Installation af Netware 5.1
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 04-07-03 14:29

Hej
Jeg har haft nogle problemer med at installere Netware 5.1 på en ny server
(ikke server komponenter). Jeg er nu kommet til det punkt at det hele er
blevet installeret, og umiddelbart ser det ud til at det er gjort uden fejl.
Når man booter serveren, starter det godt nok med at den loader de
forskellige moduler, men på et tidspunkt går det galt, og en række moduler
forsøger igen og igen at blive loaded.

Den første linie af det der kører igen og igen er....
Module THREADS.NLM cannot be loaded until LIB0.NLM is loaded.
Efter dette kommer der nogle moduler som så ikk kan loades fordi THREADS.NLM
ikke er loaded.
Hvis jeg prøver at loade LIB0.NLM manuelt, får jeg følgende at vide:
Error reading message file...

Der er ikke installeret servicepack, da jeg heller ikke kan få lov til dette
via nwconfig...

Forslag til hvad der kan være galt, og evt. hvordan det løses modtages
gerne...

Mvh
Thorbjørn

Fra : John Jensen

Dato : 04-07-03 15:27

On Fri, 4 Jul 2003 15:29:14 +0200, "Thorbjørn Jørgensen"
<thorbjorn-jorgensen@person.dk> wrote:

> [...]
>
>Den første linie af det der kører igen og igen er....
>Module THREADS.NLM cannot be loaded until LIB0.NLM is loaded.

Prøv at sætte FILES=100 i c:\config.sys. Og kontrollér samtidig,
at den ikke loader hverken HIMEM.SYS eller EMM386.EXE.

/john

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 06-07-03 11:51

Hej igen....

> Prøv at sætte FILES=100 i c:\config.sys. Og kontrollér samtidig,
> at den ikke loader hverken HIMEM.SYS eller EMM386.EXE.

Det er muligt at jeg glemte at fortælle det, men det er en helt ny
installation af Netware på en helt ny server... Det eneste der er gjort er
at der er lavet en standard installation.
Jeg prøvede at ændre FILES fra 30 til 100 men det hjalp desværre ikke
noget... så jeg modtager gerne stadigvæk forslag...

Mvh
Thorbjørn

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 06-07-03 17:10

Hej igen...
Jeg har prøvet at installere softwaren igen, og får nu nogle andre fejl, så
mon ikke det nok skal lykkes at få det installeret rigtigt.
Jeg har ikke fundet en løsning til problemet, men har konstateret at det er
opstået som følge af en fejl under installationen.

Mvh
Thorbjørn

Fra : Kim Henriksen

Dato : 07-07-03 19:23

"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen@person.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dette
> via nwconfig...
>
> Forslag til hvad der kan være galt, og evt. hvordan det løses modtages

Hvilken type processer bruger du i serveren...???

se evt. Novell TID
http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10069451.htm

/Kim Henriksen
Novell CNE