"Parlør"?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-07-03 18:20

Jeg er ikke regnskabskyndig, men jeg leder efter slags ordliste med
engelske regnskabs/bogholderi/økonomi-termer oversat til dansk.

Hvor kan jeg finde en sådan?

NB

En Googlesøgning på "regnskab bogholderi ord engelsk dansk" gav ikke
noget direkte brugbart (men dog andre interessante ting .

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Michael H

Dato : 11-07-03 20:18

En hurtig søgning på www.bibliotek.dk under handelsordbog fandt svaret: -
jeg brugte den i sin tid på handelsskolen - også den tyske "Aus vielen
Gründen" er meget god - den indeholder en del eksempler på
handels/finansrelationerne!

Michael
Unnerup-Madsen, Dorthe
Dansk-engelsk handelsordbog : "For many reasons" : med hovedvægt på
forholdsordsforbindelser
7. udgave. 2002. 886 sider
Forlag: Ventus
Emne: handel ; dansk-engelsk ; handelsordbøger ; ordbøger
Opstilling i folkebiblioteker: 65.03
ISBN: 87-89501-77-2
Pris ved udgivelsen: kr. 229,00

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En Googlesøgning på "regnskab bogholderi ord engelsk dansk" gav ikke
> noget direkte brugbart (men dog andre interessante ting .

begin 666 spacer.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-07-03 21:53

Michael H wrote:
> [...]
>
> Michael
> Unnerup-Madsen, Dorthe
> Dansk-engelsk handelsordbog : "For many reasons" : med hovedvægt på

Det ser godt ud, men jeg burde måske have anført at det var noget online
jeg var interesseret i.

Forslag?

<KLIP>

Fra : Michael H

Dato : 12-07-03 09:29

Hejsa igen!

Online ordbøger er meget godt i det små - MEN min erfaring er at den gode
gamle til at slå op i giver de bedste oversættelser, men jeg tror ikke der
findes en dansk/engelsk handelsordbog på nettet men du kan jo prøve en
engelsk/engelsk ved at søge på google på: dictionary business

Det gav over 2 mio forslag - så kan du jo definere yderligere ud fra det du
mangler!

Michael

Fra : Hans Knudsen

Dato : 15-07-03 06:51

Som nævnt tidligere kan online ordbøger være godt i det små. Her er noget
som måske kan have interesse.
http://www.srf.dk/ordboguk.htm

Du kan eventuelt også prøve Danske Bank's finansielle ordbog.
http://www.danskebank.dk/

Med venlig hilsen
Hans Knudsen

Fra : Hansen

Dato : 24-07-03 21:28

http://www.danskebank.dk/link/finansielordbog

Fra : Viggo Jørgensen

Dato : 27-07-03 14:36

Følgende bog eksisterer:
ANGLO/AMERIKANSK - DANSK SPECIALORDBOG
DANSK - ANGLO/AMERIKANSK SPECIALORDBOG
inden for
revision, regnskabsvæsen m.v.
udgivet af
FORENINGEN AF STATSAUTORISEREDE REVISORER
København 1971

Om ordbogen findes i nyere udgaver ved jeg ikke.

Med venlig hilsen
Viggo Jørgensen