Problem med hentning af indlæg fra newsser~
Fra : Jette

Dato : 28-06-03 08:42

Hej ... jeg benytter følgende til at hente forskellige oplysninger om et
indlæg:

63 my $article = new News::Article $lines;
64 my $subject = $article->header("Subject");
65 my $body = $article->body;
66 my $from = $article->header("From");
67 my $messageID = $article->header("Message-ID");

Mit problem er, at hvis et indlæg ikke har et subject, dør scriptet med
følgende fejlmeddelelse:

Can't call method "header" on an undefined value at fetch_articles.pl line
64.

Jeg vil gerne have den til at sætte $subject til "no subject" og så ellers
bare fortsætte afvikling... hvordan gør jeg det?

På forhånd 1000 tak

Mvh. Jette

Fra : Soren Davidsen

Dato : 28-06-03 09:25

"Jette" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg vil gerne have den til at sætte $subject til "no subject" og så ellers
> bare fortsætte afvikling... hvordan gør jeg det?

Fra 'news' rfc'en:
"
An article MUST have one, and only one, of each of the following headers:
Date, From, Message-ID, Subject, Newsgroups, Path.
"

Jeg tror en bedre fremgangsmaade vil vaere at skippe ugyldige beskeder, ala.

--
my $article = new News::Article($lines);
next unless $article;

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Jette

Dato : 28-06-03 20:02

"Soren Davidsen" skrev:
> [...]
ala.

> --
> my $article = new News::Article($lines);

okay, jeg prøver.. tak for svar

Mvh. Jette