Hjælp, jeg får stød !
Fra : Regitze Tønsberg

Dato : 11-04-03 23:01

De sidste 3 dage har jeg hyppigt fået stød ved berøring af radio, lysdæmper,
fjernsyn, køleskab og vandhane m.m.

Jeg var ved at blive helt hysterisk og blev meget glædelig overrasket, da
jeg i " Gomorgen Danmark " på TV 2 i dag d. 11 / 4 hørte refereret fra
Jyllands Posten, at mange danskere i denne tid gik rundt og fik stød p.gr.a.
vejret.

Der blev så også sagt noget om, at man kunne forhindre dette ved at gå med
lædersåler..! ?

Jeg var på vej ud af døren og fik ikke hørt det ordentligt.

Senere læste jeg artiklen, men der stod IKKE noget om , hvordan man kunne
forhindre det.

Jeg tør efterhånden ikke røre ved noget i mit hjem, det er MEGET generende,
så jeg ville blive meget glad, hvis nogen kunne fortælle mig, hvordan jeg
kan undgå at få flere stød.

Venlig hilsen

regi

---

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-04-03 23:12

Regitze Tønsberg wrote:
> De sidste 3 dage har jeg hyppigt fået stød ved berøring af radio,
> lysdæmper, fjernsyn, køleskab og vandhane m.m.

hey ;)

jeg har samme problem.... kæresten og jeg render rundt og støder og gnister
hele tiden og har gjort det længe*G*
jeg har prøvet at begynde at bruge skyllemiddel og andre underligheder...
desværre ejer jeg ingen sko med lædersåler, kun gummisåler så jeg kan ikke
svare på om det vil hjælpe......
jeg håber bare at det bliver mindre jo bedre vejret bliver ;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-04-03 00:05

Regitze Tønsberg wrote:

> [...]
> generende, så jeg ville blive meget glad, hvis nogen kunne
fortælle
> mig, hvordan jeg kan undgå at få flere stød.

....jeg kan glemme alt om løbesko med gummisåler... ;-(

....i stedet trasker jeg rundt i træsko - dét dur (dog ikke
indenfor)
Hans

Fra : N/A

Dato : 04-05-03 23:54

Fra : marian

Dato : 04-05-03 23:54

"Peter" <Petersamsoe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ta´ en forstøver sådan en man fks. bruger til at sprøjte blomster med.
> Lav en blandning af opvaske middel og vand, sprøjt det ud i de rum hvor i
> får stød.
>
> Peter

Jeg har også fået og givet stød hele tiden i et par måneder. det ville være
besværligt med en forstøver alle steder og hvad mon de folk jeg rører
ved ville sige hvis jeg forstøvede dem , da de også får stød af mig....
Nå men jeg fandt ud af at det hjælper noget ikke at have støvlerne og skoene
med gummisåler på. så er jeg ikke så elektrisk hele tide.
Venligst marian

--
And the ones who were dancing were thourght to be insane, by those who could
not hear the music

Fra : Lars Kristensen

Dato : 05-05-03 23:49

Prøv følgende:

* Find ud af hvor stor luftfugtigheden er i rummene, er den for lav,
så sæt fordampere op på radiatorerne eller køb nogle planter der skal
have masser af vand. Mange boliger er alt for tørre i luften, men pas
på, det kan også blive for fugtigt og det er heller ikke godt.

* Bruger du meget syntetisk tøj, dvs tøj uden ren uld og bomuld, da
kan det godt være disse tekstiler.

* Går du meget i bad og på den måde får fjernet din egen krops
fugtighedscrem, da kan du få en meget tør hud som også kan være med
til at skabe den statiske elektricitet. Undgå at bade for tit, det er
ikke sundhedsskadeligt kun at tage bad et par gange om ugen. Det samme
gælder hårvask.

* Går du hjemme, så gå i bare tæer.

* Prøv at bruge så få elektriske apparater som muligt. Hårtørrer,
barbermaskine, tørretumpler og lign.

* Prøv så vidt muligt af få fugt på kroppen, ikke nødvendigvis vand,
gerne sved, den lugter kun fæl når man slår de gode bakterier ihjel
sammen med de ildelugtende, hvorefter de ildelugtende bakterier får
overtaget bagefter.

Jeg kan ikke garantere at det hjælper, men er du villeg til at
eksperimentere så finder du formentlig ud af, hvilken eller hvilke der
virker eller ikke virker.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen