Hjælp, DNS på Netware6
Fra : Morten Yde

Dato : 08-05-03 10:55

Hej,

Jeg forsøger at koble en Netware 6 server på internettet, så min server kan
fungerer som email-server med Groupwise. Under installationen af
Netware-serveren skal jeg angive ét "Host name", ét "Domain" navn samt
ip-adresserne på navneservere. Serveren er koblet på en ADSL-router (VPN),
som tildeler TDC´s DNS-adresser via DHCP i ADSL-routeren.
Jeg har forsøgt at oprette et navn "SERVER2003" (navnet på min server) hos
dyndns.dk og angivet "SERVER2003" som "Host name" samt angivet dyndns.dk som
"Domain" under installationen af Netware 6.Under DNS-adresserne står TDC´s
navne-server. Når jeg forsøger, at verificerer navnene/adresserne får jeg
beskeden, at DNS-serverne var "Unable to resolve the host-name".
Skal jeg kontakte TDC for at få oprettet mit host-name eller hvordan foregår
det egenligt??

Fra : Gustaf Serve

Dato : 08-05-03 15:51

Morten Yde skrev:

>Jeg har forsøgt at oprette et navn "SERVER2003" (navnet på min server) hos
>dyndns.dk og angivet "SERVER2003" som "Host name" samt angivet dyndns.dk som
>"Domain" under installationen af Netware 6.

Jeg tror ikke du har adgang til at rette i zonen for dyndns.dk.

Det må være et andet domæne du retter zonen for, hos udbyderen Dyndns.
Det er det domæne, som du skal angive i 'domain', under NW6
installationen.

--
Gustaf Serve

Fra : Gustaf Serve

Dato : 08-05-03 16:00

Jeg skrev:

>Jeg tror ikke du har adgang til at rette i zonen for dyndns.dk.

Der var jeg lige hurtig nok. Jeg havde gratisdns.dk i tankerne.

Jeg kan se, at server2003.dyndns.dk fint resolver til den IP adresse
du afsendte dit oprindelige indlæg fra.

Hvilket resultat får du, når du laver et opslag fra din
arbejdsstation?

--
Gustaf Serve