Samtalegrupper om misbrug og depression
Fra : Feulleborni

Dato : 16-05-03 00:10

Hej

Jeg har for nylig stoppet med et misbrug af cannabis som har varet
omkring et års tid. Jeg søger en samtalegruppe i København, hvor man kan
snakke om den slags. Det bedste ville for mig være en gruppe med unge
mennesker, som ligesom mig har haft misbrug af f.eks. cannabis, som
følge af en trang til at komme væk fra hverdagen, fordi man tidligere
(folkeskole og gymnasie, og til dels også universitetet) har følt sig
uaccepteret af omverdenen. Det er ret specifikt, men for at finde den
rette gruppe er man selvfølgelig nød til at forklare sit problem. Jeg
har gemt på det alt for længe.

Her på det sidste er det hele bare kørt ned. Jeg har Humørsvingninger,
dog mest nedture, som varer alt for længe, netop fordi man begynder at
spekulere over hvorfor det er gået så galt. På et tidspunkt begynder man
at tro at der er noget galt med én, men det er sgu ikke så mærkeligt med
alt det man har været igennem under opvæksten.

--
Med Venlig Hilsen / Regards

Den Tomme, fjern isafish for at svare via mail

Fra : Mone

Dato : 16-05-03 13:10

"Feulleborni" skrev d. 16-05-03 00:10 dette indlæg :

Hej Feulleborni

Når jeg sidder og læser dit indlæg, bliver jeg rigtig glad, helt ind i
mit hjerte.

At du selv har truffet en beslutning om, at nu må der gøres noget, det
er det halve arbejde. For du må regne med, at det du nu ønsker at gå
igang med, *er* hårdt arbejde.

Men husk samtidig på, hvad du får og giver dig selv i den sidste ende.

ET HELT NYT SYN PÅ LIVET.

Jeg kender dig ikke, men jeg er utrolig stolt af den beslutning du der
har taget.

Derfor vil jeg henvise dig til http://www.na-kbh.dk/, jeg kender 2 som
går i disse grupper, og er meget glad for det.

Nu kan du jo prøve at kigge lidt på siden, og så prøve at gå til et møde
en dag (helst så hurtigt som muligt for din egen skyld), og se om du
syntes du kan bruge det. Det håber jeg i mit stille sind.

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med DIT NYE LIV.

Knus og mange tanker.
Mone

http://www.kandu.dk/

Fra : Feulleborni

Dato : 24-05-03 23:38

Hejsa

Jeg vil sige mange tak for dit link. Det er ikke de første links man
støder på når man søger på nettet om misbrug af stoffer. Det synes jeg
er ret ærgeligt.

Jeg må sige At jeg har kraftigt brug for et nyt syn på livet. Det har
været meget værre end nu. Det er også ret svært at tage sig sammen til
at skrive et svar her i gruppen. Heldigvis har jeg haft meget travlt på
det sidste, så jeg har haft andre ting at tænke på, end hvordan mit sind
har det. Jeg har en del ting kørende som holder mig igang.

Det er da rart og opmuntrende at læse dit indlæg. Jeg ved også, at det
er for mit eget bedste at jeg har taget den beslutning. Om den var hård
at tage, det ved jeg nu ikke, det var en helt bestemt nedtur som skulle
til. Derfra var det nu ikke så svært igen. Fordi tanken om den nedtur
var noget der frastød lysten til at ryge igen. Men den er der en gang
imellem.

Det skal da nævnes at på onsdag er det præcis en måned siden jeg holdte
op med at ryge hash. Det er en dejlig fed fornemmelse, men nu er der
også en hel del andre forhold som har gjort at jeg har haft det sådan.
Jeg har haft det skidt med mig selv i lang tid. Både det jeg brugte min
dage til, ikke kun misbruget men bare i det hele taget. Manglende
selvtillid, og på sin vis manglende opmærksomhed, muligvis også
kærlighed under min barndom. Min alder er nok lidt vigtig her, jeg er 23
år. Kærlighed hvad er det...jeg bakker tit væk når et potentielt forhold
dukker op...det er rigtig længe siden at jeg har været rigtig forælsket.

Jeg er begyndt at gå til psykolog også, men Jeg er lidt usikker på om
jeg er tilfreds. Jeg synes han lytter lidt for meget, jeg kunne godt
tænke mig lidt mere feedback, og forklaringer, på hvad der kan være
galt. Jeg har kun været hos ham to gange.

Jeg har ofte været tilsidesat gennem mit liv, også fra mine forældre,
altid fået afgørende beslutninger taget for mig, af dem. Aldrig selv
blevet spurgt. De var meget dominerende, forstået på den måde at de har
meget stærke meneinger. Så det er ikke altid nemt at beslutte sig for
noget så simpelt som hvilken pizza jeg vil bestille

Heldigvis er min psyke så stærk (det er vist noget der ligger til
familien, men selv styrker kan blive til svagheder) at det ikke har ført
til misbrug af andre stoffer, og desuden stærk nok til at kunne rejse
sig fra de mest nedværdigende episoder.

Det var bare lige det jeg havde lyst til at dele med jer andre.

Jeg prøver med NA

VH feulleborni

Fjern isafish ved email svar.

Fra : Mone

Dato : 16-05-03 22:51

"Feulleborni" skrev d. 16-05-03 00:10 dette indlæg :
> Hej igen.

Jeg så lige at der var en fejl i det link jeg lavede tidlige. Men nu
skulle det være OK.

http://www.na-kbh.dk

Mvh
Mone

http://www.kandu.dk/

Fra : Mone

Dato : 16-05-03 23:36

"Feulleborni" skrev d. 16-05-03 00:10 dette indlæg :
> Hej
Jeg prøver lige en gang til, for det ser ikke ud som om mit andet indlæg
er kommet med.

Jeg opdagede at linket var forkert, men dette skulle virke.
http://www.na-kbh.dk

Mvh
Mone

http://www.kandu.dk/