/ Forside / Interesser / Fritid / Rollespil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rollespil
#NavnPoint
Nordsted1 430
e.c 210
CLAN 210
refi 200
tedd 150
pallebhan.. 110
sambo 110
fun2 110
Muncken 100
10  nullerbul.. 100
D20-Modern, races
Fra : Jeppe Møller


Dato : 09-07-03 17:43

Hej NG

Jeg er ved at starte en D20 modern kampagne. Desværre lægger regler op til
at man man KUN spiller humans- plat regel, men ikke desto mindre.

Derfor ville jeg høre om der var nogle der havde nogle statistikaer til
ability-, skill-, feat modifiers hvis man spiller en anden race. Evnt. dine
egne regler hvis du ikke har referencer til det andre steder. (der er fx
ikke ability mod. på de væsner der er bag i regelbogen- desværre)

Jeg synes det vil være synd for spillet hvis man ikke kan spille dværg,
elver, halvelver osv som i det gode gamle 2nd edition AD&D som jeg spillede
i tidernes morgen.
Ligeledes kunne det være fedt med regler til at spille bugbear, ogre, goblin
mv.- altså 'onde' racer.

Jeg har planer om at lade kampagnen køre i et nært-fremtids
real-world-look-a-like USA, hvor jeg dropper languages- og lader alle racer
leve side om side og tale amerikansk.

Jeg håber i kan hjælpe.

/JeppeM



 
 
Lasse Reichstein Nie~ (09-07-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 09-07-03 19:02

"Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk> writes:

> Jeg er ved at starte en D20 modern kampagne. Desværre lægger regler op til
> at man man KUN spiller humans- plat regel, men ikke desto mindre.

Hvis målet med D20 Modern er at spille i den moderne verden, og ikke i
fantasy, så giver det da masser af mening. Hvis du gerne vil spille
Shadowrun, så

> Derfor ville jeg høre om der var nogle der havde nogle statistikaer til
> ability-, skill-, feat modifiers hvis man spiller en anden race. Evnt. dine
> egne regler hvis du ikke har referencer til det andre steder. (der er fx
> ikke ability mod. på de væsner der er bag i regelbogen- desværre)

Du kan evt. bruge standard 3E-D&D-racerne. Hvis du ikke har en Players
Handbook, så kan du finde dem i det offentligt tilgængelige Standard
Reference Document <URL:http://www.wizards.com/D20/article.asp?x=srd>.
(Races: <URL:http://www.wizards.com/d20/files/srdbasiccharacterraces.rtf>)

Der skal nok lidt fifflen til, fx. er det ikke længere så sejt at få
weapon proficiency med buer som elver.


/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
Art D'HTML: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/randomArtSplit.html>
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Jeppe Møller (10-07-2003)
Kommentar
Fra : Jeppe Møller


Dato : 10-07-03 21:21


> > Jeg er ved at starte en D20 modern kampagne. Desværre lægger regler op
til
> > at man man KUN spiller humans- plat regel, men ikke desto mindre.
>
> Hvis målet med D20 Modern er at spille i den moderne verden, og ikke i
> fantasy, så giver det da masser af mening. Hvis du gerne vil spille
> Shadowrun, så

Ïkke desto mindre er der et helt creature-appendix med bugbears, kobolds
usw, desværre ikke med mulighed for spillerne at rollespille nogen af disse
spændende væsner.
Shadowrun- well, nu er det d20 jeg har reglerne til, så deet...


> > Derfor ville jeg høre om der var nogle der havde nogle statistikaer til
> > ability-, skill-, feat modifiers hvis man spiller en anden race. Evnt.
dine
> > egne regler hvis du ikke har referencer til det andre steder. (der er fx
> > ikke ability mod. på de væsner der er bag i regelbogen- desværre)
>
> Du kan evt. bruge standard 3E-D&D-racerne. Hvis du ikke har en Players
> Handbook, så kan du finde dem i det offentligt tilgængelige Standard
> Reference Document <URL:http://www.wizards.com/D20/article.asp?x=srd>.
> (Races: <URL:http://www.wizards.com/d20/files/srdbasiccharacterraces.rtf>)

Tak for linket

> Der skal nok lidt fifflen til, fx. er det ikke længere så sejt at få
> weapon proficiency med buer som elver.

Det har du ret i- det var derfor jeg håbede der var nogen der allerede havde
gjort arbejdet for mig- når ejg for nørklet det sammen lægger jeg et link
ud.

/JeppeM



Mads Jakobsen (09-07-2003)
Kommentar
Fra : Mads Jakobsen


Dato : 09-07-03 20:23

Well, hvis du ikke har dem, så er her D&D basis racerne:


RACIAL TEMPLATES

Dwarves

· +2 Constitution, -2 Charisma.

· Medium size.

· Dwarven base speed is 20 feet.

· Darkvision: Dwarves can see in the dark up to 60 feet. Darkvision
is black and white only, but it is otherwise like normal sight, and dwarves
can function just fine with no light at all.

· Stonecunning: Stonecunning grants dwarves a +2 racial bonus on
checks to notice unusual stonework, such as sliding walls, stonework traps,
new construction (even when built to match the old), unsafe stone surfaces,
shaky stone ceilings, and the like. Something that isn't stone but that is
disguised as stone also counts as unusual stonework. A dwarf who merely
comes within 10 feet of unusual stonework can make a check as if he were
actively searching, and a dwarf can use the Search skill to find stonework
traps as a rogue can. A dwarf can also intuit depth, sensing his approximate
depth underground as naturally as a human can sense which way is up. Dwarves
have a sixth sense about stonework, an innate ability that they get plenty
of opportunity to practice and hone in their underground homes.

· +2 racial bonus on saving throws against poison.

· +2 racial bonus on saving throws against spells and spell-like
effects.

· +1 racial bonus to attack rolls against orcs and goblinoids.

· +4 dodge bonus against giants.

· +2 racial bonus on Appraise checks that are related to stone or
metal items.

· +2 racial bonus on Craft checks that are related to stone or
metal.

· Automatic Languages: Common and Dwarven.

· Bonus Languages: Giant, Gnome, Goblin, Orc, Terran, and
Undercommon.

· Favored Class: Fighter.

Elves

· +2 Dexterity, -2 Constitution.

· Medium size.

· Elven base speed is 30 feet.

· Immunity to magic sleep spells and effects.

· +2 racial saving throw bonus against Enchantment spells or
effects.

· Low-light Vision: Elves can see twice as far as a human in
starlight, moonlight, torchlight, and similar conditions of poor
illumination. They retain the ability to distinguish color and detail under
these conditions.

· Proficient with either longsword or rapier; proficient with
shortbow, longbow, composite longbow, and composite shortbow.

· +2 racial bonus on Listen, Search, and Spot checks. An elf who
merely passes within 5 feet of a secret or concealed door is entitled to a
Search check to notice it as if she were actively looking for the door.

· Automatic Languages: Common and Elven.

· Bonus Languages: Draconic, Gnoll, Gnome, Goblin, Orc, and Sylvan.

· Favored Class: Wizard.

Gnomes

· +2 Constitution, -2 Strength.

· Small size.

· Gnome base speed is 20 feet.

· Low-light Vision: Gnomes can see twice as far as a human in
starlight, moonlight, torchlight, and similar conditions of poor
illumination. They retain the ability to distinguish color and detail under
these conditions. * +2 racial bonus on saving throws against illusions.

· +1 racial bonus to attack rolls against kobolds and goblinoids
(goblins, hobgoblins, and bugbears): Gnomes battle these creatures
frequently and practice special techniques for fighting them.

· +4 dodge bonus against giants.

· +2 racial bonus on Listen checks.

· +2 racial bonus on Alchemy checks.

· Automatic Languages: Common and Gnome.

· Bonus Languages: Draconic, Dwarven, Elven, Giant, Goblin, and Orc.

· Once per day a gnome can use "Speak with Animals" [per the spell]
as a spell-like ability to speak with a burrowing mammal (a badger, fox,
rabbit, etc.). This ability is innate to gnomes. It has a duration of 1
minute (the gnome is considered a 1st-level caster when he uses this
ability, regardless of his actual level).

· Gnomes with Intelligence scores of 10 or higher may cast the
0-level spells (cantrips) dancing lights, ghost sound, and prestidigitation,
each once per day. These are arcane spells. Treat the gnome as a 1st-level
caster for all spell effects dependent on level (range for all three spells
and duration for ghost sound).

· Favored Class: Illusionist, which is a wizard who specializes in
casting illusion spells.

Half-Elves

· Medium size.

· Half-elven base speed is 30 feet.

· Immunity to sleep spells and similar magical effects.

· +2 racial saving throw bonus against Enchantment spells or
effects.

· Low-light Vision: Half-elves can see twice as far as a human in
starlight, moonlight, torchlight, and similar conditions of poor
illumination. They retain the ability to distinguish color and detail under
these conditions.

· +1 racial bonus on Listen, Search, and Spot checks.

· Elven Blood: For all special abilities and effects, a half-elf is
considered an elf.

· Automatic Languages: Common and Elven.

· Bonus Languages: Any.

· Favored Class: Any.

Half-Orcs

· +2 Strength, -2 Intelligence, -2 Charisma

· Medium size.

· Half-orc base speed is 30 feet.

· Darkvision: Half-orcs (and orcs) can see in the dark up to 60
feet. Darkvision is black and white only, but it is otherwise like normal
sight, and half-orcs can function just fine with no light at all.

· Orc Blood: For all special abilities and effects, a half-orc is
considered an orc.

· Automatic Languages: Common and Orc.

· Bonus Languages: Draconic, Giant, Gnoll, Goblin, and Abyssal.

· Favored Class: Barbarian.

Halflings

· +2 Dexterity, -2 Strength.

· Small size.

· Halfling base speed is 20 feet.

· +2 racial bonus on Climb, Jump, and Move Silently checks.

· +1 racial bonus on all saving throws.

· +2 morale bonus on saving throws against fear.

· +1 racial attack bonus with a thrown weapon.

· +2 racial bonus on Listen checks.

· Automatic Languages: Common and Halfling.

· Bonus Languages: Dwarven, Elven, Gnome, Goblin, and Orc.

· Favored Class: Rogue.

Humans

· Medium size

· Human base speed is 30 feet.

· 1 extra feat at 1st level.

· 4 extra skill points at 1st level and 1 extra skill point at each
additional level.

· Automatic Language: Common.

· Bonus Languages: Any.

· Favored Class: Any.


Hilsen Mads



Jeppe Moeller (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Jeppe Moeller


Dato : 13-07-03 09:19

Jeg har arbejdet mig frem til en række bud på hvordan modificeringen af de
enkelte racer kunne være. Jeg håber i vil være med til at kommentere og
komme med alternative bud selv. Jeg har haft AD&D 2nd liggende ved siden
mens jeg lavede udkastet.

Det er endnu ikke gennemarbejdet fuldt ud, da jeg gerne vil have nogle bud
ind på sagen før end jeg afrunder den og sætter den i spil- indtil videre
ser det ud som følger:


DWARF
+1 con, -1 dex
skill modifier
- 1 swim, -1 jump, -1 disguise
feat- darkvision

ELF
+ 1 cha, -1 con
skills
+ 1 listen, +1 spot
- hvad er elvere egentlig specielt dårlige til?? Jeg overvejer at lægge en
generel rascistisk holdning ind overfor elvere, for på den måde at udligne
de fordele elverne ellers har.
feat- low-light vision

HALF-ELF
as human, just a bit more sissy.
lov-light vision

HALFLING
+1 dex, -1 str
skills
+ 1 tumble, +1 handle animal
- 1 concentration, - 1 intimidate

ORC
+2 str, -1int, -1 cha
skills
+ 1 intimidate, +1 demolition
- 1 diplomacy, -1 move silently

HALF-ORC
+1 str, -1 cha
skills
+ ??
- ??
feat- dark vision


Min tanke har været den, at et plus skal opvejes af et minus, så racerne
hverken bliver bedre eller værre end 'the standard human.'
Derudover har jeg prøvet at tænke det ind i en sammenhæng, der bygger på
deciderede racefordele- eksempelvis elverens gode hørelse. Af selvsammen
grund har jeg udeladt fx en række af de fordele dværgen har haft med stone
cutting og i den dur- som deres fordele ved angreb mod orker også er udeladt
(det er op til alle at hade alle ligemeget . Af samme grund synes jeg
derfor heller ikke at demolition hører til under ORC selvom jeg har skrevet
den der- men tanken om orker der gik og sprang ting i luften tiltalte mig
bare i en sådan grad at jeg måtte skrive den med.


Jeg håber i har nogle kommentarer, ændringsforslag og nye bud.
/JeppeM



Ukendt (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-07-03 01:50


"Jeppe Moeller" <jeppem@gjk.dk> skrev i en meddelelse
news:1058052174.304505@kalvebod.groenjord.dk...
> Jeg har arbejdet mig frem til en række bud på hvordan modificeringen af de
> enkelte racer kunne være. Jeg håber i vil være med til at kommentere og
> komme med alternative bud selv. Jeg har haft AD&D 2nd liggende ved siden
> mens jeg lavede udkastet.
>
> Det er endnu ikke gennemarbejdet fuldt ud, da jeg gerne vil have nogle bud
> ind på sagen før end jeg afrunder den og sætter den i spil- indtil videre
> ser det ud som følger:
>
>
> DWARF
> +1 con, -1 dex
> skill modifier
> - 1 swim, -1 jump, -1 disguise
> feat- darkvision
>
> ELF
> + 1 cha, -1 con
> skills
> + 1 listen, +1 spot
> - hvad er elvere egentlig specielt dårlige til?? Jeg overvejer at lægge en
> generel rascistisk holdning ind overfor elvere, for på den måde at udligne
> de fordele elverne ellers har.
> feat- low-light vision
>
> HALF-ELF
> as human, just a bit more sissy.
> lov-light vision
>
> HALFLING
> +1 dex, -1 str
> skills
> + 1 tumble, +1 handle animal
> - 1 concentration, - 1 intimidate
>
> ORC
> +2 str, -1int, -1 cha
> skills
> + 1 intimidate, +1 demolition
> - 1 diplomacy, -1 move silently

Ingen Darkvision til Orcs? Hvor har ½orcs det så fra?


> HALF-ORC
> +1 str, -1 cha
> skills
> + ??
> - ??
> feat- dark vision

Hvorfor ikke bare bruge de ability modifiers, som er defineret i D&D. (Se
Mads indlæg)
De burde være afbalancerede. Der er en meget vigtig forskel mellem dit
forslag og det "officielle":
I D&D (og vistnok alle andre d20systemer) er racial ability modifiers givet
i tal, som kan deles med 2. I de fleste tilfælde kun 2.
Husk at ability modifieren stiger, hver anden gang ability'en gør. Dvs at
der med ulige tal som racial ability modifiers er stor forskel på, hvor
meget characters effektivt får ud af en racial ability modifier.

Teknisk set er Darkvision ikke en feat, men en "racial trait". Det er de
andre ting som racerne giver i øvrigt også.

+1 er en relativt lille modifier til en skill. Der sker vel ikke noget ved
at hæve dem lidt?

> Min tanke har været den, at et plus skal opvejes af et minus, så racerne
> hverken bliver bedre eller værre end 'the standard human.'

Det bliver ikke nødvendigvis "fair" fordi alle får ét plus og ét minus.
Generelt er det usselt at have minus i con, mens nogle _classes_ sagtens kan
leve med minus i fx styrke.

> Derudover har jeg prøvet at tænke det ind i en sammenhæng, der bygger på
> deciderede racefordele- eksempelvis elverens gode hørelse. Af selvsammen
> grund har jeg udeladt fx en række af de fordele dværgen har haft med stone
> cutting og i den dur- som deres fordele ved angreb mod orker også er
udeladt
> (det er op til alle at hade alle ligemeget .

Modsiger du ikke dig selv nu? Du overvejer at indføre anti-elver-racisme,
men dværgene må ikke hade orcs specielt meget?

>Af samme grund synes jeg
> derfor heller ikke at demolition hører til under ORC selvom jeg har
skrevet
> den der- men tanken om orker der gik og sprang ting i luften tiltalte mig
> bare i en sådan grad at jeg måtte skrive den med.

Kan orcs så kun være barbarians, eller hvad det nu hedder i din verden?
Det lyder lidt class-agtigt, men ok; det gør mange af de andre ting vel
også...

> Jeg håber i har nogle kommentarer, ændringsforslag og nye bud.
> /JeppeM

Håber du kan bruge kritikken, og at den ikke er for hård
Jeg vil, som før nævnt, foreslå dig at se på indlægget med de officielle
racer, og så omsætte de traits du finder der, til noget der passer ind i din
verden,

mvh. Jan



Mads Jakobsen (13-07-2003)
Kommentar
Fra : Mads Jakobsen


Dato : 13-07-03 07:28

"Min tanke har været den, at et plus skal opvejes af et minus, så racerne
hverken bliver bedre eller værre end 'the standard human.'"

I D&D er det en bonus at spille ALLE racer, også humans (der får ekstra
feats). Det er en god ide fordi der er nogen racer som ikke har nogen
oplagte "bagdele", f.eks elver. Så kan man lave en model der hedder: "elver
+ lidt"; "dværge - lidt, + meget".

Du kunne også bruge andre balance parametre end +/- skills og attributes.
F.eks. kunne elver tage dobbelt skade fra koldt jern.

"Jeg overvejer at lægge en generel rascistisk holdning ind overfor elvere,
for på den måde at udligne de fordele elverne ellers har."

Jeg synes verdenen skal diktere reglerne og ikke omvendt, så vidt muligt.
Jeg ville også finde det mere "naturligt" hvis orker blev udsat for racisme
fremfor elver.

Hilsen Mads

Uendelig Klogskab: http://dk.groups.yahoo.com/group/rollespildk/






Jeppe Moeller (16-07-2003)
Kommentar
Fra : Jeppe Moeller


Dato : 16-07-03 07:56

Jeg har været lutter øre, og har taget en del af kritikken til mig.
Tak for hjælpen, jeg er kommet et godt stykke videre af den vej jeg for få
dage siden var henvist til at kigge ned af.

Jeg poster her det seneste (forhåbentlig sidste)udkast jeg har til 'races
in d20 modern.'

Enkelte racers bonusser er lavet om til feats- andre skills er fjernet og
nye er tilføjet istedet. For at andre racer end mennesker ikke skal få et
kæmpe forspring har jeg valgt at give dem minus i skill points at first
level udfra denne formel:
# skill points at 1 level -(skill bonusses x2)
(alternativt kan jeg konsekvent give alle racer -12 starting skill point,
hvis man ikke bør forskelsbehandle)

Languages - alle taler flydende engelsk + evt et andet-sprog.

-------------
BASIC CHARACTER RACES for D20 MODERN

Edited by Jeppe Møller

Original document -
http://www.wizards.com/d20/files/srdbasiccharacterraces.rtf



Skill points substracted at 1st level are calculated this way (skill
bonusses x 2)

This is done so the races will not be too strong compareded to humans.



RACIAL TEMPLATES

Dwarves

· +2 Constitution, -2 Charisma.

· Medium size.

· Dwarven base speed is 20 feet.

· Darkvision: Dwarves can see in the dark up to 60 feet. Darkvision
is black and white only, but it is otherwise like normal sight, and dwarves
can function just fine with no light at all.

· + 2 to any one craft skill

· +1 racial bonus to attack rolls against orcs and goblinoids.

· Favored Class: Tough hero.

· Skill points substracted at 1st level: -6

Elves

· +2 Dexterity, -2 Constitution.

· Medium size.

· Elven base speed is 30 feet.

· Low-light Vision: Elves can see twice as far as a human in
starlight, moonlight, torchlight, and similar conditions of poor
illumination. They retain the ability to distinguish color and detail under
these conditions.

· Feat - starts with the 'Personal Firearms Profiency.'

· +2 racial bonus on Listen, Search, and Spot skill.

· Favored Class: Fast hero or Charismatic Hero..

· Skill points substracted at 1st level: -12

Gnomes

· +2 Constitution, -2 Strength.

· Small size.

· Gnome base speed is 20 feet.

· Low-light Vision: Gnomes can see twice as far as a human in
starlight, moonlight, torchlight, and similar conditions of poor
illumination. They retain the ability to distinguish color and detail under
these conditions.

· +1 racial bonus to attack rolls against kobolds, goblins,
hobgoblins, and bugbears: Gnomes gets beaten up by these creatures
frequently and practice special techniques for fighting them.

· +2 racial bonus on Decipher Script, Listen and Handle animal
skill.

· Favored Class: Dedicated Hero

· Skill points substracted at 1st level: - 12

Half-Elves

· Medium size.

· Half-elven base speed is 30 feet.

· Low-light Vision: Half-elves can see twice as far as a human in
starlight, moonlight, torchlight, and similar conditions of poor
illumination. They retain the ability to distinguish color and detail under
these conditions.

· +1 racial bonus on Listen, Search, and Spot skill.

· Favored Class: Any.

· Skill points substracted at 1st level: -6

Half-Orcs

· +2 Strength, -2 Intelligence, -2 Charisma

· Medium size.

· Half-orc base speed is 30 feet.

· Darkvision: Half-orcs (and orcs) can see in the dark up to 60
feet. Darkvision is black and white only, but it is otherwise like normal
sight, and half-orcs can function just fine with no light at all.

· +2 racial bonus on Intimidate and Demolition skills

· Favored Class: Strong Hero

· Skill points substracted at 1st level: -8

Halflings

· +2 Dexterity, -2 Strength.

· Small size.

· Halfling base speed is 20 feet.

· +2 racial bonus on Listen, Move silently and Tumble skill.

· Feat - starts with the 'Far shot' feat.

· Favored Class: Fast Hero.

· Skill points substracted at 1st level: -12

Humans

· Humans act like stated in the 'd20 Modern - core rulebook'

· Favored Class: Any.

----------



Hvis i har nogle endelige kommentarer til mit seneste udkast hører jeg dem
gerne - systemet skal stå sin prøve i slutningen af ugen.



vh
/JeppeM



Jeppe Moeller (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Jeppe Moeller


Dato : 25-07-03 02:46

....alt det man gør for sin rollespilsgruppe - og så vil de alle sammen
spille humans.

/JeppeM



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177425
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407924
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste