huske drømme og bedre hukommelse ?.. :O( s~
Fra : -=J.L.C=

Dato : 02-05-03 11:38

Hejsa.

Jeg er en af dem som har de problemer med Emne og det piner mig så tit! jeg
har ikke haft det sådan altid og har i mange sammenhæng gået glip af mange
ting og muligheder bare pga af det! Job, private sager og andet..

Er der ikke en måde hvor jeg har en mulighed for at får løst det problem da
det er meget belastende for mig ?..

Håber der en der har en løsning på det da jeg syntes det er uoverskuligt at
finde det rigtige der kan hjælpe.

På forhånd mange tak.

MVH
J.L.C..
dawebman@galnet.dk

Fra : Rado

Dato : 02-05-03 16:17

On Fri, 2 May 2003 12:37:39 +0200, "-=J.L.C=" <dawebman@galnet.dk>
wrote:

>Jeg er en af dem som har de problemer med Emne og det piner mig så tit! jeg
>har ikke haft det sådan altid og har i mange sammenhæng gået glip af mange
>ting og muligheder bare pga af det! Job, private sager og andet..

Hvis du gerne vil huske dine drømme, skal du blot sige til dig selv
(dit "højere selv", din underbevidsthed, whatever), at du gerne vil
huske dem, lige inden du lægger dig til at sove. Jeg har selv brugt
metoden, og den virkede fint for mig. Man kan i det hele taget
programmere sin bevidsthed på alle mulige tænkelige måder i den
henseende, ved blot at "bede den om" det man ønsker, og så blot
forvente og tro på at det sker. Du kan også styrke din hukommelse ad
den vej, for den sags skyld

Rudolf Steiner anbefalede iøvrigt følgende lille øvelse: hver aften
lige inden man går i seng tager man en eller anden genstand (f.ex. sit
armbåndsur) og lægger den et eller andet usædvanligt sted man normalt
ikke ville lægge den, samtidig med at man indprenter sig meget nøje og
bevidst i sin hukommelse hvor det er man lægger genstanden. Om
morgenen når man vågner skal man så prøve at huske hvor man har lagt
genstanden. Man vælger et nyt sted hver dag, og gerne en genstand man
har brug for hver dag, så man er tvunget til at finde den igen. Denne
øvelse vil styrke hukommelsen hvis man gentager den hver dag.

--
Rado

Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited.
Imagination encircles the world." - Albert Einstein

Fra : Halina

Dato : 04-05-03 16:44

"-=J.L.C=" <dawebman@galnet.dk> wrote in message news:<TTrsa.352$ef5.275@news.get2net.dk>...
> [...]
> det er meget belastende for mig ?..
>
> Håber der en der har en løsning på det da jeg syntes det er uoverskuligt at

Der findes mange måder at styrke sin hukommelse på.

Mht. at huske drømme, er det noget der gerne bliver bedre ved at man
indstiller sig på det.
Sig til dig selv som noget af det sidste før du sover: jeg vil huske
mine drømme når jeg vågner.
Hav papir/blyant ved din seng.
Det ALLERFØRSTE du skal gøre når du vågner er at skrive ned hvad du nu
husker fra drømmen. Om det så er næsten ingenting. Det vil blive bedre
efterhånden.
(og det kan også går den anden vej når man holder op med det igen

En anden metode jeg kender til at forbedre hukommelse er nogle CDer
fra Monroe/Hemisync. Søg det på nettet eller kontakt
www.detukendtes.dk

Venlige hilsener

Halina
www.hjertemusik.dk

Fra : -=J.L.C=

Dato : 07-05-03 10:43

Hejsa.

Tusind tak for svar

Jeg har haft en mærkelig drøm i nat over forskellige situationer ? og det
jeg har sagt til mig selv lige inde jeg lagde mig til at sove at jeg gerne
vil kunne huske det !!

jeg vil træne det mere, for det er jeg helt sikker på vil hjælpe mig i
hverdagen også, og jeg har brug for det!.

Have a nice day