Mail problemer!
Fra : Allan Kok

Dato : 24-05-03 09:15

Prøver at skulle sende en mail via Postfix som er installeret, men der
kommer ikke nogen mail igennem.

Scriptet se sådan ud:
open(MAIL, "/usr/lib/sendmail -t");
print MAIL "From: \"webserver\" webserver@xxxx\n";
print MAIL "To: \"Allan Kok\" allan@xxxx\n\n";
print MAIL "Subject: Test!\n\n";
print MAIL "Test\n";
close(MAIL);

Hvad går der galt?

MVH

Allan Kok

Fra : Allan Kok

Dato : 24-05-03 10:56

Allan Kok wrote:
> Hvad går der galt?

Jeg har fået perl til at sende mails, men er løbet ind i et andet problem.
Jeg sender til denne adresse user@domain.tld, men mailen sendes til
user.tld@domain.tld
print MAIL "To: Allan Kok <allan@domain.tld>\n";

hovrfor denne fejl?

Allan

Fra : Soren Davidsen

Dato : 24-05-03 15:11

"Allan Kok" <user@domain.invalid> writes:

> Jeg har fået perl til at sende mails, men er løbet ind i et andet problem.
> [...]

Jeg kender ikke til din fejl (du spoerger om hvorfor sendmail opfoerer
sig som den goer), men proev at se paa Net::SMTP pakken. Portabelt
og har netop metoder til at specificere modtager/afsender adresse.

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Allan Kok

Dato : 24-05-03 16:13

Soren Davidsen wrote:

> Jeg kender ikke til din fejl (du spoerger om hvorfor sendmail opfoerer
> sig som den goer), men proev at se paa Net::SMTP pakken. Portabelt
> og har netop metoder til at specificere modtager/afsender adresse.

Det vil jeg prøve!

Allan

Fra : Mads Toftum

Dato : 25-05-03 10:17

On Sat, 24 May 2003 11:55:43 +0200, Allan Kok <user@domain.invalid> wrote:

> Jeg har fået perl til at sende mails, men er løbet ind i et andet problem.
> [...]

vh

Mads Toftum
--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall

Fra : Allan Kok

Dato : 25-05-03 11:03

Mads Toftum wrote:
> On Sat, 24 May 2003 11:55:43 +0200, Allan Kok <user@domain.invalid>
> wrote:
>>
> print MAIL "To: Allan Kok <allan\@domain.tld>\n";

Tak skal du have, det var lige det jeg manglede.

Allan

Fra : Peter Makholm

Dato : 25-05-03 10:26

Soren Davidsen <soren200303@tanesha.net> writes:

> Jeg kender ikke til din fejl (du spoerger om hvorfor sendmail opfoerer
> sig som den goer), men proev at se paa Net::SMTP pakken. Portabelt
> og har netop metoder til at specificere modtager/afsender adresse.

Re Net::SMTP vs. /usr/lib/sendmail

Problemet med at bruge Net::SMTP er hvis man tror man let kan snakke
direkte med modtagerens mailserver. Hvis man bruger Net::SMTP skal man
selv sikre sig at man prøver alle MX-serverne og at hvis man får en
midlertidig fejl så prøve igen senere.

Alt dette vil en rigtig MTA gøre for en uden at man skal tænke over
det. Man kan dog eventuelt lade Net::SMTP snakke med sin egen MTA der
så vil kunne tage sig af at sende mailen videre.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | Tanenbaum had convinced Linus that his