Hvilket forum?
Fra : Olsen

Dato : 30-04-03 02:27

Søger man på Nyhedsgrupper finder man bl.a. undervisning Folkeskolen.
Søger man i Google efter gymnasielærernes fagforening findes den ikke.
Hvor diskuterer man arbejdsforhold for éns børn som går i gymnasiet?
Her? Eller findes der et andet Forum?

Har I gymnasielærere blandet jer i den kommende reform ang. mødepligten?
Laver man nye regler for mindretallet eller for flertallet?

Jeg har to børn som går henholdsvis i 1. og 2. g. De er begge meget
pligtopfyldende. Møder til tiden, forsømmer meget nødigt etc.

P.t. går pigen i 1.g og skal aflevere danskopgave. Gymnasiet forlanger
at hun skal være der dagligt fra 8-12, på trods af at hendes
dansklærer, og dermed vejleder, ikke har mulighed for at være til stede
i nævnte tidsrum. Min datter søger så computer (som til stadighed bryder
ned) og et stille sted (som ikke findes) på gymnasiet for at arbejde
med hendes opgave.

Heldigvis er hun så fanden i voldsk at hun kl. 10 beslutter sig for at
tage hjem, hvor hun kan arbejde ved en funktionsdygtig computer i fred
og ro. I og med læreren er taget hjem, er der ingen grund til at blive
på gymnasiet da der ingen vejledning er at få. Det er anden dag på træk
at vejledningslæreren ikke er til stede.

Min søn går i 2.g og oplever lignende arbejdsforhold. 10 % pjæk eller
ikke. I, gymnasielærere, skal ikke spilde mine børns tid. Hvis de mener
at de arbejder bedst hjemme fordi lærerne ikke er til stede synes jeg
det er ok. Det er også en frygtelig barnlig måde at behandle voksne
mennesker på ( de er trods alt begge fyldt 18 år ). Det vidner kun om
gymnasielærernes utilstrækkelighed.

--
Hilsen fra Olsen

snip@post8.tele.dk

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 30-04-03 15:23

Lige som i Folkeskolen - gå dog til de ansvarlige: Begynd med læreren for at
få en forklaring - dernæst rektor. Måske er der en acceptabel
grund/forklaring.

VH Birgitte