Bare et grynt
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 09-07-03 05:36

Tirsdag bød på et hjerteanfald på 18 timer. Så var der 9 timer til
genoplivning.
Det nuværende anfald startede kl 03 og tøffer lystigt videre nu.

Vi har dyreværn, børneværn, autoværn og hjemmeværn, men hvem hjælper
mig?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 09-07-03 18:31

Kaj Svenningsen skrev i meddelelsen news:begd5e.3vvp6qf.1@kajsvenningsen.dk
:

> Tirsdag bød på et hjerteanfald på 18 timer. Så var der 9 timer til
> genoplivning.
> Det nuværende anfald startede kl 03 og tøffer lystigt videre nu.

Pyha, det er en barsk omgang!

> Vi har dyreværn, børneværn, autoværn og hjemmeværn, men hvem
> hjælper mig?

Tænk om vi kunne fremtrylle et Kajværn til lejligheden, det ville være
herligt.... jeg er sikker på Annette gør hvad hun kan for at lindre...

Vi sender gode tanker til jer begge to!

Kærligst
Lotte og co

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 09-07-03 19:48

Lotte M skrev:

>herligt.... jeg er sikker på Annette gør hvad hun kan for at lindre...

Ja den arme stakkel pisker rundt.

Nu er det blevet til hjertekramper, og den medicin der hjælper (iflg.
lægen) har apoteket ikke mere af før imorgen.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 09-07-03 20:43

"Lotte M" <info@jan-p.dk> wrote:

>Tænk om vi kunne fremtrylle et Kajværn til lejligheden,

Et Kajværn, det lyder som noget der kan værne os mod Kaj, og helt
ærligt selvom han er en sær gammel stodder bosat i en udørk, der godt
nok kaldes en kommune, så vil vi da helst ikke værnes mod ham.

Og hvad fa'en, Kaj han holder nok evigt, han er jo allerede død
--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-07-03 09:13

Leonard skrev:

>ærligt selvom han er en sær gammel stodder bosat i en udørk, der godt
>nok kaldes en kommune, så vil vi da helst ikke værnes mod ham.

Tak Leonard. Det var smukt sagt.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 11-07-03 09:54

Leonard skrev i <news:gsrogv8avm6ick9nitjkdbetrhhtoia84l@4ax.com,>:

> Et Kajværn, det lyder som noget der kan værne os mod Kaj,

Tsk, ja det var jo ikke liiiige det jeg havde i tankerne.

> Og hvad fa'en, Kaj han holder nok evigt, han er jo allerede død

og dog er han et af de mest levende mennesker jeg kender.....
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/ http://www.handiinfo.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-07-03 14:56

Lotte M skrev:

>og dog er han et af de mest levende mennesker jeg kender.....

Hvor er i altså søde at høre på. Tak Lotte.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-07-03 13:54

Kaj Svenningsen skrev:

>Tirsdag bød på et hjerteanfald på 18 timer. Så var der 9 timer til
>genoplivning.
>Det nuværende anfald startede kl 03 og tøffer lystigt videre nu.

Henad ved 8-tiden gik det over til hjertekrampe (ret smertefuldt kan
jeg afsløre) og vi besluttede at snakke med medicinmanden.

Da han (Jørgen - ikke Sven) hørte Annettes beskrivelse, konstaterede
han, at han kom nu.

Det gjorde han også, og han lyttede og målte og gjorde ved, og
foreslog (spagfærdigt) noget med sygehus og undersøgelser og
tilpasning og sådan. Det kunne jeg ikke bruge til ret meget, og han
ville så skynde sig hjem på værkstedet og opfinde alternative
muligheder.

Over middag havde han så brygget en plan for behandling og sendt en
seddel til apoteket. Giften kunne hentes i Hvidbjerg efter 15:00.

Efter 15:00 var Annette så på apoteket efter midlerne, dels noget
Nitro på sprayflaske og dels nogle tabletter, der skulle berolige
hjertet.
Nitroen var der, men ingen tabletter, for dem havde apoteket sgutte på
lager. De kunne hentes om et døgn.
Det mente Annette ikke var godt nog, så ekspedienten kontaktede
hovedafdelingen i Struer for nærmere instruks.
De lovede, at tabletterne kunne hentes i Struer i dag kl 9:00.

Kl. 9:00 var Annette på Struer apotek, som lakonisk meddelte, at de
kunne tidligst fåes i næste uge.

Så vågnede min lille forsagte kone op. Hun berettede utvetydigt, hvad
hun mente om den behandling og om deres løfter, så selv den sløve
ekspedient blev helt vågen.
Lige pludseligt for man rundt, man ringede fra Herodes til Pilatus og
snakkede med medicinmænd og andre giftblandere, og selv om det tog et
par evigheder, lykkedes det at få fusket noget sammen, der mindede ret
meget om det oprindelige krav.

Og så er vi fremme ved mit spørgsmål.
Har et apotek ingen forsyningspligt, når de nu har en monopolistisk
eneret på salg af den slags medikamenter?

Er det helt fint, hvis hjertemedicin af en bestemt beskaffenhed kan
skaffes på en ugestid?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Erik Hemming Johanse~

Dato : 10-07-03 21:12

Det er da godt at du lever

Mvh. Erik

Checked by Norton AntiVirus system.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-07-03 23:02

Erik Hemming Johansen skrev:

>Det er da godt at du lever

Hmm. Nåeh.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 13-07-03 14:24

> Hmm. Nåeh.

Uanset hvordan du end vender og drejer det har du en livsvilje
ud over alle grænser.
Du nægter at forlade os Kaj, du er ikke parat endnu?

Vh.
Flemming

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 13-07-03 16:46

Flemming Pedersen skrev:

>Uanset hvordan du end vender og drejer det har du en livsvilje
>ud over alle grænser.

Det er jo det fordømte i det. Den livsvilje tager magten fra mig.

>Du nægter at forlade os Kaj, du er ikke parat endnu?

Jow jeg er, men i er jo ikke for hulen.
Det er vist der, mit martyrium gemmer sig.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 13-07-03 18:28

Kaj Svenningsen skrev

> Det er jo det fordømte i det. Den livsvilje tager magten fra mig.

Ja, som sagt tidligere, ukrudt forgår ikke så let, jeg er sgu
glad for du stadig er hos os, så kan du dælme bare skælde mig huden fuld...

> Jow jeg er, men i er jo ikke for hulen.

Du har tænkt dig at leve evigt?
Det er jeg meget glad for at hører!
Giftblanderne finder jo også hele tiden på nye og mystiske
ting og sager...

> Det er vist der, mit martyrium gemmer sig.

Du er slet ikke til at skyde gennem!

Vh.
Flemming

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 13-07-03 22:53

Flemming Pedersen skrev:

>Ja, som sagt tidligere, ukrudt forgår ikke så let, jeg er sgu

Og så i disse Round Up tider.

>glad for du stadig er hos os, så kan du dælme bare skælde mig huden fuld...

Det gør jeg så ved lejlighed, når det ikke er så pokkers varmt.

>Du har tænkt dig at leve evigt?

Sgutte godvilligt.

>Det er jeg meget glad for at hører!
>Giftblanderne finder jo også hele tiden på nye og mystiske
>ting og sager...

Og så skal jeg være prøveklud?

>Du er slet ikke til at skyde gennem!

Gid nogen ville prøve.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 14-07-03 08:50

Kaj Svenningsen skrev.

> Det gør jeg så ved lejlighed, når det ikke er så pokkers varmt.

Nu glæder jeg mig slet ikke til vinter mere, f* også....

> Sgutte godvilligt.

Jeg skulle hilse og sige fra en jeg kender, tænk engang på alt det
du går glip af, alle de smukke piger il eks..
En forfærdelig tanke ikke?

> Og så skal jeg være prøveklud?

Det har du sgu da været i lang tid så den tur kender du jo :)

> Gid nogen ville prøve.

Vi kan da godt tage en duel, og se hvem der kan tisse længst.
jeg er ikke helt sikker på jeg overhovet kan finde ud af at
hive en skyder frem mere - æh hm....

Vh
Flemming

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 14-07-03 18:10

Flemming Pedersen skrev:

>Jeg skulle hilse og sige fra en jeg kender, tænk engang på alt det
>du går glip af, alle de smukke piger il eks..
>En forfærdelig tanke ikke?

Pjat. Alle de smukke piger drager jo også den vej.
Hils nursen.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : cybs

Dato : 10-07-03 22:57

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> skrev:
> Og så er vi fremme ved mit spørgsmål.
> Har et apotek ingen forsyningspligt, når de nu har en monopolistisk
> eneret på salg af den slags medikamenter?

Av Kaj - det var da et rigtigt godt spørgsmål som jeg
også gerne vil kende svaret på. En hurtig googlesøgning
på apotek AND forsyningspligt gav faktisk en hel side
med links - og det ser ud til, at forsyningspligt eksisterer
i en eller anden form - men det vigtige er s'føli
betingelserne - det der står med småt, så som hvor
hurtigt der skal forsynes!! Lige nu har jeg andet om ørerne,
men du vil måske selv kigge nærmere på linksene - her er
mit søgeresultat:

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=apotek+forsyningspligt

> Er det helt fint, hvis hjertemedicin af en bestemt beskaffenhed kan
> skaffes på en ugestid?

Huh - nu skal du ikke gi mig kuldegysninger på sådan
en lun dag! Desuden - hvis det er reaktionstiden, når
indlæggelse er alternativet - så forstår jeg godt,
hospitalerne er overbelagte!!

Jeg _har_ erfaring med, at lægemidler, der skal fremstilles
specielt, kan tage op til en uge, men det har handlet om
cremer og salver, hvilket apoteket kun fremstillede på
en bestemt ugedag - lissom min solcreme kan tage nogle
dage at skaffe hjem. Men der MÅ helt sikkert være andre
procedurer for hjertemedicin mv - ikk'???????????????

kh

cybs

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-07-03 23:50

cybs skrev:

>men du vil måske selv kigge nærmere på linksene - her er
>mit søgeresultat:
>
>http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=apotek+forsyningspligt

Jeg har kigget, men jeg er ingen ørn til sådan noget mere (det lyder
som om jeg var engang), men umiddelbart ser jeg kun ønsker om bedre
forsyningssikkerhed/-pligt.

Jeg så et sted, at man ved fremtidige udliciteringer kunne ønske at
indføre en regel om, at receptpligtig medicin, der ikke er hyldevare,
skulle fremskaffes indenfor 24 timer.

Som min købmand sagde engang jeg spurgte efter Popcorn: 'Næste gang
repræsentanten kommer, fylder han nok op'.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 11-07-03 10:28

Kaj Svenningsen skrev i <news:bel1ki.3vvos7n.1@kajsvenningsen.dk,>:

> Jeg har kigget, men jeg er ingen ørn til sådan noget mere (det lyder
> som om jeg var engang), men umiddelbart ser jeg kun ønsker om bedre
> forsyningssikkerhed/-pligt.

jeg fandt lov om apoteksvirksomhed på retsinfo, det er kapitel 7
som er interessant i denne forbindelse.

http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A1995/0065729.htm#K7

"§ 41. Apoteker skal have et varelager, som er passende og tilstrækkeligt i

forhold til efterspørgslen det pågældende sted.

Stk. 2. Apoteker skal hurtigst muligt efterkomme anmodninger om fremskaffelse

af ethvert lægemiddel, hvis forhandling er forbeholdt apotekerne, eller som

ordineres ved recept og lovligt kan forhandles her i landet.

Stk. 3. Sundhedsministeren kan af beredskabsmæssige hensyn påbyde apoteker

eller nogle af disse at have en mindstebeholdning af nærmere bestemte lægemidler

og andre varer. "

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-07-03 15:01

Lotte M skrev:

> [...]
>
>http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A1995/0065729.htm#K7
>
>"§ 41. Apoteker skal have et varelager, som er passende og tilstrækkeligt

Hvem vurderer?

>Stk. 2. Apoteker skal hurtigst muligt

Og det er en uges tid (siger de).

>Stk. 3. Sundhedsministeren kan ... påbyde apoteker

Måske er det bare mig, men jeg ser kun bør og kan.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-03 20:19

Kaj Svenningsen skrev i <news:bemn07.3vvou6b.1@kajsvenningsen.dk,>:

> Hvem vurderer?

Det synes jeg ikke fremgår klart.

> Og det er en uges tid (siger de).

Næste gang jeg skal på apoteket vil jeg prøve at spørge dem om reglerne.

> Måske er det bare mig, men jeg ser kun bør og kan.

Det er ikke ualmindeligt at lovgivning er formuleret i vange vendinger

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 12-07-03 23:32

"Lotte M" <lotte_m(at)stofanet.dk> skrev:

>Det er ikke ualmindeligt at lovgivning er formuleret i vange vendinger

Der er da vist forskel på, hvilken lovgivning vi snakker om.

Her er det apotekerens pligter overfor kunder, og det er jo ikke
heldigt at holde for meget med den svage part.

Jeg mindes ikke noget med: 'Man bør tilstræbe at holde lidt tilbage
ved rødt lys' eller 'Det anbefales normalt at give en smule plads for
trafik fra højre'.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 11-07-03 10:36

Kaj Svenningsen skrev i <news:bejum6.3vvp9sr.1@kajsvenningsen.dk,>:

> Henad ved 8-tiden gik det over til hjertekrampe (ret smertefuldt kan
> jeg afsløre) og vi besluttede at snakke med medicinmanden.

Puha!

> [...]
> snakkede med medicinmænd og andre giftblandere, og selv om det tog et
> par evigheder, lykkedes det at få fusket noget sammen, der mindede ret

Jeg får ondt i maven ved tanken om den pårørende som ikke havde insisteret
i en løsning - tænk hvis patienten døde fordi apotekeren ikke selv tog initiativ til
at finde et alternativ for medicinen.

> Og så er vi fremme ved mit spørgsmål.
> Har et apotek ingen forsyningspligt, når de nu har en monopolistisk
> eneret på salg af den slags medikamenter?

Jeg har postet et link længere nede.

> Er det helt fint, hvis hjertemedicin af en bestemt beskaffenhed kan
> skaffes på en ugestid?

Nej, det synes jeg ikke og jeg er heller ikke sikker på det er godt nok
iht apotekerloven.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-07-03 15:05

Lotte M skrev:

>Jeg får ondt i maven ved tanken om den pårørende som ikke havde insisteret
>i en løsning - tænk hvis patienten døde fordi apotekeren ikke selv tog initiativ til
>at finde et alternativ for medicinen.

Ja. Derfor jeg rejser spørgsmålet. Ikke alle har en sådan tiger i
huset.

>Jeg har postet et link længere nede.

Længere oppe (i Agent).

>Nej, det synes jeg ikke og jeg er heller ikke sikker på det er godt nok
>iht apotekerloven.

Sikkert ikke efter intentionerne, men hvad med ordlyden?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 13-07-03 14:11

Kaj Svenningsen Skrev

> Ja. Derfor jeg rejser spørgsmålet. Ikke alle har en sådan tiger i
> huset.

De er ved at blive udryddet.....det har jeg da hørt..

Vh.
Flemming

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 13-07-03 16:48

Flemming Pedersen skrev:

>De er ved at blive udryddet.....det har jeg da hørt..

De der er i privateje, har vist klaret det nogenlunde til nu.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 13-07-03 18:09

Kaj Svenningsen

> De der er i privateje, har vist klaret det nogenlunde til nu.

Tja, men de savner nok friheden frem for buret - bare en tanke...

Vh.
Flemming

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 13-07-03 22:54

Flemming Pedersen skrev:

>Tja, men de savner nok friheden frem for buret - bare en tanke...

Min tiger har selv nøglen.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 14-07-03 08:30

Kaj Svenningsen skrev

> Min tiger har selv nøglen.

Nu var det ikke lige i den retning jeg tænkte, men den var jeg selv
ude om..
Jeg tænkte mere i den retning at vi alle har en tiger i os, sommetider
vågner den og så kan der f* komme skred i tingene - måske..
Sommetider tør den bare ikke vise hvad den dur til, bange for hvad
omverden skulle tænke eller måske blive skudt - eller det der er værre -
bare fordi den brød/kom ud! - det er ikke så let at være en udrydeslstruet
art...
Jeg er helt sikker på din "tiger" aldrig opgiver, den er noget helt
enestånede,
jeg tør slet ikke tænke på hvad der skete hvis den ikke havde nøglen :)

Vh.
Flemming

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 14-07-03 18:05

Flemming Pedersen skrev:

>Jeg er helt sikker på din "tiger" aldrig opgiver, den er noget helt
>enestånede,
>jeg tør slet ikke tænke på hvad der skete hvis den ikke havde nøglen :)

Jeg tør ikke tage den da.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-07-03 10:44

Kaj Svenningsen <news@kajsvenningsen.dk> writes:

> [...]
> eneret på salg af den slags medikamenter?
>
> Er det helt fint, hvis hjertemedicin af en bestemt beskaffenhed kan

Jeg har Graves, en stofskiftesygdom, som endnu ikke er kontrolleret,
så hvis jeg ikke får min medicin, så kan det gå grueligt galt. Her en
uge før jeg skulle på ferie, skulle jeg have flere piller, så jeg
havde til ferien. En uges varsel bør altså være nok. Men på det
tidspunkt havde pillerne, som er de eneste på markedet, været i
restordre i 3 uger. Der var ingen der vidste hvornår de ville komme
igen.

Heldigvis er jeg indlagt på dagafsnit på sygehuset, så jeg kunne få
mine piller deroppe. Det er anden gang de har måtte redde mig, fordi
apotekerne ikke havde nogle piller. Heldigt med et godt sygehus!

Til gengæld havde jeg fjols glemt at tælle pillerne i et andet glas,
så pludselig stod jeg midt i Tyskland uden piller. Heldigvis havde jeg
min recept med, så en tysk apoteker kunne sagtens lige klare det, men
han anede ikke hvordan han skrev det på recepten.

En ting er stofskiftepiller, det kan gå galt, men gør det det, så går
der alligevel nogle dage og symptomerne kan kontrolleres lidt med
andet medicin. Men hjertemedicin! Det er simpelthen skræmmende.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-07-03 15:09

Trine Kornum Christiansen skrev:

> [...]
>tidspunkt havde pillerne, som er de eneste på markedet, været i
>restordre i 3 uger. Der var ingen der vidste hvornår de ville komme

Jeg vil godt være med til at indespærre fabrikanten på livstid på vand
og brød. Rent bogstaveligt.

>Heldigvis er jeg indlagt på dagafsnit på sygehuset, så jeg kunne få
>mine piller deroppe. Det er anden gang de har måtte redde mig, fordi
>apotekerne ikke havde nogle piller. Heldigt med et godt sygehus!

Måske skulle apotekerne helt nedlægges.

>Til gengæld havde jeg fjols glemt at tælle pillerne i et andet glas,
>så pludselig stod jeg midt i Tyskland uden piller. Heldigvis havde jeg

Klovn.

>min recept med, så en tysk apoteker kunne sagtens lige klare det, men
>han anede ikke hvordan han skrev det på recepten.

Så har en tysker et voldsomt problem.

>En ting er stofskiftepiller, det kan gå galt, men gør det det, så går
>der alligevel nogle dage og symptomerne kan kontrolleres lidt med
>andet medicin. Men hjertemedicin! Det er simpelthen skræmmende.

For mig lyder det skræmmende, når det drejer sig om vigtig medicin.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Strid

Dato : 11-07-03 09:26

Det er godt at høre der skal mere end det til at slå en gæv jyde ud :)

Jeg sender mange gode tanker.. og tænker på om du nogensinde har overvejet
healing ? jeg bruger det meget mod smerter og andre ting. Det er fixt at få
lindret.. jeg siger ikke det kan helbrede men lindre dig :)

og det var dagens sorte forslag :)

Astrid

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-07-03 15:14

Strid skrev:

>Det er godt at høre der skal mere end det til at slå en gæv jyde ud :)

Vi er seje( i gammeldags betydning).

>Jeg sender mange gode tanker.. og tænker på om du nogensinde har overvejet

Tak Astrid. Det luner.

>healing ? jeg bruger det meget mod smerter og andre ting. Det er fixt at få
>lindret.. jeg siger ikke det kan helbrede men lindre dig :)

Healing?
Jeg kender kun til min egen smertekontrol i den retning. Den virker
såmænd også, men bruger en del mentale kræfter. Det fremgår vist
tydeligt for min Annette, som så trænger til støtte.
En underlig skrue den.

>og det var dagens sorte forslag :)

Hvis djævelskabet virker, er farven ligegyldig.
Jeg er ikke så kristen, at det gør noget.

www.kajsvenningsen.dk/