D&D Planescape - Blood War
Fra : christian

Dato : 24-06-03 20:16

Det er lang tiden siden at jeg har spillet planescape, men er der nogle som
kan huske vil to plane/nation/lande/etc. som er i evig krig med hinanden -
nemlig the blood war og hvis det ikke er for svært ? - men hvorfor ???

mvh.

chr

Fra : Linus Riel Petersen

Dato : 25-06-03 09:27

christian wrote:

> [...]
> som kan huske vil to plane/nation/lande/etc. som er i evig krig med
> hinanden - nemlig the blood war og hvis det ikke er for svært ? - men

Det er Baatezu (Lawful Evil) og Tanar'ri (Chaotic Evil) som kæmper mod
hinanden. De kæmper over hvem der skal kontrollere The Lower Planes, eller
mere præcist, om de skal være CE eller LE.

Samtidig er så godt som alle andre racer med i krigen, Yugoloths som
lejesoldater på begge sider, Slaadi hos Tanar'ri, Modrons hos Baatezu,
Celestials på begge sider, da der er LG mener at det er bedst at LE vinder
og omvendt, samtidig er der de Celestials, der vil have stoppet krigen, da
den går ud over alt for mange uskyldige og dem der vil have den til at
fortsætte evigt, da Fiends'ne så er optaget af at tampe på hinanden og ikke
på at erobrer Multiverset.

Håber det kunne være til hjælp, men ellers står der noget om det i næsten
hver eneste Planescape regelbog og en masse i Hellbound: The Blood War, som
dog ikke er helt nem at finde.

--
A bird in the hand makes it awfully hard to blow your nose.