|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Mine erfaringer med Tele2ADSL Fra : Reno Raines
 | 
 Dato :  13-07-03 22:04
 | 
 |  | Et lille udpluk af mine forfærdelige oplevelser hos Tele2:
 Tilmelder mig Tele2ADSL først i dec. 2002 og bestiller 1024/256,
 forbindelsen bliver etableret 21/1-03. Selve forbindelsen har i hele
 forløbet virket upåklageligt.
 Til trods for at det er over 7 måneder siden jeg tilmeldte mig har jeg
 stadig ikke modtaget en korrekt faktura: Telefonabonnementet bliver lagt på
 2 gange, rabat på oprettelse bliver ikke fratrukket og selve ADSL-prisen er
 ukorrekt + mange andre fejl. Og når det først er gået galt, går det endnu
 mere galt - dvs. at rykkergebyrer bliver lagt på (til trods for talrige
 lovninger om det modsatte), den efterfølgende korrigering er ukorrekt og de
 lovede korrigerede fakturaer dukker aldrig op. Tre dage efter lovning om nu
 er regningen korrekt modtages rykker for en oldgammel, forkert regning.
 Efterhånden er regnestykket blevet utroligt indviklet grundet den ene fejl
 efter den anden. Hver gang man ringer ind får man at vide: "Nå, ja det kan
 jeg godt se, jeg sender en ny regning". Efter at jeg har hørt dette over 10
 gange er mit temperament over stuetemperatur.
 Deres support er et kapitel for sig selv - de kan få gamle Tis-ca-de-li' til
 at ligne spejderdrenge. Har i alt sendt min. 25 mails til dem, min.
 foretaget 30 tlf.opkald og sendt 4 snailmails: Varierende telefonventetid 5
 min -> 1 time hvorefter man oftest får fat i en teenager med supportjobbet
 som fritidsjob, der ikke kan hjælpe dig, men stiller dig videre - hver gang
 man bliver viderestillet bliver man nulstillet i telefonkøen. Har prøvet at
 blevet viderestillet 6 gange i samme opkald. Desuden er utrolig mange af de
 givne informationer ukorrekte og det er altså mere held end forstand hvis
 man finder en kompetent medarbejder. Lovning af tilbageringning overholdes i
 ca. 25 % af tilfældene. Emails ignoreres oftest, men af og til svares på
 enkelte af dine punkter. Snailmails har ca. 1½ mdr.'s svartid og lider under
 samme problematik som emails med halve svar. Det er ikke muligt at få lov
 til at tale med en "bagmand"/leder. Har efter råd fra kammerat forsøgt at
 notere medarbejdernes navne, men det hjælper ikke det mindste.
 Grundet ovenstående (og mange andre ting) vælger jeg derfor at opsige mit
 Tele2ADSL-abonnement - har simpelthen mistet tålmodigheden. Ringer ind og
 melder at jeg vil sige op, får at vide at jeg skal sende snailmail og at
 opsigelsen efterfølgende bliver effektueret ca. 2 dage efter modtagelsen.
 Det er nu over 2 uger siden jeg sendte opsigelsen og der er ikke sket det
 mindste. Efter endnu et tlf.opkald får jeg forklaret at deres
 indbakke/brevbunke er meget stor og min opsigelse derfor ligger i denne
 bunke - kan ikke sige hvornår den bliver effektueret, men jeg skal
 naturligvis betale indtil da! Overvejer at sende opsigelsen anbefalet, men
 medarbejderen fortæller mig at anbefalede breve også bare havner i bunken!
 
 Og hvad kan man så lære af det? Hold fingrene fra Tele2.
 Alternativ? Tis-ca-de-li' skal jeg ikke ha' noget at gøre med og CC nye
 "prisnedsættelser" til visse kunder bryder jeg mig ikke om så der er vel kun
 TDC tilbage?
 
 mvh
 
 RR
 
 
 
 |  |  | 
  Hans (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  13-07-03 22:18
 | 
 |  | 
 "Reno Raines" <No@Spam.Here.dk> skrev i en meddelelse
 news:dPjQa.2862$9g7.2094@news.get2net.dk...
 > Et lille udpluk af mine forfærdelige oplevelser hos Tele2:
 
 <SNIP>
 
 > Og hvad kan man så lære af det? Hold fingrene fra Tele2.
 > Alternativ? Tis-ca-de-li' skal jeg ikke ha' noget at gøre med og CC nye
 > "prisnedsættelser" til visse kunder bryder jeg mig ikke om så der er vel
 kun
 > TDC tilbage?
 
 Det er lidt pinligt når man tænker på, at alle de nævnte firmaer udelukkende
 sælger produkter som har med kommunikation at gøre. Når så kunderne forsøger
 at kommunikere med teleselskabet, så knækker filmen. Det er dog kunderne som
 er teleselskabernes eksistensgrundlag, men det er måske mig som tager helt
 fejl.
 
 / Hans
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Reno Raines (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Reno Raines
 | 
 Dato :  13-07-03 22:43
 | 
 |  | > Det er lidt pinligt når man tænker på, at alle de nævnte firmaer
 udelukkende
 > sælger produkter som har med kommunikation at gøre. Når så kunderne
 forsøger
 > at kommunikere med teleselskabet, så knækker filmen. Det er dog kunderne
 som
 > er teleselskabernes eksistensgrundlag, men det er måske mig som tager helt
 > fejl.
 >
 Næ, du tager skam ikke fejl - jeg er rørende enig.
 Kan lige tilføje min nyeste strategi mht. alle de forkerte regninger: Har
 opgivet at trænge igennem/få dem til at sende mig en korrekt faktura via
 faktura-hotlinien så i stedet smider jeg nu de forkerte regninger i en
 kuvert og sender dem retur til Tele2 (med en bemærkning). Har ingen
 forhåbninger om at de åbner brevet før de har sendt mig en rykker, men så
 får de også den retur.
 
 Grotesk at man som forbruger bliver nødt til at vælge sådan en strategi, men
 så vidt jeg kan se er alle muligheder forsøgt.
 
 mvh
 
 RR
 
 
 
 |  |  | 
   Hans (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  13-07-03 23:02
 | 
 |  | 
 
            "Reno Raines" <No@Spam.Here.dk> skrev i en meddelelse
 news:%nkQa.2871$gH7.1756@news.get2net.dk...
 >
 > Grotesk at man som forbruger bliver nødt til at vælge sådan en strategi,
 men
 > så vidt jeg kan se er alle muligheder forsøgt.
 >
 Enig - Du mangler bare at få den ordning med dem, at alle returforsendelser
 sker portofrit. Ellers bliver det jo snart en dyr fornøjelse.    Jeg startede med adsl hos TDC, dengang produktet Tele Danmark bredbånd ADSL
 blev lanceret, og har ikke haft problemer med udfald eller andet. Det kan
 meget vel være at det koster mere på årsbasis, men de gange jeg har haft
 brug for TDC kundeservice, har jeg aldrig ventet længere end højst 15-20
 sekunder, og kvartalsregningerne har altid været i orden.
 Jeg skal ikke nyde noget at at skifte udbyder, og mine antagelser omkring
 tele2's manglende evner til at håndtere den sværm af nye kunder har desværre
 holdt stik, og mere til.
 / Hans
            
             |  |  | 
    fox (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : fox
 | 
 Dato :  14-07-03 01:12
 | 
 |  | 
 "Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:besksp$cnn$1@sunsite.dk...
 > "Reno Raines" <No@Spam.Here.dk> skrev i en meddelelse
 > news:%nkQa.2871$gH7.1756@news.get2net.dk...
 > >
 > > Grotesk at man som forbruger bliver nødt til at vælge sådan en strategi,
 > men
 > > så vidt jeg kan se er alle muligheder forsøgt.
 > >
 > Enig - Du mangler bare at få den ordning med dem, at alle
 returforsendelser
 > sker portofrit. Ellers bliver det jo snart en dyr fornøjelse.    >
 > Jeg startede med adsl hos TDC, dengang produktet Tele Danmark bredbånd
 ADSL
 > blev lanceret, og har ikke haft problemer med udfald eller andet. Det kan
 > meget vel være at det koster mere på årsbasis, men de gange jeg har haft
 > brug for TDC kundeservice, har jeg aldrig ventet længere end højst 15-20
 > sekunder, og kvartalsregningerne har altid været i orden.
 >
 > Jeg skal ikke nyde noget at at skifte udbyder, og mine antagelser omkring
 > tele2's manglende evner til at håndtere den sværm af nye kunder har
 desværre
 > holdt stik, og mere til.
 >
 > / Hans
 >
 >
 Tja hvad kan man sige...... Tror at der også er en del der har haft gode
 oplevelser hos  TDC som der er nogen der har haft dårlige. Det gælder såvel
 CC, TDC, Tele2ADSL samt Tiscali.....Har selv været kunde hos TDC i opstart
 af brug med Adsl får en del år siden, men nu er jeg en meget tilfreds CC -
 kunde så mon ikke a der også er gode oplevelser hos Dem alle der udbydere
 Adsl.
 Det virker jo voldsomt at det som regel kun er de "dårlige" oplevelser folk
 skriver om herinde, men ok så er der da noget at henholde sig til når man
 vælger udbyder, men jeg tror da at der er lige så mange hvis ikke flere
 kunder der er tilfredse. Mht Tele2Adsl Dem aner jeg ikke en brik om såååå.
 Fox
            
             |  |  | 
     Hans Henrik Andersen (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Henrik Andersen
 | 
 Dato :  14-07-03 07:59
 | 
 |  | 
 de folk som bruger NG er jo kun en lille procent del af div selskabers
 kunder sååå man kan nok ikke regne 100% med at bare fordi at nogle få
 stykker skulle ha været ude for dårlig service fra udbyder betyder at alle
 har det ;) for ellers havde de haft forsides historie på Ekstrabladet :D
 
 et andet faktum er at dem som er tilfreds skriver jo ikke på NG om det ;)
 det er jo nærmest sådan at det er kun når man er utilfreds at man skriver på
 NG om det ;) men stadigvæk de få procentdele ud af tele2adsl´s kunder som
 der bruger NG ;)
 
 Hans Henrik Andersen
 
 
 
 
 
 > Tja hvad kan man sige...... Tror at der også er en del der har haft gode
 > oplevelser hos  TDC som der er nogen der har haft dårlige. Det gælder
 såvel
 > CC, TDC, Tele2ADSL samt Tiscali.....Har selv været kunde hos TDC i opstart
 > af brug med Adsl får en del år siden, men nu er jeg en meget tilfreds CC -
 > kunde så mon ikke a der også er gode oplevelser hos Dem alle der udbydere
 > Adsl.
 >
 > Det virker jo voldsomt at det som regel kun er de "dårlige" oplevelser
 folk
 > skriver om herinde, men ok så er der da noget at henholde sig til når man
 > vælger udbyder, men jeg tror da at der er lige så mange hvis ikke flere
 > kunder der er tilfredse. Mht Tele2Adsl Dem aner jeg ikke en brik om såååå.
 >
 > Fox
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
      N.O.Svendsen (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N.O.Svendsen
 | 
 Dato :  14-07-03 13:16
 | 
 |  | 
 "Hans Henrik Andersen" <zepo@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
 news:betkb2$a3e$1@news.cybercity.dk...
 >
 > de folk som bruger NG er jo kun en lille procent del af div selskabers
 > kunder sååå man kan nok ikke regne 100% med at bare fordi at nogle få
 > stykker skulle ha været ude for dårlig service fra udbyder betyder at alle
 > har det ;) for ellers havde de haft forsides historie på Ekstrabladet :D
 >
 > et andet faktum er at dem som er tilfreds skriver jo ikke på NG om det ;)
 > det er jo nærmest sådan at det er kun når man er utilfreds at man skriver
 på
 > NG om det ;) men stadigvæk de få procentdele ud af tele2adsl´s kunder som
 > der bruger NG ;)
 >
 > Hans Henrik Andersen
 >
 >
 >
 >
 >
 > > Tja hvad kan man sige...... Tror at der også er en del der har haft gode
 > > oplevelser hos  TDC som der er nogen der har haft dårlige. Det gælder
 > såvel
 > > CC, TDC, Tele2ADSL samt Tiscali.....Har selv været kunde hos TDC i
 opstart
 > > af brug med Adsl får en del år siden, men nu er jeg en meget tilfreds
 CC -
 > > kunde så mon ikke a der også er gode oplevelser hos Dem alle der
 udbydere
 > > Adsl.
 > >
 > > Det virker jo voldsomt at det som regel kun er de "dårlige" oplevelser
 > folk
 > > skriver om herinde, men ok så er der da noget at henholde sig til når
 man
 > > vælger udbyder, men jeg tror da at der er lige så mange hvis ikke flere
 > > kunder der er tilfredse. Mht Tele2Adsl Dem aner jeg ikke en brik om
 såååå.
 > >
 > > Fox
 > >
 > >
 Hvis man mener at antallet af klager over en teleudbyder giver udtryk for
 kvaliteten af leverandørens vare så prøv at læse her :
http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/09072003/1/ Niels Svendsen
            
             |  |  | 
       Claus O (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus O
 | 
 Dato :  14-07-03 14:49
 | 
 |  | 
 
            "N.O.Svendsen" <nos@-nospam-tdcspace.dk> wrote
 > Hvis man mener at antallet af klager over en teleudbyder giver udtryk for
 > kvaliteten af leverandørens vare så prøv at læse her :
 > http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/09072003/1/ Uhadada, der er lang vej for de fleste inden de når suveræne Tis&Pisfirmaet,
 selv for Telia og Tele2........
            
             |  |  | 
    Torben Christensen (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Christensen
 | 
 Dato :  14-07-03 09:52
 | 
 |  | "Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:besksp$cnn$1@sunsite.dk...
 > "Reno Raines" <No@Spam.Here.dk> skrev i en meddelelse
 > news:%nkQa.2871$gH7.1756@news.get2net.dk...
 >
 > Jeg startede med adsl hos TDC, dengang produktet Tele Danmark bredbånd
 ADSL
 > blev lanceret, og har ikke haft problemer med udfald eller andet. Det kan
 > meget vel være at det koster mere på årsbasis, men de gange jeg har haft
 > brug for TDC kundeservice, har jeg aldrig ventet længere end højst 15-20
 > sekunder, og kvartalsregningerne har altid været i orden.
 
 TDC havde ellers store problemer for ca. 2 år siden som gjorde at man ikke
 kunne logge på.
 
 >
 > Jeg skal ikke nyde noget at at skifte udbyder, og mine antagelser omkring
 > tele2's manglende evner til at håndtere den sværm af nye kunder har
 desværre
 > holdt stik, og mere til.
 >
 
 Al begyndelse kan være svær, Da TDC-internet indtroducerede 'Opasia' for
 flere år siden var de ved at kvæles i deres egen succes, man kunne ikke
 logge på, internettet gik ned samt supporten  skulle man vente i timevis på
 at komme igennem til. Alt imens TDC fortsatte den massive TV-reklame med
 deres flyvende gris.
 TDC's undskyldning dengang var at man ikke bare kunne stoppe TV-reklamerne
 da disse var bestilt lang tid iforvejen, det er sikkert rigtigt men den
 negative omtale på nyhedsgrupperne var langt-langt være end det man ser
 iøjeblikket mht. Tele2ADSL.
 
 mvh. Torben
 
 
 
 
 |  |  | 
     Hans (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  14-07-03 14:29
 | 
 |  | "Torben Christensen" <pc1dk@msn.com> skrev i en meddelelse
 news:3f126f10$0$76135$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > TDC havde ellers store problemer for ca. 2 år siden som gjorde at man ikke
 > kunne logge på.
 >
 Jeg er ikke lige klar over hvilket produkt du hentyder til, men jeg har haft
 ADSL i mere end 2 år og har ikke oplevet de problemer. Det må være
 Netexpress du hentyder til.
 
 TDC har sikkert haft deres del af problemerne, men altså ikke noget jeg har
 oplevet hvorfor min oplevelse med koncernen udelukkende har været positiv.
 
 / Hans
 
 
 
 
 
 |  |  | 
      Torben Christensen (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Christensen
 | 
 Dato :  14-07-03 19:06
 | 
 |  | "Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:beub62$2ol$1@sunsite.dk...
 > TDC har sikkert haft deres del af problemerne, men altså ikke noget jeg
 har
 > oplevet hvorfor min oplevelse med koncernen udelukkende har været positiv.
 
 Jeg mener skam også at kvaliteten er helt i top hos TDC.På dit indlæg lød
 det bare som om at hos TDC fungerer alting ,-altid.
 
 mvh. Torben
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Andreas Jensen (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas Jensen
 | 
 Dato :  14-07-03 20:35
 | 
 |  | > Det er nu over 2 uger siden jeg sendte opsigelsen og der er ikke sket det
 > mindste. Efter endnu et tlf.opkald får jeg forklaret at deres
 > indbakke/brevbunke er meget stor og min opsigelse derfor ligger i denne
 > bunke - kan ikke sige hvornår den bliver effektueret, men jeg skal
 > naturligvis betale indtil da! Overvejer at sende opsigelsen anbefalet, men
 > medarbejderen fortæller mig at anbefalede breve også bare havner i bunken!
 
 Jeg vil da mene at når de har modtaget opsigelsen (altså fået den ind med
 posten eller på anden måde) er langsom ekspedition fra deres side
 udelukkende deres problem - den gælder stadig fra den dag de modtog den.
 
 /Andreas
 
 
 
 
 |  |  | 
  F.Mikkel (16-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : F.Mikkel
 | 
 Dato :  16-07-03 09:03
 | 
 |  | 
 "Andreas Jensen" <andreas@fjerndettejensen.net> skrev i en meddelelse
 news:cBDQa.311$bb.160@news.get2net.dk...
 > > Det er nu over 2 uger siden jeg sendte opsigelsen og der er ikke sket
 det
 > > mindste. Efter endnu et tlf.opkald får jeg forklaret at deres
 > > indbakke/brevbunke er meget stor og min opsigelse derfor ligger i denne
 > > bunke - kan ikke sige hvornår den bliver effektueret, men jeg skal
 > > naturligvis betale indtil da! Overvejer at sende opsigelsen anbefalet,
 men
 > > medarbejderen fortæller mig at anbefalede breve også bare havner i
 bunken!
 >
 > Jeg vil da mene at når de har modtaget opsigelsen (altså fået den ind med
 > posten eller på anden måde) er langsom ekspedition fra deres side
 > udelukkende deres problem - den gælder stadig fra den dag de modtog den.
 >
 > /Andreas
 >
 >
 
 Opsigelsen gælder fra den dag de modtog den hvis den er sendt anbefalet da
 de skal kvittere for modtagelsen, og derved erkender at de har læst denne
 post.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Andreas Jensen (16-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas Jensen
 | 
 Dato :  16-07-03 09:37
 | 
 |  | > Opsigelsen gælder fra den dag de modtog den hvis den er sendt anbefalet da
 > de skal kvittere for modtagelsen, og derved erkender at de har læst denne
 > post.
 
 Det eneste de erkender er at have modtaget et brev fra dig. Hvornår de læser
 det er jo ikke til at vide (men det er jo også deres problem).
 
 /Andreas
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jørgen Rasmussen (18-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen Rasmussen
 | 
 Dato :  18-07-03 19:52
 | 
 |  | Reno Raines wrote:
 
 > Et lille udpluk af mine forfærdelige oplevelser hos Tele2:
 > Tilmelder mig Tele2ADSL først i dec. 2002 og bestiller 1024/256,
 > forbindelsen bliver etableret 21/1-03. Selve forbindelsen har i hele
 > forløbet virket upåklageligt.
 > Til trods for at det er over 7 måneder siden jeg tilmeldte mig har jeg
 > stadig ikke modtaget en korrekt faktura: Telefonabonnementet bliver lagt på
 > 2 gange, rabat på oprettelse bliver ikke fratrukket og selve ADSL-prisen er
 > ukorrekt + mange andre fejl. Og når det først er gået galt, går det endnu
 
 Klip
 
 Jeg har tilsvarende oplevelser. Ved skift fra Tiscali til Tele2.
 
 Faktum er at de alle er lige dårlige.
 -Der er ingen forbedring ved at vælge et alternativ.  Derfor er de alle
 stadig på markedet.
 
 Man kunne næsten forledes til at tro at udbyderne har aftalt strategien
 indbyrdes..!
 
 
 Mvh. Jørgen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Klaus Ellegaard (18-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Ellegaard
 | 
 Dato :  18-07-03 19:56
 | 
 |  | =?ISO-8859-1?Q?J=F8rgen_Rasmussen?= <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> writes:
 
 >Faktum er at de alle er lige dårlige.
 >-Der er ingen forbedring ved at vælge et alternativ.  Derfor er de alle
 >stadig på markedet.
 
 Det er lige før, man har lyst til at udbryde, "we told you so".
 
 Mvh.
 Klaus.
 
 
 |  |  | 
   Claus O (18-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus O
 | 
 Dato :  18-07-03 20:02
 | 
 |  | "Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote
 
 > Det er lige før, man har lyst til at udbryde, "we told you so".
 
 Ja, men du har jo også, på baggrund af dit ene hotline opkald til TDC,
 erfaringen du bare kan dele ud af til højre og venstre.......
 
 
 
 
 |  |  | 
    Lars Christensen (18-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Christensen
 | 
 Dato :  18-07-03 21:30
 | 
 |  | On Fri, 18 Jul 2003 21:01:57 +0200, "Claus O"
 <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:
 
 >"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote
 >
 >> Det er lige før, man har lyst til at udbryde, "we told you so".
 >
 >Ja, men du har jo også, på baggrund af dit ene hotline opkald til TDC,
 >erfaringen du bare kan dele ud af til højre og venstre.......
 >
 Jeg bliver mere og mere overbevist om at hvis du opfører dig på samme
 måde når du ringer til diverse firmaers kundeservice så er det da ikke
 så mærkeligt at alt går galt når det lige er dig.
 
 
 --
 /LC
 thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'
 
 
 |  |  | 
 |  |