Tyrkisk undervisning søges
Fra : Henrik Hilskov

Dato : 23-06-03 12:15

Jeg er en dansk mand der gerne vil lære at tale tyrkisk.
Ligenu bare på turist niveau. Måske også kunne læse det.
Jeg er generel elendig til gramatik men er glad for at lege med udtalen af
sproget.

Fra : Bent Jensen

Dato : 21-07-03 14:49

"Henrik Hilskov" wrote ...

> [...]
> Ligenu bare på turist niveau. Måske også kunne læse det.
> Jeg er generel elendig til gramatik men er glad for at lege med udtalen af

Tyrkisk bruger nogenlunde det samme alfabet som dansk takket være
Kemal Atatyrk. Du kan derfor lige så godt lære at læse sproget.
Faktisk vil det være vanskeligt for dig at lære sproget, hvis du ikke
har noget skriftligt at støtte dig til. Det tyrkiske sprogs grammatik
er ganske forskellig fra det danske sprogs grammatik, idet tyrkisk
tilhører den altaiske sprogfamilie, hvor dansk tilhører den
indoeuropæiske sprogfamilie.

Bent

Fra : Enise

Dato : 28-07-03 18:02

"Henrik Hilskov" skrev d. 23-06-03 12:15 dette indlæg :
> [...]
> Ligenu bare på turist niveau. Måske også kunne læse det.
> Jeg er generel elendig til gramatik men er glad for at lege med
Hej Henrik, Der findes sprogkurser på bibliotekerne (CD-Rom) med
lydtræning. De kan også købes på nettet. Åbent universitet tilbyder
fjernundervisning via computer (hjemmestudie) i grundlæggende tyrkisk,
skrift og tale. Check deres hjemmeside: www.hum.ku.dk/aabent

http://www.kandu.dk/

Fra : martinus

Dato : 01-09-03 16:34

> [...]
> Ligenu bare på turist niveau. Måske også kunne læse det.
> Jeg er generel elendig til gramatik men er glad for at lege med

Hej Henrik
Jeg har været (og er vel stadig lidt) i samme situation. Jeg har læst
tyrkisk på studieskolen i København (www.studieskolen.dk), og på
VUC-VEST i Albertslund (www.vuc-vest.dk). Jeg ved at sidstnævnte
startede nyt begynderhold for 1 uge siden (ca. 27/8/03), så der kan du
sagtens nå at komme med. En sidste god mulighed er min kone, som også
tilbyder tyrkisk undervisning i Allerød (www.berna.dk). God jagt.

http://www.kandu.dk/

Fra : Gulhan

Dato : 01-10-03 12:48

> [...]
> Ligenu bare på turist niveau. Måske også kunne læse det.
> Jeg er generel elendig til gramatik men er glad for at lege med

Jeg underviser i tyrkisk i københavn på en aftenskole. vi begyndte i
sidste uge. Vi har 5 forskellige trin. Du kan begynde et af dem. Du kan
srive en email til mig, hvis du vil høre om undervisning.
gulhancomakci@sol.dk
hosca kal!
gülhan

http://www.kandu.dk/