Regnbuehindebetændelse
Fra : conni

Dato : 30-06-03 19:23

Hej

Jeg har de sidste ca 2 år lidt af tilbagevendende regnbue og
nethindebetændelse , blodprøver har ikke vist hvorfor det opstår og desværre
kan jeg nu kun holde det nede ved at være i tilbagevendende prednicilon
behandling og de har nogle ret uheldige bivirkninger
Er der nogle der har nogle erfaringer inden for den sygdom , er der evt
noget natur medicin man kan tage for at forebygge det blusser op igen ?

På forhånd tak .

Conni

Fra : lillespir

Dato : 30-06-03 21:21

"conni" skrev d. 30-06-03 19:23 dette indlæg :
> [...]
> behandling og de har nogle ret uheldige bivirkninger
> Er der nogle der har nogle erfaringer inden for den sygdom , er der

Hej Conni. Du har så ganske ret at denne medicin har nogle ret
uheldige bivirkninger.
Min datter har igennem mange år døjet med regnbuehindebetændelse der
var en følge
af børneleddegigt, hvilket nu har været årsag til grå stær, som hun
nu er opereret for,
med et rigtig godt reslultat.
I starten gav de hende Ultracortinol øjendråber. Senere blev det til
Voltaren.
Disse har været rimelig effektive.
Ved siden af øjendråberne/ gigtmedicinen har hun tage fiskeolie
kapsler og
hybenpulver, det kunne i perioder give et bedre syn men intet varigt.

> noget natur medicin man kan tage for at forebygge det blusser op igen
?

Jeg kender ikke til noget naturmedicin der kan holde det nede.
Desværre
Men jeg vil anbefale dig at få et godtsamarbejde med din øjenlæge,
Husk er du i tvivl
så stil spørgsmål, og forstår du ikke svaret så spørg igen.
Hilsen Rita

http://www.kandu.dk/

Fra : conni

Dato : 01-07-03 20:33

Hej Rita

Voltaren eller Vexol bruger jeg samtidig med pillerne , de andre øjendråber
som måske kunne hjælpe kan jeg ikke tåle (forhøjet tryk i øjet)..

Mit syn har heldigvis ikke taget skade , endnu da , så de ting du nævner vil
nok ikke hjælpe mig ,men jeg har noteret det til senere brug .
Jeg har et fint samarbejde med min øjenlæge , heldivis .

mange tak for dit svar

hilsen Conni