Adgang til JFS fra Windows
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-07-03 07:13

Findes der en driver, der gør det muligt at få adgang til data på et
JFS-drev fra Windows? Jeg kan nøjes med læse-adgang.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 09-07-03 14:35

On Wed, 09 Jul 2003 08:13:29 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

>Findes der en driver, der gør det muligt at få adgang til data på et
>JFS-drev fra Windows? Jeg kan nøjes med læse-adgang.

Nope, at skuffe - desværre!
JFS er IBM's barn og den JFS der bliver benyttet i OS/2 verdenen hører ikke
til den samme gren som OpenJFS.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Dos: Venerable. Windows: Vulnerable. OS/2: Viable.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 09-07-03 15:39

On Wed, 09 Jul 2003 13:34:33 +0200 (CEST), Peter Jespersen wrote:

> [...]

Er det i det hele taget muligt med trejeparts FS styreprogrogrammer i Windows
???
Kunne godt forestille mig at der er lukket af for det!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Windows: an Unrecoverable Acquisition Error!

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-07-03 06:47

Peter Jespersen wrote:

> Er det i det hele taget muligt med trejeparts FS styreprogrogrammer i Windows
> ???
> Kunne godt forestille mig at der er lukket af for det!

Det kunne godt se ud som om, du har ret. Jeg har ikke kunnet finde noget
om installerbare filsystemer til Windows. Der findes nogle enkelte
programmer, der kan læse en Linuxpartition, men de virker vist ikke
optimalt, så jeg har hermed glemt alt om at få lov at læse JFS fra
Windows.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Bent Nielsen

Dato : 17-07-03 23:52

Kim Ludvigsen wrote:
> Findes der en driver, der gør det muligt at få adgang til data på et
> JFS-drev fra Windows? Jeg kan nøjes med læse-adgang.

Hvorfor ikke bare have det windows XX som I vil have ind på masknen,
og så lad være med at bruge nogle andre OS på de samme maskiner. gem
alle filer som i vil kunne læse på en ftpserver ellet lignede så kan i
da bruge de filsystemmer som i har løst til på den og ikke have alt det
døje med at i ikke vil bruge et filsystem som alle OS på en PC kan læse.

Jeg synes det virker rigtigt fin på denne måde. Ja så har jeg også
adgang til det fra alle steder hvor jeg er kunne få behov for data
hjemme fra.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-07-03 00:36

Bent Nielsen wrote:

> [...]
> da bruge de filsystemmer som i har løst til på den og ikke have alt det
> døje med at i ikke vil bruge et filsystem som alle OS på en PC kan læse.

Mit problem er, at jeg ikke kan bruge tv-out fra OS/2, så hvis jeg vil
se video fra computeren på tv'et, skal jeg boote til Windows. Mine film
ligger på et JFS-drev, og det ville have været lidt lettere, hvis XP
kunne læse det, i stedet for at jeg skal flytte filmene over på et
FAT-drev hver gang, jeg vil se dem. At skulle bruge en ekstra computer
er ikke en løsning, så vil det trods alt være billigere og lettere at
købe et skærmkort hvor Scitech understøtter tv-out (og det ender det nok
også med, at jeg gør).

--
Mvh. Kim Ludvigsen