Øjenbetændelse...
Fra : Hans Paulin

Dato : 05-05-03 10:22

....jeg har i efterhånden rigtig mange år (20) haft
øjenbetændelse - med øjenlåg, der på indersiden er røde, tydelige
blodårer i det hvide på selve øjet og en dertil hørende
(over)følsomhed for selv det mindste fremmedlegeme...

....jeg har været i gang med (det gule) øjensalve, har skyllet med
saltvand, tar forholdsregler med hensyn til støvmider, undgår
tobaksrøg og lever grundlæggende sundt...

....findes der et eller andet naturprodukt, som jeg kan dryppe i
øjnene, så jeg kan udrydde de bakterier, som jeg formoder huserer
på stedet?
Hans

Fra : Qualiman

Dato : 05-05-03 11:01

Hej Hans Paulin

Jeg skrev lige et tip vedrørende behandling af Bygkorn som måske også
kan bruges i denne forbindelse mod betændelse/bakterier,

Ved at tage en guldring, gnide den varm i et stykke uld, pres den mod
det betændte sted -- du får så meget varme at det ordner bakterierne men
ikke så meget varme at det ikke er til at holde ud så tæt på øjet

Ja det var bare en tanke!

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-05-03 11:23

Qualiman wrote:
snip

> Ja det var bare en tanke!

....he he - ja, det ku da være
Hans

Fra : A.And

Dato : 10-05-03 04:33

Du skal have noget kloramfenikolsalve.
Den er udvundet af jordbakterier
De Bedste Hilsner

Lars

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-05-03 06:30

A.And wrote:
> Du skal have noget kloramfenikolsalve.
> Den er udvundet af jordbakterier
> De Bedste Hilsner
>
> Lars

....er det det samme som "det gule" øjensalve?
Hans

Fra : arc@na

Dato : 13-05-03 18:24

"Hans Paulin" <his@it.dk> wrote in news:b9i2p2$kda$1@sunsite.dk:

> ...er det det samme som "det gule" øjensalve?

Kloramfenikol er et kraftigt antibiotikum.

I smell a troll...

arc@na

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-05-03 23:38

> Kloramfenikol er et kraftigt antibiotikum.
>
> I smell a troll...

....nå - okay :-/
Hans

Fra : Erling Thorup Madsen

Dato : 16-05-03 19:59

"Hans Paulin" <his@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blodårer i det hvide på selve øjet og en dertil hørende
> (over)følsomhed for selv det mindste fremmedlegeme...

Jeg ville prøve med et udtræk af øjentrøst og/eller morgenfrue blomster som
øjeskyllemiddel. Men udtrækket skal være helt sterilt, måske svagt salt, for
ikke at gøre det værre.

MVH
Erling Thorup Madsen
http://home.tiscali.dk/etmadsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-05-03 21:12

"Erling Thorup Madsen" <etmadsenXXX@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:3ec534e4$0$76062$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg ville prøve med et udtræk af øjentrøst og/eller morgenfrue
blomster

snip

Tak!

....har jeg noteret mig...
Hans

Fra : arc@na

Dato : 18-05-03 11:08

"Erling Thorup Madsen" <etmadsenXXX@tiscali.dk> wrote in

> Jeg ville prøve med et udtræk af øjentrøst og/eller morgenfrue
> blomster som øjeskyllemiddel. Men udtrækket skal være helt sterilt,
> måske svagt salt, for ikke at gøre det værre.

Øjentrøst er totalt virkningsløst. En morgenfrue/kamille-kombination ville
derimod nok være en god idé. Men husk at tilsætte salt (ca. 0.9 g/100 ml)
for at undgå svien i øjnene.

arc@na

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-05-03 11:22

arc@na wrote:

> Øjentrøst er totalt virkningsløst. En
morgenfrue/kamille-kombination
> ville derimod nok være en god idé. Men husk at tilsætte salt
(ca. 0.9
> g/100 ml) for at undgå svien i øjnene.

....'kay
Hans

Fra : arc@na

Dato : 18-05-03 12:44

"Hans Paulin" <his@it.dk> wrote in news:ba7mqh$q2h$1@sunsite.dk:

> ...'kay

Tag desuden en tskf. echinaforce tre X dgl., det øger effektiviteten af dit
immunforsvar (som bl.a. bekæmper betændelsesprocesser).

arc@na

Fra : Hans Paulin

Dato : 18-05-03 13:03

arc@na wrote:

> Tag desuden en tskf. echinaforce tre X dgl., det øger
effektiviteten
> af dit immunforsvar (som bl.a. bekæmper betændelsesprocesser).

....okay!

Tak
Hans