Hjælp hvor mange gange kan man angribe par~
Fra : KIM KIRCHHOFF

Dato : 23-05-03 10:31

Hjælp hvor mange gange kan man angribe par rundte i 3e DogD

alså hvor mange de forskælige kan slå og så er der vist nonge våben man kan
skyde 2 gange med

jeg kan ikke helt tyde det

Håber nonge kan hjælpe

Mvh Kim

icq 276521377

Fra : Lars Funck

Dato : 23-05-03 10:37

"KIM KIRCHHOFF" <kimki@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hjælp hvor mange gange kan man angribe par rundte i 3e DogD
>
> alså hvor mange de forskælige kan slå og så er der vist nonge våben man
> [...]

Det kommer an på mange ting. Hvilket level er characteren på, hvilken class
spiller du, hvilke spells har du adgang til, hvilke feats har du taget,
hvilken race er du, tæller du attacks of opportunity med, bruger du mere end
ét våben etc.

Jeg skal gerne hjælpe, men du må indsnævre området en smule :)

MVH

Lars

Fra : KIM KIRCHHOFF

Dato : 23-05-03 11:00

ok jeg kan ikke lige finde ud af og regne det sammen det der står i borgen
jeg har også prøvet med e tools men der står heller ikke noget og hvor man
genge man kan angribe
jeg hved godt vis man har et våben i hver hånd kan man slå 2 gange med nonge
minuser
det jeg godt kunne li at vide det er hvor det står i bogen
jeg hved også man har et extre skud vis man har rapid shot

vi skal spille i mogen med nonge 6 level personer
4 spiller 1 dm
en druide og en fighter en bard og en munk eller clerik

nej vi plejer ikke bruge attacks of opportunity
da jeg ikke har spillet siden jeg gik på efter skole for 10 år siden
så jeg er ikke helt inden i reglerne inu med det nye dogd jeg
må nok indrøme det igerterer mig lidt de nye måder af regne tingene sammen

det er kun fordi men min søn 13 er begynt at spille
så bruger vi nonge veekender en gang imellem og han kender jo kun de nye
regler

Kim

Fra : Lars Funck

Dato : 23-05-03 11:31

> vi skal spille i mogen med nonge 6 level personer
> 4 spiller 1 dm
> en druide og en fighter en bard og en munk eller clerik

Ok. systemet er som følger. Når din karakter stiger i level stiger du også i
base attack bonus (BAB). Det er din bab der som udgangspunkt bestemmer hvor
mange angreb din karakter har. Når din bab er 6 får du et ekstra angreb med
attack bonus 1. Når din bab er 11, får du endnu et nyt angreb, og når du når
bab 16 får du et fjerde angreb.

Hurtigt opstillet (du kan finde en noget bedre i starten af players
handbook) ser udviklingen i angreb således ud.

Base attack 1. angreb. andet angreb tredje angreb fjerde angreb.
1
2
3
4
5
11 6 1
12 7 2
13 8 3
14 9 4
15 10 5
16 11 6 1
17 12 7 2
18 13 8 3
19 14 9 4
20 15 10 5

En level 6 fighter har to angreb. et med bab 6 og et med bab 1. Hvis han,
som du nævner, har rapid shot vil han have tre angreb per runde. Er han
hasted vil han have 4.

Andre klasser end fighters vil stige i bab i et andet tempo og derved opnå
flere angreb senere.

MVH

Lars

Fra : KIM KIRCHHOFF

Dato : 23-05-03 11:45

ok mange tak
hved du om der findes noget på dansk alså senerier på dansk ??

Fra : Lars Funck

Dato : 23-05-03 12:34

> ok mange tak
> hved du om der findes noget på dansk alså senerier på dansk ??

Nej, det ved jeg ikke. Jeg vil umiddelbart tro at du skal ud på nettet for
at finde scenarier på dansk.

MVH

Lars