All-round IT-uddannelse
Fra : Hjalte

Dato : 04-06-03 22:55

Hejsa...

Jeg har laget med computre de sidste 5 år, og mener selv at jeg har en
ret stor viden om IT. Både hardware og software-mæssigt.

Men jeg kunne godt tænke mig at tage en udd. dels for at få papirer på
det jeg kan og dels for at lære noget nyt.

Jeg hørte for ikke så lang tid siden om en uddannelse der beskæftigede
sig med (næsten) alle områder, både hardware og software, men jeg kan
ikke huske hvad den hedder.

Er der et sted man kan se de forskellige uddannelser, eller måske der
er en der kan genkende udddannelsen?

MVH.
Hjalte aka. izeqb

Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!

Fra : Jochke

Dato : 05-06-03 00:21

Hjalte wrote:

> [...]
>
> Er der et sted man kan se de forskellige uddannelser,
> eller måske der er en der kan genkende udddannelsen?

Tjae...der er mange uddannelser inden for IT. Men hvorfor ikke speciale sig
inden for et område? Det er ofte det der er brug for, en der kan meget om
lidt. I stedet for en der kan lidt om meget.

Men eller er der sådan noget som datamatiker. Men det er vist mest om
systemudvikling. Der findes nogle ingeniør uddannelser hvor du har nogle
grundfag og så en del valgfag. Du kan så istedet for at vælge valgfag der er
inden i samme fag gruppe, vælge nogen der er spredte, så man får en bredere
viden.
Der findes vist også nogle It højskoler rund i landet. Men dem kender jeg
ikek så meget til. Der er selvfølgelig også de der IT supporter og
datafagtekniker uddannelser, men dem tror jeg er lidt spild af tid for dig.
:)

--
/Jochke
---------------------

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 05-06-03 16:30

"Hjalte" <isak@elefantcool.dk> skrev...

> Jeg hørte for ikke så lang tid siden om en uddannelse der beskæftigede
> sig med (næsten) alle områder, både hardware og software, men jeg kan
> ikke huske hvad den hedder.

Mit første bud ville også være datamatikeruddannelsen. Eller måske
informatikassistent? (Der er dog et eller andet i mit baghoved, der
siger mig, at informatikassistentuddannelsen ikke længere kan tages -
nogen, der ved mere om det?)

Christina

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-06-03 18:41

"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> posting:

>siger mig, at informatikassistentuddannelsen ikke længere kan tages -
>nogen, der ved mere om det?)

Mener at kunne huske, den blev "lavet om" til en almen "kontorudd.
med speciale i IT" eller noget i den retning.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 05-06-03 18:49

Hjalte <isak@elefantcool.dk> posting:

http://www.edbuddannelser.dk/

Fra : Henrik Hilskov

Dato : 09-06-03 13:27

På tekniske skoler kan du tage IT-supporter uddannelsen eller
datafagtekniker uddannelsen. Det må dække det hele du spørger om .

Fra : Trigger_one

Dato : 17-06-03 14:29

"Henrik Hilskov" <H.HilskovFJERNDETTE@get2net.dk> wrote in message news:<R1%Ea.66$pU2.44@news.get2net.dk>...
> På tekniske skoler kan du tage IT-supporter uddannelsen eller
> datafagtekniker uddannelsen. Det må dække det hele du spørger om .

Ja, det kan kun være datafagtekniker. Men tænk dig godt om. Du skal
skaffe en læreplads. Det kan godt være at skolerne tilbyder 'praktik'
ordninger men en læreplads er 100 gange bedre. Og i dagens Danmark er
det således at det er svært at få firmaerne til at ansætte en elev.
Hvorfor ved man ikke. Her kan de kun vinde på at ansætte en elev.
Jeg er selv ansat i et IT-firma som har ansat elever, både
datafagtekniker og It-supporter. IT-supporterne lærer kun netværk og
Linux på skolen. Datafagtekniker kommer hele IT uddannelsen rundt.
Men hvis du har hoved og tid så tag og gå i gang med en
længere-videregående udddannelse. Der er for mange af os(læs de
kortere uddannelse)
Trigger_One