Hvor meget liv?
Fra : Peter Jespersen

Dato : 07-07-03 22:44

Hi there!

Hvor meget liv er det i TeamOS/2.DK ??
Umiddelbart er det min opfattelse at bortset fra TeamNord er der ikke andet
end støv tilbage!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
"I'm writing and unauthorized auto-biography." s.w.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-07-03 01:01

In dk.edb.os2, Peter Jespersen <flywheel@illogical.dk> says...
> Hvor meget liv er det i TeamOS/2.DK ??
> Umiddelbart er det min opfattelse at bortset fra TeamNord er der ikke andet
> end støv tilbage!

Der er desværre meget dødt i Sønderjylland.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 08-07-03 20:53

On Tue, 8 Jul 2003 02:01:07 +0200, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingen steder.dk> wrote:

>In dk.edb.os2, Peter Jespersen <flywheel@illogical.dk> says...
>
>Der er desværre meget dødt i Sønderjylland.

Team OS/2 Ålborg er nok det eneste der har nogen aktivitet.
www.teamos2.dk har jeg deaktiveret stort set alt, da det
efterhånden var uaktuelt eller ligefrem døde links.
Der kom stadig tilmeldinger helt frem til marts måned i år,
men jeg havde det dårligt med at det stadig var muligt at
tilmelde sig når der reelt ikke var nogen til at opfylde
medlemernes forventninger, hvilket er grunden til at jeg har
inaktiveret denne funktion.

Jeg må sige, at efter min mening, så er tiden løbet fra
græsrodsbevægelser som Team OS/2 og det Fido-net-baserede
OS2NET. Den nærhed og support som der er behov for, opfyldes
for en stor del af nyhedsgrupper som dk.edb.os2

Det er muligt at enkelte "celler" fungerer glimrende, men
hvis der skal være noget rigtigt effektivt, så skal det nok
være deciderede brugergrupper - f.eks. kan man skele til
Linuxbrugergruppen SLUG.

/Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 09-07-03 14:30

On Tue, 08 Jul 2003 21:52:46 +0200, Knud Berggreen wrote:

<snip>

> [...]
>hvis der skal være noget rigtigt effektivt, så skal det nok
>være deciderede brugergrupper - f.eks. kan man skele til

Havde helt glemt www.teamos2.dk, ja det ser ud til at rotterne er ved at
forlade skuden - det var altså som jeg tænkte ....

Hmmm faldt over "OS/2 har skiftet navn til eComStation og udvikles nu af
Serenity Systems Inc" - selvom dette udsagn måske strengt talt ikke er helt
sandt - indeholder det visse sandheder og spørgsmålet er måske om ikke tiden
er inde til at aflive TeamOS/2 DK og oprette en brugergruppe (eCSUG ??) der
kan håndtere begge grene (OS/2 og eCS) - det betyder så at softwarepuljen vil
forsvinde i et logisk glimt (Men det er jo ej heller ligefrem ny software) -
for når du modtog tilmedlinger helt frem til marts - kunne man godt få den
tanke at der måske alligevel var lidt at bygge på. Det behøver ikke at være
så vanvittigt advanceret og zelotisk, måske noget modelleret efter bsd-dk
ånden - siden der begynder at dukke mere og mere OpenSource software op til
vores allesammens ynglings styresystem ville en forbindelse til Opensource.dk
måske ikke være helt ved siden af (OpenSource software findes på alle, selv
properitære platforme). Eller samlingspunktet kunne måske endda være et
projekt (Dokumentation, software hvad ved jeg ... the possibilites are
endless!)

Vi er måske ikke så mange, men selvom man kunne tro det anderledes er der
ikke mere end 6211 medlemmer af SSLUG.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
All of life's problems can be solved with the proper caliber.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 09-07-03 18:17

On Wed, 09 Jul 2003 13:30:29 +0200 (CEST), Peter Jespersen wrote:

Eller hvad med en indpakning ?
Efter at have meldt sig til brugergruppen kan man melde sig til TeamOS/2
...... derved bibeholdes softwarepuljen!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
MASOCHIST: Windows SDK programmer with a smile!

Fra : Knud Berggreen

Dato : 09-07-03 18:50

On Wed, 09 Jul 2003 17:16:48 +0200 (CEST), "Peter Jespersen"
<flywheel@illogical.dk> wrote:

>On Wed, 09 Jul 2003 13:30:29 +0200 (CEST), Peter Jespersen wrote:
>
>Eller hvad med en indpakning ?
>Efter at have meldt sig til brugergruppen kan man melde sig til TeamOS/2
>..... derved bibeholdes softwarepuljen!

Jeg tror at softwarepuljen efterhånden er ganske
uinteressant?
Det er i hvert fald ikke noget der skal være en afgørende
faktor for en eventuel oprettelse af eCSUG.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 11-07-03 20:48

> [...]

> Serenity Systems Inc" - selvom dette udsagn måske strengt talt ikke er helt

Enig, det er decideret forkert. OS/2 eksisterer stadig og er noget andet
end eComStation. OS/2 har IKKE skiftet navn, eCS er et selvstændigt produkt
baseret på OS/2.

/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Knud Berggreen

Dato : 13-07-03 12:03

On Fri, 11 Jul 2003 21:48:16 +0200, Mads Orbesen Troest
<mads@troest.NEVERMORE.dk> wrote:

>Enig, det er decideret forkert. OS/2 eksisterer stadig og er noget andet
>end eComStation. OS/2 har IKKE skiftet navn, eCS er et selvstændigt produkt
>baseret på OS/2.

Det er heller ikke en helt rigtigt formulering.

OS/2 er jo mere en blot "kernel". Det er også hele
brugerfladen og muligheder uanset om man har valgt den
grafiske eller konsol.

eComStation er based på OS/2 Warp Server for eBusiness
kernel men er også brugerflade, integrerede funktioner
o.m.a.

Det er korrekt at eCS er et selvstændigt profukt baseret på
OS/2 kernel, ganske som Linux Redhat er baseret på
Linuxkernen.
Med andre ord, så kan man med lidt god vilje sige at eCS er
en OS/2-variant ligesom SUse og Redhat er to firskellige
Linuxvarianter baseret på samme kerne selv om der ikke
ellers er nogen direkte sammenligning.

Og idet at IBM ikke længere udsender nogle
OS/2-distributioner så må eCS være den eneste
OS/2-distribution der stadig udvikles, så selv om
formuleringen "skiftet navn" måske ikke er helt korrekt, så
er det heller ikke helt forkert. Det har endvidere den
effekt at det på en kort måde kan informere OS/2-brugere om
at der fortsat sker udvikling på OS/2-området men blot under
et andet firma og andet navn.

Mvh
Knud

Fra : Knud

Dato : 14-07-03 13:30

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.edb.os2, Peter Jespersen <flywheel@illogical.dk> says...

> Der er desværre meget dødt i Sønderjylland.

Er det ikke også et problem at man ikke ved hvem der bor i ens område ?

Knud
Bopæl: Sønderborg omegn.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-07-03 20:41

On Mon, 14 Jul 2003 14:29:50 +0200, Knud wrote:

<snip>

>Er det ikke også et problem at man ikke ved hvem der bor i ens område ?

Absolut, har ingen anelse om min nabo er OS/2 zelot - eller om jeg er den
eneste der er konservativ nok til at benytte dette meget-meget sejlivede
pioneer system nord for Ryparken. Det er uden tvivl ogå det at de kender
hinanden, samt deres små projekter der holder det hele sammen!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
OS/2: Your brain. Windows: Your brain on drugs.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-07-03 19:18

In dk.edb.os2, Knud <knud-ch.skrald@nypost.dk> says...
> Er det ikke også et problem at man ikke ved hvem der bor i ens område ?

Jo, det må man sige...

> Knud
> Bopæl: Sønderborg omegn.

Midtals.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-07-03 19:58

On Mon, 21 Jul 2003 20:17:37 +0200, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingen steder.dk> wrote:

>In dk.edb.os2, Knud <knud-ch.skrald@nypost.dk> says...
>
>Jo, det må man sige...

>Midtals.

Dragør (Syd-Amager)

Kunne man ikke lave en databasse et sted hvor indvigede
kunne få lov til at slå op?
Den skal selvfølgelig have noget adgangskontrol....

/Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 21-07-03 22:29

On Mon, 21 Jul 2003 20:57:52 +0200, Knud Berggreen wrote:

>Dragør (Syd-Amager)
>
>Kunne man ikke lave en databasse et sted hvor indvigede
>kunne få lov til at slå op?
>Den skal selvfølgelig have noget adgangskontrol....

Rødovre, KBH

Eller et dokument, ASCII-tekst regneark eller sådan noget lignende der
bliver postet direkte til de indvigede med jævne mellemrum, eller lagt ud
- evt krypteret.

A closed mouth gathers no foot.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 23-07-03 17:57

On Mon, 21 Jul 2003 21:29:02 +0200 (CEST), "Peter Jespersen"

>Rødovre, KBH
>
>Eller et dokument, ASCII-tekst regneark eller sådan noget lignende der
>bliver postet direkte til de indvigede med jævne mellemrum, eller lagt ud
>- evt krypteret.

Jeg opretter og vedligeholder gerne et Lotus 123-ark.

Send mig:
"email","fornavn","efternavn","adresse1","adresse2","Postnr","Bynavn","Telefon"

Husk at ændre -dk.invalid til .dk i min emailadresse

Mvh
Knud

Fra : Elmo Jensen

Dato : 24-07-03 00:38

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg opretter og vedligeholder gerne et Lotus 123-ark.

Hvad er der egentlig blevet af den gamle TeamOS/2 medlemsliste som Eric
Johannesen vedligeholdte?

Han har den måske stadig?

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
TeamOS/2 Sjælland

Fra : Allan

Dato : 24-07-03 02:11

On Wed, 23 Jul 2003 23:37:52 UTC, "Elmo Jensen" <news6@ddibbsystem.dk> wrote:

> "Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er der egentlig blevet af den gamle TeamOS/2 medlemsliste som Eric
> Johannesen vedligeholdte?
>
> Han har den måske stadig?

Ja, jeg undrer mig osse lidt her. TEAM OS/2 må da for pokker have en medlemsliste
med emailaddresser et eller andet sted.
På den anden side, så var den vist så vidt jeg har forstået netop med vilje ikke tilgængelig
for medlemmerne - et valg man vist har truffet på et tidspunkt.

Så, det undrer mig egentligt lidt, hvad det er man vil her med en "ny" liste ?

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-07-03 15:56

On 24 Jul 2003 02:10:53 +0100, Allan wrote:

<snip>

> [...]
>for medlemmerne - et valg man vist har truffet på et tidspunkt.
>
>Så, det undrer mig egentligt lidt, hvad det er man vil her med en "ny" liste ?

Du mener at man lige så godt kunne benytte den eksisterende liste, poste
lidt frem og tilbage og dermed få pillet de frafaldne væk !

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
OS/2: The choice of the next generation.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 24-07-03 18:37

On Thu, 24 Jul 2003 14:55:32 +0200 (CEST), "Peter Jespersen"
> [...]

>Du mener at man lige så godt kunne benytte den eksisterende liste, poste
>lidt frem og tilbage og dermed få pillet de frafaldne væk !

Det mener jeg vil være uansvarligt at gøre, idet at de
adresser er afgivet af de enkelte personer på et helt andet
grundlag.
Desuden er den liste så gammel at et stort antal adresser
vil være forsvundet for længe siden.

Men hvis I hellere vil bruge den, så for min skyld igen
alarm.

Mvh
Knud

Fra : Knud

Dato : 24-07-03 21:45

Knud Berggreen wrote:

> [...]
> vil være forsvundet for længe siden.
>
> Men hvis I hellere vil bruge den, så for min skyld igen

Jeg mener at denne nye liste tjener et andet formål, nemlig at der gives
mulighed for at se hvem der kører OS2 i ens område.
Jeg har altid opfattet et TEAMOS2 medlemskab som mere forpligtende.

Mvh.

Knud C.

Fra : Allan

Dato : 25-07-03 02:04

On Thu, 24 Jul 2003 12:55:32 UTC, "Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> wrote:

> Du mener at man lige så godt kunne benytte den eksisterende liste, poste
> lidt frem og tilbage og dermed få pillet de frafaldne væk !

Ja, det virker da lidt mere indlysende i mine øjne. Da der jo ingen anden aktivitet
er i TEAM OS/2, så kan man da lige så godt bare "offentliggøre" listen - kun til
medlemmerne selvfølgeligt.
Det kunne vel gøres ved, at man mailede/skrev til alle medlemmer, og spurgte om
de stadig var aktive, og godt ville med på en intern offentlig liste. Så har man heller
ikke gjort det uden folks samtygge.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 25-07-03 18:01

On 25 Jul 2003 02:03:32 +0100, "Allan"
<allan2@warpspeed.dyndns.dk> wrote:

> [...]
>de stadig var aktive, og godt ville med på en intern offentlig liste. Så har man heller

Det er vist et par år siden at jeg fik en opdateret liste
fra Eric. Jeg tvivler på at der er mange emailadresser på
den liste der stadig kan skrives til.
Som webmaster for teamos2.dk har jeg med mellemrum skrevet
til såvel koordinatorer som softwaremanagere og flere og
flere kom retur med bemærkning om at kontoen ikke
eksisterede. Desuden var nogle gået over til Linux og kørte
ikke længere OS/2.

/Knud

Fra : Elmo Jensen

Dato : 25-07-03 22:57

> Det er vist et par år siden at jeg fik en opdateret liste
> fra Eric. Jeg tvivler på at der er mange emailadresser på
> den liste der stadig kan skrives til.

Jeg har spurgt Eric og han har stadig listen. Hvorvidt den er opdateret eller
ej skal dog være usagt.

> [...]
> flere kom retur med bemærkning om at kontoen ikke
> eksisterede. Desuden var nogle gået over til Linux og kørte

Der er ihvertfald et lille problem med at få den software udleveret som Derly
'bestyrede' for TeamOS/2. Han bror (tror jeg nok det er) har lovet Eric for
snart lang tid siden at smide hele flyttekassen med OS/2 software i bilen og
køre det op til Eric, men der er ikke sket noget i den sag endnu. Jeg har
derfor tilbudt Eric at køre til Næstved for ham og få softwaren med retur fra
Derlys bror. Så kunne vi katalogisere den så vi ved hvad der er og ikke er.
Jeg regner med at Eric sætter sig i forbindelse med Derlys bror snarest.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
Medlem af TeamOS/2 Sjælland

Fra : Knud Berggreen

Dato : 26-07-03 10:04

On Fri, 25 Jul 2003 23:56:31 +0200, "Elmo Jensen"
<news6@ddibbsystem.dk> wrote:

> [...]
>Jeg regner med at Eric sætter sig i forbindelse med Derlys bror snarest.

Det er godt at der bliver fulgt op på dette, men vil der
efterfølgende ikke være en del der skal afklares?

Måske skal vi tage en lidt mere privat drøftelse i Team OS/2
Sjælland...

Mvh
Knud

Fra : Allan

Dato : 27-07-03 02:18

On Sat, 26 Jul 2003 09:04:17 UTC, Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

> Det er godt at der bliver fulgt op på dette, men vil der
> efterfølgende ikke være en del der skal afklares?

Tja, det lyder jo ikke just som, at TEAM OS/2 overhovedet existerer....

> Måske skal vi tage en lidt mere privat drøftelse i Team OS/2
> Sjælland...

Wauh, her må jeg have været medlem i flere år; men ingen har endnu kunnet oplyse mig,
hvordan man bar sig ad med netop dette ?

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-07-03 10:38

On 27 Jul 2003 02:17:47 +0100, "Allan"
<allan2@warpspeed.dyndns.dk> wrote:

>Tja, det lyder jo ikke just som, at TEAM OS/2 overhovedet existerer....

Jovist eksisterer Team OS/2, men der er bare ingen synlige
aktiviteter.

>Wauh, her må jeg have været medlem i flere år; men ingen har endnu kunnet oplyse mig,
>hvordan man bar sig ad med netop dette ?

Så har du nok ikke spurgt eller også har du aldrig besøgt
www.teamos2.dk. Det var først her i foråret at jeg fjernede
muligheden for nytilmeldinger

/Knud

Fra : Allan

Dato : 28-07-03 01:21

On Sun, 27 Jul 2003 09:37:58 UTC, Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

> Jovist eksisterer Team OS/2, men der er bare ingen synlige
> aktiviteter.

Er det ikke stort set det samme ?

> Så har du nok ikke spurgt eller også har du aldrig besøgt
> www.teamos2.dk. Det var først her i foråret at jeg fjernede
> muligheden for nytilmeldinger

Øh, jeg fik vist udtrykt mig forkert. Jeg har skam været medlem af Team OS/2 i flere år -
det var muligheden for at "snakke" med andre, der forekom mig at være en umulighed.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-07-03 18:29

On 28 Jul 2003 01:21:08 +0100, "Allan"

>Er det ikke stort set det samme ?

Kun næsten. Så længe der er mennesker der føler at de er en
del af Team OS/2 så eksisterer det

>Øh, jeg fik vist udtrykt mig forkert. Jeg har skam været medlem af Team OS/2 i flere år -
>det var muligheden for at "snakke" med andre, der forekom mig at være en umulighed.

Det har du ret i, og det er måske også derfor at det er gået
som det nu er.
Jeg ved ikke om medlemslisten blev distribueret til samtlige
medlemmer, hvis ikke så burde den nok have været, men
politiken omkring denne er besluttet før jeg kom til så jeg
kender ikke baggrunden.

/Knud

Fra : Allan

Dato : 03-08-03 04:45

On Wed, 30 Jul 2003 17:28:54 UTC, Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

> Det har du ret i, og det er måske også derfor at det er gået
> som det nu er.

Det tror jeg du har ret i. Jeg ved jeg spurgte flere Team/OS2'ere om man dog ikke havde en
email liste eller en newsgroup - men svaret var nej. (man skule vist køre noget FIDO-sjov, for
at der var noget lignende - men uden at sige et ondt ord om FIDO, så er det ikke relavant for
"the Inet generation"). Tilbød iøvrigt både at hoste email-/news-lister, men fik aldrig noget svar
på det.

> Jeg ved ikke om medlemslisten blev distribueret til samtlige
> medlemmer, hvis ikke så burde den nok have været, men
> politiken omkring denne er besluttet før jeg kom til så jeg
> kender ikke baggrunden.

Baggrunden kender jeg heller ikke noget til; men jeg kan da huske jeg fik at vide,
da jeg blev medlem, at medlemlisten var hemmelig efter en "beslutning".
Hvis du således er den lykkelige ejer af en sådan, må du naturligvis behandle den med
denne "respekt", og så spørge folk personligt på listen, om de er interesseret i andet.

Fra : Knud

Dato : 22-07-03 07:08

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.edb.os2, Knud <knud-ch.skrald@nypost.dk> says...

> Jo, det må man sige...

> Midtals.

Indtil ide'en med en form for en database bliver til virkelighed.
Er du interesseret i udveksling af reelle email adresser ?
Jeg kender en mere i området som måske hænger på endnu.

Du kan mail på den ovennævnte adresse så fisker jeg den ud af filteret

Mvh.

Knud

Tandslet

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-07-03 17:15

In dk.edb.os2, Knud <KNUD-CH.skrald@nypost.dk> says...
> Er du interesseret i udveksling af reelle email adresser ?

Jeg har nu oprettet en mailadresse til formålet. Den hedder real-os[at]
ingensteder[dot]dk

Jeg laver efterfølgende en hjemmeside med oplysningerne; en hjemmeside
der ikke bliver linket til og derfor ikke kan ses af uvedkommende.

Fra : Knud

Dato : 24-07-03 21:48

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
>
> Jeg laver efterfølgende en hjemmeside med oplysningerne; en hjemmeside
> der ikke bliver linket til og derfor ikke kan ses af uvedkommende.

Jeg mente nu direkte mellem dig og mig indtil en samlet oversigt kom op
at stå.

Den med hjemmesiden som ikke kan ses af uvedkommende, skal jeg lige have
skåret ud i pap.

Jeg har allerede sendt min mailadresse til Knud Berggreen, men har intet
imod et andet system.

Mvh.

Knud C.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 25-07-03 17:57

On Thu, 24 Jul 2003 22:47:54 +0200, Knud
<knud-ch.skrald@nypost.dk> wrote:

> [...]
>skåret ud i pap.
>
>Jeg har allerede sendt min mailadresse til Knud Berggreen, men har intet

Jeg er jo webmaster for teamos2.dk og der var for så vidt
ikke noget i vejen for at jeg lagde listen ud på den site -
vel og mærke uden link - men for det første mener ikke at
denne liste hører under Team OS/2, og for det andet vil en
website altid kunne tilgås af uvedkommende med mindre at der
er passwordbeskyttelse på informationerne.
Min tanke var at listen blev mailet til de personer der var
på, f.eks. en gang i kvartalet og ved ændringer.

/Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-07-03 23:24

In dk.edb.os2, Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> says...
> denne liste hører under Team OS/2, og for det andet vil en
> website altid kunne tilgås af uvedkommende med mindre at der

Hvis ingen andre end de der har deres navn der, ved at stedet
eksisterer, så er sandsynligheden for at det bliver tilgået af
tilfældige usandsynlig lille.

> Min tanke var at listen blev mailet til de personer der var
> på, f.eks. en gang i kvartalet og ved ændringer.

Min idé var at listen forelå ét sted. Det sparer en del administration.

Fra : Allan

Dato : 27-07-03 02:25

On Fri, 25 Jul 2003 16:56:57 UTC, Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

> Jeg er jo webmaster for teamos2.dk og der var for så vidt
> ikke noget i vejen for at jeg lagde listen ud på den site -
> vel og mærke uden link - men for det første mener ikke at
> denne liste hører under Team OS/2,

Jeg synes ellers at emnet blev startet ud fra en synspunkt om at
udvexle adresser for medlemmer af TEAM OS/2.
Jeg er sådan set ligeglad, om folk på "denne" liste er medlem eller ej;
man skal dog nok bare lige være enige om det på forhånd om den er det
ene eller det andet.

> [...]
> Min tanke var at listen blev mailet til de personer der var
> på, f.eks. en gang i kvartalet og ved ændringer.

Det kan jeg under alle omstændigheder kun give dig ret i.
En interesseliste kan måske være offentlig, altså en liste med
navn og addresse (ikke 100% specifik) - så man kunne se at der var
med samme interesse i "området"

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-07-03 10:50

On 27 Jul 2003 02:25:05 +0100, "Allan"
<allan2@warpspeed.dyndns.dk> wrote:

>Jeg synes ellers at emnet blev startet ud fra en synspunkt om at
>udvexle adresser for medlemmer af TEAM OS/2.

knud-ch skrev "Er det ikke også et problem at man ikke ved
hvem der bor i ens område ?" og det betragter jeg som folk
med interessen uanset tilhør til Team OS/2 eller ej.

>Jeg er sådan set ligeglad, om folk på "denne" liste er medlem eller ej;
>man skal dog nok bare lige være enige om det på forhånd om den er det
>ene eller det andet.

JEg mener at det skal være en interesseliste, men man kan da
godt tilføje om vedkommende er medlem af Team OS/2 ller ej.
Det skal bare ikke være en betingelse.

> [...]
>En interesseliste kan måske være offentlig, altså en liste med
>navn og addresse (ikke 100% specifik) - så man kunne se at der var

Den skal ikke være mere offentlig end at adgangen er
begrænset til de personer der står på listen. Derfor mener
jeg godt at man blot skal maile den. Jeg regner ikke med at
der vil være de helt store ændringer, så en udsendelse 4
gange årligt vil nok være tilstrækkelig.

/Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 28-07-03 15:10

On Sun, 27 Jul 2003 11:49:54 +0200, Knud Berggreen wrote:

<snip>

> [...]

>der vil være de helt store ændringer, så en udsendelse 4
>gange årligt vil nok være tilstrækkelig.

Et SSLUG medlemskab fungerer ved at man melder sig til en mailingliste og
når man kan melde sig til kan man også melde sig fra, i mine ører er det
lidt den retning man begynder at trække. Adresselisten kunne så postes på
denne ex en gang i kvartalet - sammen med den almindelige "sladder".
Tilmeldingen kunne så være, hmmm hvorledes skal jeg udtrykke det,
kontrolleret - pga adresseudvekslingen.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Money talks, just kidding-it doesn't really. - Forrest Gump

Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-07-03 18:32

On Mon, 28 Jul 2003 14:09:55 +0200 (CEST), "Peter Jespersen"
> [...]

>denne ex en gang i kvartalet - sammen med den almindelige "sladder".
>Tilmeldingen kunne så være, hmmm hvorledes skal jeg udtrykke det,

Jeg er ikke sikker på at der er ønske om en mailingliste, da
man i så fald er tvunget til at få alt. Jeg tror mere at man
er interesseret i at vide om der er nogen i ens omegn som
man eventuelt kunne sparre lidt med - måske hente hjælp hos
- ved behov.

/Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 04-08-03 20:13

On Wed, 30 Jul 2003 19:31:48 +0200, Knud Berggreen wrote:

<snip>

> [...]
>er interesseret i at vide om der er nogen i ens omegn som
>man eventuelt kunne sparre lidt med - måske hente hjælp hos

Det jeg så var inde på var en helt ny struktur for hele foretagenet, gerne
en løsere/"mindre sammenspist" struktur og det ene udelukker vel ikke det
andet. (Kernekunder *G*).

Jeg synes at det er ret vigtigt at vi ikke bare burer os selv inde og
nægter at optage nye "medlemmer" for tilsyneladende kommer der til
stadighed nye folk til (Sandsynligvis via en installationsCD de har fundet
på loftet - but who cares, så længe de uhjælpeligt bliver fanget i
SOM/DSOM spindet

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
A man is as old as the woman he feels. (Groucho Marx)

Fra : Knud Berggreen

Dato : 04-08-03 21:50

On Mon, 04 Aug 2003 19:12:50 +0200 (CEST), "Peter Jespersen"
> [...]

>en løsere/"mindre sammenspist" struktur og det ene udelukker vel ikke det

Det lyder udemærket. Den gamle melodi gik jo også lidt på
"Havd kan du gøre for Team OS/2". Den bør nok hedde "Hvad
kan Team OS/2 gøre for dig". I det sidste ende kommer det
alligevel til at gå op i en højere enhed med noget gensidig
erfaringsudveksling.

> [...]
>stadighed nye folk til (Sandsynligvis via en installationsCD de har fundet
>på loftet - but who cares, så længe de uhjælpeligt bliver fanget i

Jamen det gør der. Grunden til at jeg fjernede muligheden
var ene og alene fordi jeg ikke syntes at vi kunne tilbyde
noget længere. Ingen vidste længere hvem der var aktive og
hvem der ikke var - eller om der overhovedet var nogen
tilbage - og når nogen nu ulejligede sig med at udfylde
tilmeldingsblanketten så burde der også være nogen som tog
sig af dem.

/Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-07-03 23:25

In dk.edb.os2, Knud <knud-ch.skrald@nypost.dk> says...
> Jeg mente nu direkte mellem dig og mig indtil en samlet oversigt kom op
> at stå.

Vi kan da lige så godt starte det op nu, som at vente og vente.

> Den med hjemmesiden som ikke kan ses af uvedkommende, skal jeg lige have
> skåret ud i pap.

Hvis "ingen" ved at den er der, finder uvedkommende den heller ikke.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-07-03 10:45

On Sun, 27 Jul 2003 00:25:08 +0200, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingen steder.dk> wrote:

>In dk.edb.os2, Knud <knud-ch.skrald@nypost.dk> says...
>
>Vi kan da lige så godt starte det op nu, som at vente og vente.

Jeg har fundet den seneste medlemsliste for Team OS/2 (1.
maj 2000). Listen er mærket fortrolig så den kan jeg ikke
offentliggøre, men jeg skriver til de adresser der er på
listen og hører om de er interesseret i at komme på en åben
liste - en interesseliste og ikke kun en Team-liste
(Det kan måske være starten på en eCS User Group)

>Hvis "ingen" ved at den er der, finder uvedkommende den heller ikke.

I teorien rigtigt, men lige pludselig så ligger adressen
alligevel et sted som et link og så er SPAM-harvesterne i
fuld gang.

Mvh
Knud

Fra : Elmo Jensen

Dato : 27-07-03 13:12

> offentliggøre, men jeg skriver til de adresser der er på
> listen og hører om de er interesseret i at komme på en åben

Hvis jeg ikke står på listen med ddi snabela ddibbsystem dot dk adressen, så
er det altså den du skal skrive på listen Jeg kan nemlig forestille mig at
jeg står med en get2net adresse.

Hilsen Elmo.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-07-03 18:46

Det gør du nemlig
Jeg retter med det samme

/Knud

Fra : Elmo Jensen

Dato : 30-07-03 20:44

> Det gør du nemlig
> Jeg retter med det samme

Takker

Jeg tænkte iøvrigt på om vi skulle lave et felt i listen som indikerer hvor
aktive OS/2 brugere man er, og evt. hvilken version af OS/2 man kører med. Det
vil give bedre mulighed for at finde ligestillede som man kan snakke om
tingene sammen med.

Hilsen Elmo.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-07-03 23:01

On Wed, 30 Jul 2003 21:43:54 +0200, "Elmo Jensen"
<news6@ddibbsystem.dk> wrote:

>Jeg tænkte iøvrigt på om vi skulle lave et felt i listen som indikerer hvor
>aktive OS/2 brugere man er,

At angive hvor aktiv man er kan vel være svært hvis det skal
angives på en entydig måde. Desuden kan man vel sige, at
idet man selv har sat sig på listen, må man jo være lidt
interesseret i at skabe en kontakt og dermed er man vel
aktiv.
Men man kan måske angive et tilhørsforhold til f.eks. Team
OS/2 eller en brugergruppe hvis man er med i en sådan.

>og evt. hvilken version af OS/2 man kører med. Det
>vil give bedre mulighed for at finde ligestillede som man kan snakke om
>tingene sammen med.

Tjohh, men hvis der er en der kører eCS kunne man vel
formode at han hellere vil mødes face to face med en der
kører Warp4 hvis det er det der er i nærområdet frem for at
skulle ud på en længere tur for at finde en med eCS.
Det vil også straks kræve noget mere af den der skal
vedligeholde listen (om det så bliver mig eller en anden)
hvis man skal holde den ajour med versionsnumre.

/Knud

Fra : Elmo Jensen

Dato : 31-07-03 11:00

> [...]

> vedligeholde listen (om det så bliver mig eller en anden)
> hvis man skal holde den ajour med versionsnumre.

Som aktiv mente jeg nu nærmere noget ala:

[ ] Aktiv bruger af OS/2, og jeg bruger.....
[ ] OS/2 Warp version: __________________
[ ] eCS version: __________________
Jeg har fået følgende software udleveret af Team OS/2.....

[ ] Tidligere bruger af OS/2 og har stadig alt mit OS/2 software.
Af dette software er følgende udleveret af Team OS/2.....

[ ] Tidligere bruger af OS/2 og har ikke længere noget OS/2 software.
Jeg brugte følgende OS/2 styresystem.....
[ ] OS/2 Warp version: __________________
[ ] eCS version: __________________

og jeg skal skam gerne vedligeholde en liste ud fra ovennævnte kriterier, samt
selvfølgelig oplysninger om navn, adresse, telefon (og træffetid),
emailadresse(r), o.s.v. D.v.s. oplysninger som på den gamle liste samt
ovennævnte.

Listen kan vi så distribuere via email til dem der er interesseret, det kan jo
evt. komme med som et punkt på listen man skal udfylde, om man vil modtage
listen ved hver opdatering eller kun en gang imellem.

Hilsen Elmo.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 31-07-03 18:29

On Thu, 31 Jul 2003 12:00:26 +0200, "Elmo Jensen"
<news6@ddibbsystem.dk> wrote:

>Som aktiv mente jeg nu nærmere noget ala:

Det er jo en masse informationer, som ikke vil være velegnet
at indlægge i et Lotus 123-regneark, hvorved man selv kan
sortere i den ønskede rækkefølge, exportere data og hvad nu
ens behov kan være.
Hvis man skal angive så mange informationer som du lægger op
til vil distributionen nødvendigvis være i et fast format -
f.eks. en HTML-side og det er ikke det som jeg umiddelbart
har behov for.

/Knud

Fra : Elmo Jensen

Dato : 01-08-03 09:03

> Det er jo en masse informationer, som ikke vil være velegnet
> at indlægge i et Lotus 123-regneark, hvorved man selv kan
[....]

Nu er der jo ingen der siger det kun skal være een liste vi laver.

Jeg ser dette tiltag som et forsøg på at få ordentlig gang i Team OS/2 Danmark
igen, og til det brug må vi nødvendigvis også have styr på hvor alt Team OS/2
softwaren er henne, og evt. se om vi kan få fat i alt det nede fra Derly's
bror (som nævnt i anden mail).

Så den "fyldige" liste er mere en "inventarliste" over softwaren i Team OS/2
og så kan vi sagtens lave en kontakt- eller adresseliste i et mere simpelt
format, evt. som du siger i et regneark så det kan exporteres til f.eks.
kommafil og dermed bruges i egne app. (database osv.). Vi skal dog være 100%
enige alle samme om hvordan vi distribuerer listerne.

Som tidligere nævnt skal jeg gerne vedligeholde listerne, og jeg har talt med
Eric Johannesen, som fortæller mig at han stadig vedligeholder Team OS/2
medlemslisten! Faktisk er den up-to-data - siger han. Om det så holder 100%
stik eller hvad, ved jeg ikke, men det kan da komme an på en prøve, hvis jeg
skal overtage og vedligeholde alle lister.

Er du stadig interesseret i at være webmaster på Team OS/2 hjemmesiden, eller
skal vedligeholderen af listerne også overtage den. Det ville jo faktisk være
det mest praktiske, hvis det er en person som holder tingene vedlige. Derfor
kan der jo godt være flere om at skrive artikler etc. til selve hjemmesiden.
Evt. med egen adgang via ftp med brugernavn og password.

Hvad siger I andre? Lad os få nogle kommentarer. Evt. kan vi jo starte en
anden tråd - f.eks. "TeamOS/2 i fremtiden" eller noget i den henretning

Hilsen Elmo.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-08-03 19:05

On Fri, 1 Aug 2003 10:02:52 +0200, "Elmo Jensen"
<news6@ddibbsystem.dk> wrote:

> [...]
>softwaren er henne, og evt. se om vi kan få fat i alt det nede fra Derly's

Jeg ser det nu ikke som et sådan forsøg, men hvis du mener
at det skal være Team OS/2-regi, så har du ret i at der skal
være styr på det. Jeg havde blot et andet indtryk af den
oprindelige efterlysning. Jeg er heller ikke sikker på at
der længere er basis for et desideret Team OS/2 men at man
blot gerne vil vide lidt om hvem andre end en selv der
benytter dette system.

> [...]
>kommafil og dermed bruges i egne app. (database osv.). Vi skal dog være 100%
>enige alle samme om hvordan vi distribuerer listerne.

Jeg har klart meldt ud at listen skal distribueres til dem
der står på den. Hverken flere eller færre.

> [...]
>stik eller hvad, ved jeg ikke, men det kan da komme an på en prøve, hvis jeg
>skal overtage og vedligeholde alle lister.

Hvis du kan lave en sådan aftale med Eric, så er det helt
fint med mig. Om den er ajourført ved jeg ikke, men jeg har
i hvert fald sent alle tilmeldinger videre helt frem til
forår 2003. Jeg har imidlertid ikke fået nogle ajourførte
lister siden maj 2000. På den er der masser af døde
emailadresser.

> [...]
>kan der jo godt være flere om at skrive artikler etc. til selve hjemmesiden.
>Evt. med egen adgang via ftp med brugernavn og password.

Jeg er ikke enig i at det behøver at være samme person og
vedligeholdelse af begge dele vil være en meget stor
mundfuld når det trods alt er på frivillig basis.

Men jeg er interesseret i at overdrage www.teamos2.dk til en
som er interesseret i at gøre en seriøs indsats. Jeg har
tidligere spurgt Ålborg om de var interesseret da de efter
min opfattelse var eneste aktive team der var tilbage.
Om man kan få oprettet flere FTP-konti må være noget man
skal spørge Uni2 om. Uni2 har sponseret webhotellet, så jeg
har aldrig fremsat ønsker om ekstra service. Det kunne jo
være at sponsoratet blev opsagt.

>Hvad siger I andre? Lad os få nogle kommentarer. Evt. kan vi jo starte en
>anden tråd - f.eks. "TeamOS/2 i fremtiden" eller noget i den henretning

OK

/Knud

Fra : Elmo Jensen

Dato : 01-08-03 23:54

> Jeg ser det nu ikke som et sådan forsøg, men hvis du mener
> at det skal være Team OS/2-regi, så har du ret i at der skal
[....]

Om jeg ser det som sådan er jo uendeligt ligegyldigt, da det ikke bare drejer
sig om mig, men om alle os som stadig har sympati og begejstring til overs for
OS/2. Så det kan da godt være jeg har misforstået meningen med ordlyden i
mailen fra ...... Peter Jesperson tror jeg det var som først nævnte noget om
oprettelse af lister.

Jeg ser ikke noget specielt i at skulle lave to lister (eller flere for den
sags skyld) og vedligeholde dem. Nogen synes at det at taste 2 linier ind i
en liste er et stort og voldsomt arbejde, andre ser det blot som en bagatel.
Jeg hører ubetinget til de sidste!

Hvorvidt der så er basis for et desideret TeamOS/2 eller ej må tiden så vise.

> Jeg har klart meldt ud at listen skal distribueres til dem
> der står på den. Hverken flere eller færre.

Ihvertfald ikke flere, men det må vel stå folk frit for i hvilket omfang de
ønsker listen tilsendt.

> Hvis du kan lave en sådan aftale med Eric, så er det helt
> fint med mig. Om den er ajourført ved jeg ikke, men jeg har
[....]

Jeg ta'r en snak med ham omkring dette.

> Jeg er ikke enig i at det behøver at være samme person og
> vedligeholdelse af begge dele vil være en meget stor
[....]

Ja der er vi så forskellige. Jeg ser det ikke som en stor mundfuld men som en
spændende interesse jeg kan yde lidt for, og som gør mig klogere udi
html-programmering m.v.

> Men jeg er interesseret i at overdrage www.teamos2.dk til en
> som er interesseret i at gøre en seriøs indsats. Jeg har
[....]

Jeg skal da gerne overtage den og lægge den lokalt på min egen server, hvor
jeg bruger GratisDNS som DNS servere. Der er i forvejen en del hjemmesider der
bliver hostet her, med mail, vedligeholdelse af sites, og hvad der ellers er
brug for, så en mere gør ingen forskel.

Og m.h.t. ftp-adgang så er det jo bare at oprette de brugere der har brug for
adgangen. F.eks. redaktører, softwarefolk, o.s.v.

Hilsen Elmo.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 04-08-03 21:58

On Sat, 2 Aug 2003 00:54:07 +0200, "Elmo Jensen"
<news6@ddibbsystem.dk> wrote:

>Ihvertfald ikke flere, men det må vel stå folk frit for i hvilket omfang de
>ønsker listen tilsendt.

Selvfølgelig skal man kunne frasige sig listen, men alle der
står på den skal have ret til at få den.

> [...]
>spændende interesse jeg kan yde lidt for, og som gør mig klogere udi

Hvis man skal vedligeholde både lister og websides i sin
sparsomme fritid sammen med alle de andre gøremål man har i
denne fritid, så kan det meget hurtigt blive overvældende.

> [...]
>bliver hostet her, med mail, vedligeholdelse af sites, og hvad der ellers er

Hvor stor forbindelse og hvordan er oppetiden?
Uni2 har vist nok et ganske tykt fiber

>Og m.h.t. ftp-adgang så er det jo bare at oprette de brugere der har brug for
>adgangen. F.eks. redaktører, softwarefolk, o.s.v.

Hvilket er noget de fleste webhoteludbydere tager penge for
(i relation til Uni2)

/Knud

Fra : Elmo Jensen

Dato : 04-08-03 22:40

> Selvfølgelig skal man kunne frasige sig listen, men alle der
> står på den skal have ret til at få den.

100% enig!

> Hvis man skal vedligeholde både lister og websides i sin
> sparsomme fritid sammen med alle de andre gøremål man har i
> denne fritid, så kan det meget hurtigt blive overvældende.

Det er så _din_ mening og den skal du selvfølgelig have lov at have. Vi
mennesker er også så forskellige hvad angår fritidsaktiviteter. Jeg bruger min
fritid på mine computere og det gør det meste af familien osse. Så for mit
vedkommende er der ikke tale om at det ville være overvældende, men for en som
går til fodbold, tennis og svømning, og så lige tager en marathon om søndagen,
der kan jeg da godt se det kunne knibe lidt med at få tid til dette her osse,
da han selvfølgelig osse skal agere chauffør for sine 7 børn (hvordan f.....
har han fået tid til at lave dem)

> Hvor stor forbindelse og hvordan er oppetiden?
> Uni2 har vist nok et ganske tykt fiber

Det er jo ligegyldigt i denne forbindelse, da der formodentlig ikke er
overvældende trafik på siden, men ok - det er en ADSL 128/512. Oppetiden er
tæt på 100%. Jeg har haft 2 afbrydelser siden jeg fik forbindelsen for langt
mere end et år siden, og den ene var fordi de skulle skifte et helt kabel-skab
ud på centralen, hvilket godt nok tog en dags tid. Den anden afbrydelse (den
første) varede 2-3 timer og var en forløber til skiftet af kabelskabet.

> Hvilket er noget de fleste webhoteludbydere tager penge for
> (i relation til Uni2)

Ja men det gør jeg så ikke overfor TeamOS/2 medlemmer som skal have FTP
adgang.

Hilsen Elmo.

Fra : news.tele.dk

Dato : 03-08-03 20:10

Jeg ved ikke om jeg var med til at starte diskussionen.

For mit vedkommede blev den trigget af at Jesper G Poulsen nævnte at der
ikke var meget aktivitet i Sønderjylland og jeg opdagede at Jesper bor
ca. 5-10 km fra mig uden at jeg anede dette.

Så min interesse er :

Få kendskab til andre OS/2 brugere i nærheden.
Hvordan det skal organiseres er ikke helt så vigtigt for mig.
Det kunne jo være at en simpel liste kan udvikle brugersamarbejdet.

Mvh.

Knud Ch.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 04-08-03 22:00

On Sun, 03 Aug 2003 21:10:03 +0200, "news.tele.dk"

Det var netop sådan jeg opfattede det.

/Knud

Fra : Elmo Jensen

Dato : 13-08-03 15:16

Knud Berggreen wrote:

> Det var netop sådan jeg opfattede det.

Jamen så holder vi os da bare til det. Vil du lave en lille adresseliste
til omdeling?

Hvad med TeamOS/2 hjemmesiden? Skal jeg tage over eller hvad? Så kunne
jeg jo i samarbejde med Eric vedligeholde noget TeamOS/2 liste, dels
medlemmer og dels software, så vi ved hvad vi har og ikke har

Hilsen Elmo.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 13-08-03 22:15

On Wed, 13 Aug 2003 15:16:19 +0100, Elmo Jensen
<news6@ddibbsystem.dk> wrote:

>Jamen så holder vi os da bare til det. Vil du lave en lille adresseliste
>til omdeling?

Ja, jeg fremstiller er uformel kontaktliste udenfor Team
OS/2 regi.

>Hvad med TeamOS/2 hjemmesiden? Skal jeg tage over eller hvad?

Ja, hvis du har lyst til at bruge noget arbejde på den, så
gerne for mig.
Send lige for en ordens skyld hvilken e-mail jeg skal sende
koder og links til.
Skriv til: knud snabela berggreen dot dk

Hvis jeg altså ikke bare skal opsige den hos Uni2 og du så
får den redelegeret hos dk-hostmaster?

Nå, jeg skal bruge din adresse alligevel for jeg vil RARe
alle filerne for dig.

>Så kunne
>jeg jo i samarbejde med Eric vedligeholde noget TeamOS/2 liste, dels
>medlemmer og dels software, så vi ved hvad vi har og ikke har

Tjah, for to-tre uger siden skrev Eric at han ville sende
mig medlemslisten, men jeg har ikke set den endnu, så hvis I
i fællesskab kunne få styr på de forskellige ting ville det
være rart.

Mvh
Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 01-08-03 17:51

On Thu, 31 Jul 2003 19:29:12 +0200, Knud Berggreen wrote:

>Det er jo en masse informationer, som ikke vil være velegnet
>at indlægge i et Lotus 123-regneark, hvorved man selv kan
>sortere i den ønskede rækkefølge, exportere data og hvad nu
>ens behov kan være.

Lyder som et job for Approach........

> [...]
>
>/Knud

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
Let's hook up the Energizer Bunny to a Die Hard.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 04-08-03 22:02

On Fri, 01 Aug 2003 16:50:42 +0200 (CEST), "Peter Jespersen"
<flywheel@illogical.dk> wrote:

>Lyder som et job for Approach........

Ja, og det er det også, men hvis det så skal exporteres til
kommaseparerede filer som alle kan bruge...
Jeg var startet med at lave et 123-ark med relevante data og
en side to der formatterede disse til PMMail adresseformat.

/Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 05-08-03 18:13

On Mon, 04 Aug 2003 23:02:03 +0200, Knud Berggreen wrote:

<snip>

>Ja, og det er det også, men hvis det så skal exporteres til
>kommaseparerede filer som alle kan bruge...

Det er da intet problem at exportere til kommasepererede filer, eller
ligefrem Ì sepererede filer.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Press any key to continue or any other key to quit

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-07-03 10:05

In dk.edb.os2, Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> says...
> I teorien rigtigt, men lige pludselig så ligger adressen
> alligevel et sted som et link og så er SPAM-harvesterne i

Det kommer stærkt an på formatet som listen laves i. Jeg har ikke tænkt
mig at lægge noget ubeskyttel HTML ud. PDF bliver nok mit valg.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-07-03 18:48

On Mon, 28 Jul 2003 11:04:50 +0200, Jesper G. Poulsen
> [...]

>Det kommer stærkt an på formatet som listen laves i. Jeg har ikke tænkt
>mig at lægge noget ubeskyttel HTML ud. PDF bliver nok mit valg.

Google tilbyder muligheden for at læse PDF i HTML-format.
Min påstand er at intet der ligger på et åbent webhotel vil
være beskyttet i ret mange timer.

/Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-07-03 21:00

In dk.edb.os2, Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> says...
> Min påstand er at intet der ligger på et åbent webhotel vil
> være beskyttet i ret mange timer.

Jeg har flere sådanne sider der har ligget læææænge og intet af det er
kendt af offentligheden, intet.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 01-08-03 17:52

On Wed, 30 Jul 2003 22:00:09 +0200, Jesper G. Poulsen wrote:

>Jeg har flere sådanne sider der har ligget læææænge og intet af det er
>kendt af offentligheden, intet.

Så vidt du ved!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
A seven day honeymoon makes one weak.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-08-03 20:02

In dk.edb.os2, Peter Jespersen <flywheel@illogical.dk> says...
> Så vidt du ved!

Nej. Der er ikke noget "så vidt jeg ved". _Ingen_ der er ikke skal vide
af dem, ved at de er der.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 08-07-03 15:11

Peter Jespersen wrote:
> Hi there!
>
> Hvor meget liv er det i TeamOS/2.DK ??
> Umiddelbart er det min opfattelse at bortset fra TeamNord er der ikke andet
> end støv tilbage!

Nu er det ikke TeamNord men Team OS/2 Aalborg.
TeamNord.dk drives godt nok en af dem fra Team OS/2 Aalborg, men det
er et helt privat domain TeamNord.dk

Bent Nielsen

Http://Box2000.dk & Http://TeamNord.dk

Fra : Peter Jespersen

Dato : 08-07-03 17:16

On Tue, 08 Jul 2003 16:10:54 +0200, Bent Nielsen wrote:

>Nu er det ikke TeamNord men Team OS/2 Aalborg.
>TeamNord.dk drives godt nok en af dem fra Team OS/2 Aalborg, men det
>er et helt privat domain TeamNord.dk

OK, undskylder - husker bare eders tilhørsforhold til Team OS/2 Aalborg.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I'm easy to please as long as I get my way.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 09-07-03 08:15

DDI BBSystem's Newsgate - Admin: ddi@ddibbsystem.dk
Brugers emailadresse: news6@ddibbsystem.dk
Brugers FTN adresse : 2:236/35

Citerer brev skrevet den 8. juli 2003 med emne: Hvor meget liv?

Hej Peter!

PJ> Hvor meget liv er det i TeamOS/2.DK ??
PJ> Umiddelbart er det min opfattelse at bortset fra TeamNord er der
PJ> ikke andet end st›v tilbage!

Det er vist desv‘rre en meget rammende beskrivelse af Team OS/2's
nuv‘rende status her i DK.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
Medlem af Team OS/2

Fra : Bo Simonsen

Dato : 11-07-03 17:28

"Elmo Jensen" <news6@ddibbsystem.dk> wrote:

> [...]

Oh du gater også usenet :)

Jeg bruger dog suppe genvejen :)

> Det er vist desv‘rre en meget rammende beskrivelse af Team OS/2's
> nuv‘rende status her i DK.

Du sender vidst i forkert tegnsæt :( På USENET sender man altid i
LATIN-1, her er et klip fra min Golded konfig, men det hjælper nok ikke
så meget på BeeEdit

=== Start golded.cfg ===

GROUP NEWS
Member dk.*
Quotestring ">"
Template tpl/newsgrps.tpl
xlatimport latin-1
xlatexport latin-1
ENDGROUP

=== Cut ===

--
Mvh. Bo

http://www.geekworld.dk/~bo/
.... It's nice to be important but it's more important to be nice!

Fra : Elmo Jensen

Dato : 12-07-03 06:49

"Bo Simonsen" <NOSPAM.bo@geekworld.dk> skrev i en meddelelse

> Oh du gater også usenet :)

Nemlig - det skal jo prøves

> Jeg bruger dog suppe genvejen :)

Jamen Soup-gate (?) er da heller ikke så tosset til det show.

> Du sender vidst i forkert tegnsæt :( På USENET sender man altid i
> LATIN-1, her er et klip fra min Golded konfig, men det hjælper nok ikke
> så meget på BeeEdit

Næh det har du ganske ret i, så jeg svarer lige her i OE istedet for

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[News: news6@ddibbsystem.dk |MSM: netmeeting@ddibbsystem.dk | ICQ:
125572551]

Fra : Bo Simonsen

Dato : 12-07-03 18:53

> Nemlig - det skal jo prøves

Selvføglelig,

> Jamen Soup-gate (?) er da heller ikke så tosset til det show.

Korrekt, men det eneste der holder er FIDOGATE, benny snakkede noget om
at sætte den op på et tidspunkt. Den laver tegnkonvertering og det
hele, _hvis_ vi kunne blive enige i CREC kunne vi få nogle af dem på
R23 backbonen.

(det er jo ånsvagt hvis alle har et link til ham bare for den sags
skyld).

> Næh det har du ganske ret i, så jeg svarer lige her i OE istedet for

Okey :) FidoGate er kongen, det kan nemlig konvertere tegnsættet :)

Fra : Elmo Jensen

Dato : 17-07-03 01:09

> (det er jo ånsvagt hvis alle har et link til ham bare for den sags
> skyld).

Helt enig.

> Okey :) FidoGate er kongen, det kan nemlig konvertere tegnsættet :)

Gør UUCP-gate funktionen i Internet Rex ikke det? Den fås jo til mange
platforme (DOS, OS/2, Linux og Windows).

Mange hilsener,
Elmo.

MSN Messenger: netmeeting@ddibbsystem.dk
ICQ#.........: 12 55 72 551

Fra : Bo Simonsen

Dato : 17-07-03 21:30

> Helt enig.

> Gør UUCP-gate funktionen i Internet Rex ikke det? Den fås jo til
> mange
> platforme (DOS, OS/2, Linux og Windows).

Nej det gør den ikke, jeg har set nogle indlæg fra kåre's system
(usenet gated), der var postet i Cp850, hvilket ikke blev konverteret.

Desværre.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 17-07-03 23:45

Bo Simonsen wrote:

> Nej det gør den ikke, jeg har set nogle indlæg fra kåre's system
> (usenet gated), der var postet i Cp850, hvilket ikke blev konverteret.
>
> Desværre.

Skidt da med det er der så meget andet på et anden OS som man oggså
kunne klage over, med er dette ikke ved at være lidt trættende at have
den trå i OS2.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 18-07-03 01:45

"Bent Nielsen" <postmaster@x2000.dk> skrev i en meddelelse

> Skidt da med det er der så meget andet på et anden OS som man oggså
> kunne klage over, med er dette ikke ved at være lidt trættende at have
> den trå i OS2.

Hvad er der galt med tråden?

Vi prøver at finde løsninger på gatening fido<>news, og da Internet Rex har
en native OS/2 version, er det vel det gruppen er beregnet til, at diskutere
OS/2 programmers særheder, fordele, ulemper, osv.?

Jeg er p.t. ved at eksperimentere med opsætning af OS/2 Warp Server for
eBusiness (wsfe), og det er da helt sjovt at sidde og "lege" med OS/2 igen
efter nogle år kun med Windows og lidt Linux. Bl.a er jeg da imponeret over
installationen af wsfe i forhold til f.eks. den almindelige warp 4 DK jeg
har. Hardware genkendelsen er da ihvertfald blevet betydelig bedre eller
også er det min nuværende server (IBM PC330 Server) som bedre opfylder
OS/2's krav end mine tidligere maskiner

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[News: news6@ddibbsystem.dk |MSM: netmeetingh@ddibbsystem.dk |ICQ:

Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-07-03 15:08

On Fri, 18 Jul 2003 02:44:30 +0200, Elmo Jensen wrote:

<snip>

> [...]
>har. Hardware genkendelsen er da ihvertfald blevet betydelig bedre eller
>også er det min nuværende server (IBM PC330 Server) som bedre opfylder

Hmm synes ikke at der er den store forskel på Merlin og WSEB på den front,
derimod er eCS 1.1 et fremskridt på hardware detection fronten - rent
faktisk synes jeg at den er perfekt som den er, da det stadig er brugeren
der har kontrollen (Ikke som med visse andre styresystemer).

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
And all the Borg left was this Macintosh

Fra : Knud Berggreen

Dato : 19-07-03 19:55

<news6@ddibbsystem.dk> wrote:

> [...]
>en native OS/2 version, er det vel det gruppen er beregnet til, at diskutere
>OS/2 programmers særheder, fordele, ulemper, osv.?

Der er ikke noget galt med tråden "Hvor meget liv" som går
på hvor meget liv der er i Team OS/2, men i den tråd har I
blandet fido<>news-gatening ind, og det er lidt trættende at
samme tråd har to vidt forskellige emner.

/Knud

Fra : Elmo Jensen

Dato : 20-07-03 02:17

> [...]

KB> blandet fido<>news-gatening ind, og det er lidt trættende at
KB> samme tråd har to vidt forskellige emner.

Hvis det er hvad Bent mener med sin udtalelse, hvorfor skriver han det s† ikke
ligeud, istedet for at indikere at han er tr‘t af den tr†d som Bo og jeg fik i
gang, ganske rigtigt inde i en anden tr†d - beklager.

S† havde den misforst†else v‘ret ude af verden med det samme, for s† havde
jeg bare startet en anden tr†d (g›r jeg nu).

-=oOo=-
Hilsen Elmo
-=oOo=-

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-07-03 08:39

"Elmo Jensen" <news6@ddibbsystem.dk> wrote:

> Hvis det er hvad Bent mener med sin udtalelse, hvorfor skriver han
> det
> så ikke ligeud, istedet for at indikere at han er træt af den tråd
> som
> Bo og jeg fik i gang, ganske rigtigt inde i en anden tråd - beklager.

Den er stadig gal med tegnene :( Hvorfor bruger du ikke timEd, den kan
i det mindste sende i forskellige tegnsæt?

(mener du engang skrev du var meget glad for timEd).

> Så havde den misforståelse været ude af verden med det samme, for så
> havde
> jeg bare startet en anden tråd (gør jeg nu).

Ups det fik jeg ikke set.

--
Mvh. Bo

http://www.geekworld.dk/~bo/
.... Every momemt is another chance

Fra : Elmo Jensen

Dato : 18-07-03 01:47

> Nej det gør den ikke, jeg har set nogle indlæg fra kåre's system
> (usenet gated), der var postet i Cp850, hvilket ikke blev konverteret.

Det forstår jeg da ikke, for hvis du kigger i opsætningen i IR så kan der
vælges om man vil konvertere og der er en masse forskellige
konverteringsmuligheder, samt at du specifikt kan angive fra og til med
karaktersæt. Så mon ikke det blot drejer sig om at sætte det rigtigt op?

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Bo Simonsen

Dato : 18-07-03 09:25

> [...]
> forskellige konverteringsmuligheder, samt at du specifikt kan angive
> fra og til med karaktersæt. Så mon ikke det blot drejer sig om at

Det er jo også en mulighed :) Internet Rex burde have de tilstrækkelige
codepages til at konvertere, reelt kan det laves i et C program på 100
linier, men amerikansk inspirede gatingsværktøjer/BBS systemer som fx.
Synchronet (fås også til OS/2), der ikke fatter en meter.

SoupGaten (som også fås til OS/2) er skrevet af en belgier, som ikke
har forigin letters, derved har han heller ikke taget hensyn til det
problem.

Måske vi skulle "futte" til HARDSOFT_R23.PUB?

Fra : Elmo Jensen

Dato : 19-07-03 00:54

> Det er jo også en mulighed :) Internet Rex burde have de tilstrækkelige
> codepages til at konvertere,

Ja det mener jeg jo osse.

> SoupGaten (som også fås til OS/2) er skrevet af en belgier, som ikke
> har forigin letters, derved har han heller ikke taget hensyn til det
> problem.

Nej det burde han da ihvertfald ikke gøre. Det er rigeligt med alt det
inkompatible crap der til tider dukker op ovre fra den anden side af dammen.

> Måske vi skulle "futte" til HARDSOFT_R23.PUB?

Hvorfor dog det? Der er da ikke ligefrem overfyldt med breve her i gruppen.

Hilsen Elmo.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-07-03 08:36

> Nej det burde han da ihvertfald ikke gøre. Det er rigeligt med alt
> det
> inkompatible crap der til tider dukker op ovre fra den anden side af
> dammen.

Nemlig! Man kan tydeligt se, hvilken nationalitet forfatterne til disse
typer software har. Fidogate er skrevet af tyskere, og den laver fint
tegnkonverting. Det er ligesom Wildcat! o.l. der heller ikke kan finde
ud af at sætte @CHARSET..

> Hvorfor dog det? Der er da ikke ligefrem overfyldt med breve her i
> gruppen.

Korrekt, men kunne være resten af forsamlingen mente vi var off topic.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-07-03 09:52

On Thu, 17 Jul 2003 02:09:15 +0200, Elmo Jensen wrote:

Har i forresten set den klassiske LinuxIn.dk T-Shirt ??

http://shopping.ofir.dk/shopping/product.asp?varenr=217147&ButiksID=2013

How do you spell relief? OS/2!

Fra : Elmo Jensen

Dato : 20-07-03 14:51

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> skrev i en meddelelse

> Har i forresten set den klassiske LinuxIn.dk T-Shirt ??

Den er da meget pæn og neutral at se på. Var der ikke noget med at vi osse i
TeamOS/2 engang havde T-shirts med Warp-logoet på? Ellers kunne man vel få
lavet noget ala

http://www.ddibbsystem.dk/ts-os2.jpg

Jeg har da iøvrigt mit "OS/2 WARP Version 4" krus stående her på mit
skrivebord, så jeg kan mindes hvor dejligt det var at køre med et system som
_kørte_ hele tiden og jeg har lige, som nævnt i anden mail, prøvet at
installere "OS/2 Warp Server For E-business" på min IBM PC330 SCSI Server
med godt resultat, så det er bestemt ikke utænkeligt at jeg inden længe
skifter Windows ud på serveren med OS/2. Jeg er i fuld gang med at finde ud
af hvad der helt nøjagtigt er af software som dækker det samme som det der
installeret nu.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 21-07-03 13:51

On Sun, 20 Jul 2003 15:50:37 +0200, Elmo Jensen wrote:

> [...]
>TeamOS/2 engang havde T-shirts med Warp-logoet på? Ellers kunne man vel få

Ikke dårligt, ganske nobel - det skal vel så efterhånden være et eCS logo

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
*ding* HUMOROUS TAGLINE FOUND, INITIATING THEFT SEQUENCE.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-07-03 18:40

On Mon, 21 Jul 2003 12:51:11 +0200 (CEST), "Peter Jespersen"
<flywheel@illogical.dk> wrote:

>Ikke dårligt, ganske nobel - det skal vel så efterhånden være et eCS logo

Der findes en eCS t-shirt i Large og Extra Large:
http://shop.mensys.nl/catalogue/mns_ecstshirt.html

Der er også en eComStation Coach Jacket:
http://shop.mensys.nl/catalogue/mns_ecswindjack.html

Der er også badebolde og de små stress-bolde...

Hvis der er interesse modtager jeg gerne en bestilling så vi
kan tage dem hjem samlet og spare porto.

Mvh
Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-07-03 18:44

Knud Berggreen wrote:

> Der er også badebolde og de små stress-bolde...

Stress-bolde, er det ikke mere til Windowsbrugerne?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-07-03 19:23

On Mon, 21 Jul 2003 19:43:32 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Stress-bolde, er det ikke mere til Windowsbrugerne?

Jeg mener ikke at jeg har set stressbolde med Windowslogo,
men de plejer vist også bare at slå i tastaturet og smide
monitoren ud ad vinduet...
Så næste gang du sidder ved en windowsmaskine (det sker vel
fra tid til anden) så tager du bare din eCS-stressbold frem

Jeg kan i øvrigt anbefale to-tre stressbolde, så kan man øve
sig i at jonglere uden større risiko for skader og væltede
kaffekopper/colaflasker.

/Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 22-07-03 16:31

On Mon, 21 Jul 2003 19:40:15 +0200, Knud Berggreen wrote:

<snip>

>Hvis der er interesse modtager jeg gerne en bestilling så vi
>kan tage dem hjem samlet og spare porto.

Når løningsdagen nærmer sig stiger min interesse

Shotgun Wedding: Case of wife or death!