besked også

Gør de det? (Min Mutt gør ikke)

--
Andreas Plesner Jacobsen | O'Toole's commentary on Murphy's Law:

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-07-03 12:31

On Sun, 6 Jul 2003 09:25:10 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Gør de det? (Min Mutt gør ikke)

Jeg tror ikke at alle gør det, og Mutt kunne jeg sagtens forestille
mig er hensigtsmæssig. Men at dømme på reaktioner nu og da, så kan det
godt tænkes, at nogle folk måske blot læser den rå body.

--
- Peter Brodersen

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 07-07-03 15:26

Flemming Hansen wrote:
> Hejsa,
>
> Hvordan var det nu man sendte email som html istedet for tekst?

F.eks. via Mail::Sender, som kan hentes fra CPAN.

fra pod-dokumentationen (og her i en version som purister der ikke gider
læse html-mail også burde kunne læse):
-------------------------

use Mail::Sender;

eval {
   (new Mail::Sender)
   ->OpenMultipart({
      to => 'someone@somewhere.com',
      subject => 'Alternatives',
   #   debug => 'c:\temp\zkMailFlow.log',
      multipart => 'mixed',
   })
   ->Part({ctype => 'multipart/alternative'})
      ->Part({ ctype => 'text/plain', disposition => 'NONE', msg => <<'*END*' })
A long
mail
message.
*END*
      ->Part({ctype => 'text/html', disposition => 'NONE', msg => <<'*END*'})
mail
message.
*END*
      ->EndPart("multipart/alternative")
   ->Close();
} or print "Error sending mail: $Mail::Sender::Error\n";

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Erik Jaciobsen