2 uddannelser
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-03 09:54

Hej NG - rent hypotetisk, er det så muligt at tage 2 uddannelser på én gang?
Jeg tænker på, at der jo ikke er mødepligt, at man så blot kan læse pensum i
sin fritid, gå op til eksamen - og få to uddannelser på én gang. Såfremt man
består, selvfølgelig. Kan det lade sig gøre?

JJ

Fra : Kim

Dato : 21-05-03 23:10

Jesse James wrote:
> [...]
> sin fritid, gå op til eksamen - og få to uddannelser på én gang. Såfremt man
> består, selvfølgelig. Kan det lade sig gøre?

Du må være en gal mand hvis du tror du kan klare 2 videregående
uddannelser samtidig, men for at svare dig, så nej det kan du ikke hvis
de er omfattet af loven om statens uddannelsesstøtte, da dette kun kan
gives til en uddannelse af gangen.
Det er ikke SUen til dig jeg tænker på, men den brugerbetaling som SU
foretager til uddannelsesinstitutionen.

Og dine ord "blot kan læse pensum en gang", jeg håber virkeligt ikke du
tænker på nogen af kandidatuddannelserne eller deres respektive
grunduddannelser som f.eks. BA, HA el. lign. for så bliver du
overrasket. De eneste uddannelser jeg kan tænke på det kunne være muligt
at køre sideløbende er de nye kortere videregående, men jeg vil stadig
ikke anbefale det.

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-03 19:42

blablablablablabla... "Det er ikke SUen til dig jeg tænker på, men den
brugerbetaling som SU foretager til uddannelsesinstitutionen." Dér må svaret
så være, på det hypotetiske spørgsmål.

jj

Fra : Henrik Hansen

Dato : 31-05-03 12:39

"Jesse James" <svar til gruppen, pls> skrev i en meddelelse

> [...]
man
> består, selvfølgelig. Kan det lade sig gøre?

Hvis du mener uddannelse som hører under KOT - videregående uddannelser, men
er jeg at man kun kan være indskrevet på en uddannelse. Derimod åben
uddannelse, som f.eks HD, Merkonon o.l. der kan man godt læse en
videregående uddannelse sideløbende.

MVH

Henrik

Fra : Jimmi W.

Dato : 23-11-03 13:43

Det er før set at en ingeniør studerene har læst HD ved siden af.

--
M.V.H
Jimmi Wolff