Bidronningeføde Gelé Royal
Fra : Heidi

Dato : 09-04-03 18:08

Under oprydning i køkkenskabene har jeg fundet
et par pakker af ovenstående, som var mindst holdbar
til henholdsvis maj 2000 og februar 2001.
Kan de mon stadig spises? Og er der stadig noget
af det gode tilbage, eller kan jeg lige så godt smide
dem ud?

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Line Illum Mundus

Dato : 11-04-03 13:35

Hej Heidi.
Hvis jeg var dig, ville jeg smide det ud,- producenterne af ethvert
levnedsmiddel eller kosttilskud er naturligvis interesserede i at kunne
sælge deres produkt, så længe det overhovedet er brugbart / uskadeligt, og
holdbarhedsdato'en er derfor sat til absolut senest mulige anvendelse.
En iøvrigt aldeles glimrende idé at tage Gele Royale,- men du må nok hellere
købe nogle nye
Mange hilsner,
Line.

Fra : Heidi

Dato : 13-04-03 07:39

Line Illum Mundus wrote:
> [...]
> mulige anvendelse.
> En iøvrigt aldeles glimrende idé at tage Gele Royale,- men du må nok

Ok - det er jo godt nok også en måned eller tre siden datoen udløb

Men kan det være direkte skadeligt at tage dem, når de er så meget
for gamle, eller er den eneste ulempe bare at de ingen virkning
har?

Fra : Svend-Erik Mortensga~

Dato : 14-04-03 17:43

Om så det produkt var et år eller to over sidste dato, kan du med meget stor
sindsro spise det. Det produkt fejler absolut intet i flere år efter sidste
dato.

Det samme gælder hjemmelavet marmelade og syltetøj. I disse måneder spiser
vi herlig mirabellesyltetøj fra 1996, det er bare guf, kan du tro.

Svend-Erik

Fra : Heidi

Dato : 14-04-03 19:01

Svend-Erik Mortensgaard wrote:
> Om så det produkt var et år eller to over sidste dato, kan du med
> meget stor sindsro spise det. Det produkt fejler absolut intet i
> flere år efter sidste dato.

Ja nu er de så desværre røget ud