Hvad er mime typen?
Fra : Christian Mønsted

Dato : 03-05-03 21:58

Jeg har brug for en stump kode eller et modul af en art, som kan gætte
MIME content type (RFC2045) for et dokument...

--
Christian Mønsted, sysadmin, Lynx Media A/S
(+45) 3318 4303 - cm@lynxmedia.dk - www.lynxmedia.dk

Fra : Christian Laursen

Dato : 03-05-03 22:16

dr@moensted.dk (Christian Mønsted) writes:

> Jeg har brug for en stump kode eller et modul af en art, som kan gætte
> MIME content type (RFC2045) for et dokument...

'file -i filnavn' er måske en mulighed, omend det ikke er perl.

Christian Laursen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 03-05-03 22:35

On Sat, 3 May 2003 22:58:15 +0200, Christian Mønsted wrote:

> Jeg har brug for en stump kode eller et modul af en art, som kan
> gætte MIME content type (RFC2045) for et dokument...

MIME::Types kan svare ud fra filnavn/extension:

http://search.cpan.org/author/MARKOV/MIME-Types-1.06/MIME/Types.pod
http://perl.overmeer.net/mimetypes/

File::MMagic gætter ud fra en magic-fil, ligesom file(1):

http://search.cpan.org/author/KNOK/File-MMagic-1.17/MMagic.pm

search.cpan.org er go'.

Mvh.

--
"Från och med nu, så är 'så snart Adam Sjøgren
som möjligt' 53 timmar!" asjo@koldfront.dk