|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tele2 adsl leveret til tiden. Fra : Frank
 | 
 Dato :  13-07-03 01:27
 | 
 |  | Hejsa
 
 Efter alle de indlæg hvor tele2 har fået smæk, vil jeg bare sige at her
 virker det bare... de har leveret til tiden og overholdt alle deres
 aftaler, ved ikke om jeg bare har været heldig eller om det er meningen
 at man kun skal skrive negative ting i denne gruppe :). Jeg kan kun
 takke CC for den prisnedsættelse de ikke ville give mig da jeg ringede,
 for lige umiddelbart kører det meget bedre end hos CC. Jeg har 5
 maskiner kørende næsten i døgndrift og det virkede bare fra første
 sekund der blev sat strøm til.....  men lad os nu se hvor længe det
 holder hehe
 
 Mvh Frank, Frb.
 
 
 
 |  |  | 
  Jørn Hundebøll (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørn Hundebøll
 | 
 Dato :  13-07-03 01:56
 | 
 |  | 
 "Frank" <nebula@quake.dk> wrote in message
 news:cH1Qa.129$TS6.114@news.get2net.dk...
 > Hejsa
 >
 > Efter alle de indlæg hvor tele2 har fået smæk, vil jeg bare sige at her
 > virker det bare... de har leveret til tiden og overholdt alle deres
 > aftaler, ved ikke om jeg bare har været heldig eller om det er meningen
 > at man kun skal skrive negative ting i denne gruppe :). Jeg kan kun
 > takke CC for den prisnedsættelse de ikke ville give mig da jeg ringede,
 > for lige umiddelbart kører det meget bedre end hos CC. Jeg har 5
 > maskiner kørende næsten i døgndrift og det virkede bare fra første
 > sekund der blev sat strøm til.....  men lad os nu se hvor længe det
 > holder hehe
 >
 > Mvh Frank, Frb.
 >
 
 Gætter på du har fast IP - hvornår/hvordan fik du den oplyst ?
 
 Jørn
 
 
 
 
 |  |  | 
  Frank (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frank
 | 
 Dato :  13-07-03 02:54
 | 
 |  | Ja jeg har fået en fast ip adresse. Den fik jeg oplyst kort tid efter
 jeg havde bestilt hos Tele2. Alle maskinerne kører op mod en zywall 1,
 sikkert ikke den bedste firewall/router der findes, men den er nem at
 sætte op og den fungerer upåklageligt.
 
 Mvh Frank, Frb.
 
 Jørn Hundebøll wrote:
 > "Frank" <nebula@quake.dk> wrote in message
 > news:cH1Qa.129$TS6.114@news.get2net.dk...
 >
 >>Hejsa
 >>
 >>Efter alle de indlæg hvor tele2 har fået smæk, vil jeg bare sige at her
 >>virker det bare... de har leveret til tiden og overholdt alle deres
 >>aftaler, ved ikke om jeg bare har været heldig eller om det er meningen
 >>at man kun skal skrive negative ting i denne gruppe :). Jeg kan kun
 >>takke CC for den prisnedsættelse de ikke ville give mig da jeg ringede,
 >>for lige umiddelbart kører det meget bedre end hos CC. Jeg har 5
 >>maskiner kørende næsten i døgndrift og det virkede bare fra første
 >>sekund der blev sat strøm til.....  men lad os nu se hvor længe det
 >>holder hehe
 >>
 >>Mvh Frank, Frb.
 >>
 >
 >
 > Gætter på du har fast IP - hvornår/hvordan fik du den oplyst ?
 >
 > Jørn
 >
 >
 
 
 
 |  |  | 
  Kim Nielsen (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Nielsen
 | 
 Dato :  13-07-03 06:40
 | 
 |  | 
 "Frank" <nebula@quake.dk> skrev i en meddelelse
 news:cH1Qa.129$TS6.114@news.get2net.dk...
 > Hejsa
 >
 > Efter alle de indlæg hvor tele2 har fået smæk, vil jeg bare sige at
 her
 > virker det bare... de har leveret til tiden og overholdt alle deres
 > aftaler, ved ikke om jeg bare har været heldig eller om det er
 meningen
 > at man kun skal skrive negative ting i denne gruppe :). Jeg kan kun
 > takke CC for den prisnedsættelse de ikke ville give mig da jeg
 ringede,
 > for lige umiddelbart kører det meget bedre end hos CC. Jeg har 5
 > maskiner kørende næsten i døgndrift og det virkede bare fra første
 > sekund der blev sat strøm til.....  men lad os nu se hvor længe det
 > holder hehe
 >
 > Mvh Frank, Frb.
 >
 Det er da dejligt at høre.
 
 Da det (næsten) altid var TDC's skyld at Tele2 blev
 forsinket/forhindret - så er det vel også TDC's skyld at der leveres til
 tiden - eller hvad ??
 
 Så nu kan vi klappe i vores små hænder.
 --
 --
 - § - Kim Nielsen - § -
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Hans Henrik Andersen (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Henrik Andersen
 | 
 Dato :  13-07-03 09:24
 | 
 |  | 
 
            Hej
 det er rart med en enkelt solstråle historie ud af så mange negative indlæg
 :-/
 jeg håber at jeg så er lige så heldig som dig    men jeg tvivler alt tyder
 på at jeg kommer til at vente i længre tid end de 5 uger    pt er jeg
 Cybercity kunde indtil den 27/7 derefter står den måske på gprs 33,6 indtil
 at tele2 får mit adsl op at køre
 Hans Henrik Andersen
 "Frank" <nebula@quake.dk> wrote in message
 news:cH1Qa.129$TS6.114@news.get2net.dk...
 > Hejsa
 >
 > Efter alle de indlæg hvor tele2 har fået smæk, vil jeg bare sige at her
 > virker det bare... de har leveret til tiden og overholdt alle deres
 > aftaler, ved ikke om jeg bare har været heldig eller om det er meningen
 > at man kun skal skrive negative ting i denne gruppe :). Jeg kan kun
 > takke CC for den prisnedsættelse de ikke ville give mig da jeg ringede,
 > for lige umiddelbart kører det meget bedre end hos CC. Jeg har 5
 > maskiner kørende næsten i døgndrift og det virkede bare fra første
 > sekund der blev sat strøm til.....  men lad os nu se hvor længe det
 > holder hehe
 >
 > Mvh Frank, Frb.
 >
            
             |  |  | 
  Andreas Jensen (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas Jensen
 | 
 Dato :  13-07-03 12:01
 | 
 |  | > det er rart med en enkelt solstråle historie ud af så mange negative
 indlæg
 > :-/
 
 Jeg kan da så bidrage med en mere - fik oplyst min ip 1-2 uger før og
 forbindelsen blev sat op den dag jeg havde bedt om (1/7) og alt har kørt
 upåklageligt siden, bortset fra et lille problem, som skyldtes en gammel
 dhcp-klient hos mig.
 
 /Andreas
 
 
 
 
 |  |  | 
   ea (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ea
 | 
 Dato :  13-07-03 12:52
 | 
 |  | >> det er rart med en enkelt solstråle historie ud af så mange negative
 >indlæg
 >> :-/
 >
 >Jeg kan da så bidrage med en mere - fik oplyst min ip 1-2 uger før og
 >forbindelsen blev sat op den dag jeg havde bedt om (1/7) og alt har kørt
 >upåklageligt siden, bortset fra et lille problem, som skyldtes en gammel
 >dhcp-klient hos mig.
 
 det er rart at høre. Alle klagerne hidtil har gået på at de er blevet
 fanget på sengen mht TDC og antallet af nye kunder..ingen klager på
 kvaliteten af deres forbindelse. hvis der i værste fald går en måned
 uden internet så kan jeg leve med det, det er trods alt sommer
 
 
 |  |  | 
  MN (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MN
 | 
 Dato :  14-07-03 09:38
 | 
 |  | 
 "Hans Henrik Andersen" <zepo@mobilixnet.dk> wrote in message
 news:ber4v0$166u$1@news.cybercity.dk...
 > Hej
 >
 > det er rart med en enkelt solstråle historie ud af så mange negative
 indlæg
 > :-/
 > jeg håber at jeg så er lige så heldig som dig    men jeg tvivler alt
 tyder
 > på at jeg kommer til at vente i længre tid end de 5 uger    pt er jeg
 > Cybercity kunde indtil den 27/7 derefter står den måske på gprs 33,6
 indtil
 > at tele2 får mit adsl op at køre
 >
 > Hans Henrik Andersen
 >
 Det er skam ikke en enkelt.
 Jeg havde en dato der sagde 14/7 og kl. 9.45 i dag var linjen klar.
 Ingen ting at klage over ang. Tele2
 Mogens
 PS. En kolega fik det som bestilt d. 7/7. Heller ikke probler der.
            
             |  |  | 
  Master Of Nothing (13-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Master Of Nothing
 | 
 Dato :  13-07-03 15:30
 | 
 |  | 
 
            Hej
 > Efter alle de indlæg hvor tele2 har fået smæk, vil jeg bare sige at her
 > virker det bare... de har leveret til tiden og overholdt alle deres
 > aftaler, ved ikke om jeg bare har været heldig eller om det er meningen
 > at man kun skal skrive negative ting i denne gruppe :). Jeg kan kun
 > takke CC for den prisnedsættelse de ikke ville give mig da jeg ringede,
 > for lige umiddelbart kører det meget bedre end hos CC. Jeg har 5
 > maskiner kørende næsten i døgndrift og det virkede bare fra første
 > sekund der blev sat strøm til.....  men lad os nu se hvor længe det
 > holder hehe
 Jaa,  jeg kan nu heller ikke  kende  de problemer der er beskrevet i
 tidligere indlæg.
 Har også fået  min forbindelse  på første dagen (af de 3 der skulle vælges)
 nemlig 1/7  eneste jeg endnu ikke har set er en regning fra dem.  (crap,
 skulle nok ikke skriver det      )
 /Rasmus
            
             |  |  | 
  Juma Søndergård (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Juma Søndergård
 | 
 Dato :  14-07-03 10:34
 | 
 |  | 
 
            Jeg fik også mit ADSL fra Tele2 til tiden (d. 11/7).
 IP Adressen kom længe før med instruktioner til opsætning m.m. Og få dage
 før leveringsdatoen modtog jeg Modem m.m. og satte det hele til aftenen før.
 Næste morgen kl. 10 var der lys i ADSL lampen og det hele spillede gennem
 min Linksys router så jeg kan have flere maskiner på.
 Eneste minus er at jeg oplever nogen "flowstop" i dataen et par gange i
 timen. Jeg ved ikke om det er routeren eller forbindelsen eller noget helt
 tredje der er skyld i det endnu.
 Men alt i alt har det hele forløbet smertefrit indtil videre. Er dog spændt
 på at se om det fortsætter sådan når regninerne begynder at komme ind ad
 døren    - Juma Søndergård
            
             |  |  | 
  Jørn Hundebøll (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørn Hundebøll
 | 
 Dato :  14-07-03 15:47
 | 
 |  | 
 "Juma Søndergård" <juma@juma.dk> wrote in message
 news:3f127918$0$22611$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
 
 
 > Eneste minus er at jeg oplever nogen "flowstop" i dataen et par gange i
 > timen. Jeg ved ikke om det er routeren eller forbindelsen eller noget helt
 > tredje der er skyld i det endnu.
 
 Disse flowstop - resultere de i at du mister din session (f.eks. ftp) ?
 
 Jørn
 
 
 
 
 |  |  | 
   Juma Søndergård (15-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Juma Søndergård
 | 
 Dato :  15-07-03 07:50
 | 
 |  | > Disse flowstop - resultere de i at du mister din session (f.eks. ftp) ?
 
 Det er jeg ikke helt klar over endnu da det er begrænset hvad jeg har
 overført af store mængder data via. ftp - men jeg vil prøve at sende en stor
 fil hjem idag og se om det går galt. Indtil videre har jeg kun oplevet det i
 spil hvor man pludselig "fryser" i et par sekunder til stor irritation.
 
 - Juma
 
 
 
 
 |  |  | 
  Andreas Jensen (14-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas Jensen
 | 
 Dato :  14-07-03 20:31
 | 
 |  | > Eneste minus er at jeg oplever nogen "flowstop" i dataen et par gange i
 > timen. Jeg ved ikke om det er routeren eller forbindelsen eller noget helt
 > tredje der er skyld i det endnu.
 Hvis det er så tit, så prøv om det også er der uden routeren. Hvis det er,
 så fejlmeld til Tele2.
 Min erfaring er at det er bedst at ringe til dem - emails klarer de ikke så
 godt.
 
 /Andreas
 
 
 
 
 |  |  | 
   Master Of Nothing (15-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Master Of Nothing
 | 
 Dato :  15-07-03 00:49
 | 
 |  | 
 
            Hej Andreas
 > Hvis det er så tit, så prøv om det også er der uden routeren. Hvis det er,
 > så fejlmeld til Tele2.
 Hvordan vil du  dokumenter disse  Flowstops ?
 For jeg tror jeg har sammen problem    Vh
 Rasmus
            
             |  |  | 
    Andreas Jensen (15-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas Jensen
 | 
 Dato :  15-07-03 07:36
 | 
 |  | 
 
            > Hvordan vil du  dokumenter disse  Flowstops ?
 > For jeg tror jeg har sammen problem    Det er ikke en retssag - fejlmeld til Tele2 (DU er DERES kunde) og se hvad
 der kommer ud af det.
 Gør det via telefonen, emails tager det lang tid før de læser
 tilsyneladende.
 /Andreas
            
             |  |  | 
     Brian Andersen (15-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Andersen
 | 
 Dato :  15-07-03 08:40
 | 
 |  | 
 "Andreas Jensen" <andreas@fjerndettejensen.net> skrev i en meddelelse
 news:RgNQa.10$JL4.7@news.get2net.dk...
 
 > Gør det via telefonen, emails tager det lang tid før de læser
 > tilsyneladende.
 >
 > /Andreas
 
 Hvis de overhovedet svarer. Jeg har sendt en mail til adressen angivet på
 deres hjemmeside, men får den tilbage med en melding om ukendt adresse. Ikke
 videre smart at have en ugyldig support adresse på deres hjemmeside.
 
 Med venlig hilsen
 Brian Andersen
 
 
 
 
 |  |  | 
     Rudi Stegen (15-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rudi Stegen
 | 
 Dato :  15-07-03 13:22
 | 
 |  | Hej Andreas Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:
 
 > Gør det via telefonen, emails tager det lang tid før de læser
 > tilsyneladende.
 
 Der er jo mange meget gode grunde til dette. Nogle af dem er:
 
 1. Det tager væsentlig længere tid at læse og skrive mails end blot at
 høre og svare i en telefon.
 
 2. Der mangler ofte de nødvendige oplysninger i en mail. Så skal man
 til at efterspørge dem, vente på kunden får svaret, muligvis
 efterspørge noget mere, fordi kunden misforstår, udtrykker sig
 tvetydigt, blander nye/andre problemer ind, hvor der mangler nødvendige
 oplysninger om disse... etc.
 Tilmed skal man holde styr på de 739 forskellige brugere, har den slags
 "Hvad mener du med? Og har du tjekket..?"-sager kørende.
 I en telefon kører tovejskommunikationen i realtid.
 
 3. Du har sikkert også set brugere på news skrive noget a la: "Ja, og
 nu har jeg fandeme sendt 18 mails om problemet i dag, men har kun fået
 autosvar med 18 forskellige sagsnumre!" (Som regel er der naturligvis
 langt flere udråbstegn).
 Resultatet er et voldsomt tidsforbrug for supportafdelingen, da disse
 jo ikke umiddelbart ved, at de 18 sager er den samme.
 
 4. Fortsæt selv listen.
 
 --
 Hygge fra Århus - Rudi
 Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede
 
 
 |  |  | 
 |  |