Opfølgning på 4 år og lillebror er........~
Fra : Unlimited

Dato : 12-07-03 13:37

Hejsa..

Så har min niece fået det at vide.. Hvordan tingene hænger sammen med
lillebror.
Min søster ville gerne have hende op på hospitalet (efter de er blevet
overflyttet fra rigshospitalet til et hospital tætter på familien), og 10
minutter inden mine forældre ankom med min niece, fik den lille det skidt.
Han blev blå i hovedet, og græd meget, og havde det ikke særlig godt.

Min niece spurgte så hvad der var galt, da sygeplejerskerne fjernede ham for
at se hvad de kunne gøre for ham, og alle omkring hende var kede af det.

Så vi måtte igang med en længere forklaring om hjerter og hvordan de ser ud
når de er dårlige. Og at når det på et tidspunkt gjorde ondt så ville gud
(som hun ikke vidste hvem var, men hun vidste hvem jesus var, så det blev
ham istedet) tage lillebror op i himlen så han ikke havde ondt mere.
Men det var jo synd for ham at han skulle være deroppe alene, så
selvfølgelig måtte mine forældres hund, som hun var meget glad for jo passe
på lillebror i himlen. Så var det egentlig ok at han skulle derop.. Men hun
var stadig lidt ked af det.. Alt andet lige, synes jeg indtil videre hun har
taget det RIGTIGT pænt. Og i dag, kommer hendes mor hjem til hende et par
timer, både for at slippe for hospitalet og for at være sammen med sin
datter...

Men i går var der så et spørgsmål mere... Hvad gør man til begravelsen ??
Hun vidste godt lillebror skal ned i en babykiste, det fortalte hun
ihvertfald om. Men skal hun med til begravelsen eller ej ?

På den ene side synes jeg hun skal, da hun nok har godt af en afslutning på
kapitlet med lillebror, så hun forstår og tror på han ligger under på det
gravsted han nu engang får.
Men på den anden side, så vil det nok være et stort chock for hende at se
kisten, og se hvordan resten af familien reagerer på det.
Jeg er lidt i tvivl... Hvad mener I ??

Mvh Flemming, der stadig skal i zoo med niecen i morgen...

Fra : Jernladyen

Dato : 12-07-03 14:39

"Unlimited" skrev d. 12-07-03 13:37 dette indlæg :
> [...]
> Jeg er lidt i tvivl... Hvad mener I ??
>
> Mvh Flemming, der stadig skal i zoo med niecen i morgen...

Jeg tror godt, i kan tage hende med til begravelsen, så hun får
slutningen med. Når hun ser, hvordan alle er kede af det, kan i forklare
det for hende. For selv om han er oppe i Himlen, så savner i ham jo nede
på jorden. For man holder jo ikke op med at holde af/elske, fordi han
dør. Man vil gå og tænke på ham hele livet. Og efterhånden vil det holde
op med at gøre så forfærdeligt ondt inden i, når man tænker på ham. Han
bliver til et kært minde, der stadig vil give et stik i hjertet.
Hvis lillebror ikke er blå når han er død, ville det nok være en god idé
at lade hende se liget af ham, inden han kommer i kisten. De fleste, der
er døde, ser ud som om de lige er ved at tage en middagssøvn. Og hvis de
har haft smerter, er der også tit et fredfyldt smil om læberne.
Tanken om hunden, der også kommer op til lillebror, går jeg også ind
for. Hvad ville en himmel være uden dyr??

Mange medfølende hilsener
Jette

http://www.kandu.dk/