Hvordan får jeg SU (penge) - musikuddannel~
Fra : Kasper Larsen

Dato : 17-04-03 01:01

Hejsa, jeg leder efter en uddannelse som kan supplere mig med penge. Jeg
starter forhåbenlig på MGK (musikalsk grund kursus) efter sommer, og denne
uddannelse er ikke SU-berettiget.
Derfor leder jeg efter en eventuel uddannelse som jeg kan tage, som ikke
kræver for meget tid (selvfølgelig regner jeg med noget tid og som kan
giver lidt mønter til ungdomsboligen(i KBH).

Jeg er interesseret i at høre om forskellige uddannelse. Jeg vil nemlig
gerne uddanne mig i stedet for at arbejde. Derved lærer jeg altid noget.
(Uddannelsen må gerne være kreativ, men det er okay hvis den ikke er..)
Er jeg helt tosset at tro at dette ikke kan lade sig gøre???

Mail venligst til mig...

Fra : Esben

Dato : 17-04-03 02:20

Hej

På f.eks. HF kan man tage enkeltfag, men det kræver at man har min. 22 timer
om ugen (dertil kommer lektier) for at være berretiget til SU, i så fald får
du travlt. Jeg går ud fra det også er sådan på andre ungdomsuddannelser.
Der er også muligheden at du kan tage MGK og gynasiet i en 4 årig udgave,
der så i kratf af gymnasieuddannelsen giver ret til SU.

Esben