Matematik A på rekordtid
Fra : Dennis

Dato : 07-07-03 13:43

Hejsa.

Jeg har matematik fra folkeskolens 10' klasse, samt fra den 2 1/2 årige
edb-assistent uddannelse. Begge steder fik jeg 11.
Har også gået på efg/hk hvor vi fik lidt handelsmatematik ( 11 ).

Senest har jeg taget et kursus i diskret matematik på it-universitetet i
københavn. Dette kursus forudsatte at man havde en bacheloruddannelse, samt
at man havde styr på gymnasiematematikken. Jeg tog det alligevel selvom jeg
egentlig ikke helt har en bacheloruddannelse, og selvom jeg ikke har været i
gymnasiet.

Jeg var den eneste som bestod kurset, alle andre ( heriblandt tidligere
matematiske gymnasiestuderende ) dumpede eller undod at gå til eksamen. Jeg
bestod kurset selvom jeg kun kom til de første 3 forelæsninger. Jeg læste
kurset op 2 uger før eksamen på 3/4 tid. Det var til tider hårdt, da noget
af stoffet var helt nyt for mig.

Nu er det lige sådan at jeg skal bruge mat-A for at komme ind på en
vidergående uddannelse, og der er ikke bogstaver på mine matematik
færdigheder. Jeg gider IKKE at gå' til klasseundervisning en masse gange
over et halvt år eller et helt år, for at få mat-A. Jeg mener oprigtigt at
jeg selvstændigt kan udfylde mine huller på 3-4 ugers intensiv læsning og
opgaveregning i relevante matematikbøger. Jeg kan jo allerede en del af
pensum, og matematik har været en del af min hverdag i erhvervslivet og
privat de sidste 17 år.

Hvordan får man hurtigst muligt, og helst via fjernundervisning, selvstude
eller lign. en matematik A ( når man ikke har en matematik B eller for den
sags skyld matematik C). Udgiften er underordnet.

Forslag til kursusudbydere ønskes..

Med venlig hilsen

Dennis

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 07-07-03 18:50

"Dennis" <df@tdc-broadband.dk> posting:

> [...]
>eller lign. en matematik A ( når man ikke har en matematik B eller for den
>sags skyld matematik C). Udgiften er underordnet.

Prøv at spørge studievejlederne på et af følgende steder.

http://www.frberg-kursus.dk/index800.htm

http://www.hfc.dk/

Eller det nærmeste VUC.

--