Zyxel omni.net LCD problemer
Fra : HT

Dato : 02-04-03 19:24

Hej NG!

I går oplevede jeg noget meget mærkeligt med min TA. Jeg ville installere
den under win2k efter den i lange tider ikke havde været tilkoblet PC'en og
kun havde fungeret som bindeled mellem ISDN-linien og et par analoge
telefoner.

I det øjeblik jeg sætter TA'en til PC'en resetter TA'en.... ? Så forsøger
jeg at installere en driver, som endda skulle være win2k-kompatibel, men det
har PC'en nu en anden mening om.... ??
Lidt senere skal jeg ringe ud og konstaterer til min store forundring, at
den nu skriver engelsk i displayet i stedet for dansk, som den ellers har
gjort lige siden jeg købte den i tidernes morgen.... ??? Hvad er der nu
sket????
Jeg har genindlæst den nyeste firmware - ingen forandring. Jeg har resetted
TA'en, både hard- og softwarereset - ingen forandring. ???? Jeg har
ydermere konstateret, at min før så hjemlige interne klartone er blevet
erstattet af en US-like ditto!??
Jo, jeg har valgt Europa-versionen af firmwaren, så det er ikke det.

Nu har de gamle sørme også problemer med deres telefoner (samme linie, bare
et andet nummer og en Eicon Diva TA samt en Ascom Eurit 20)! Der kommer
skrat-lyde ud i den anden ende i stedet for tale, men det er kun ved
udgående opkald, tilsyneladende. Jeg har ingen problemer i den retning og
ringer jeg til deres nummer er der ingen problemer, men den anden vej kan
man lige så godt opgive....

Er der nogen, der har en ide til hvad der er gået galt???

HT

Fra : kurtc

Dato : 07-04-03 22:47

"HT" <ht6040@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den nu skriver engelsk i displayet i stedet for dansk, som den ellers har
> gjort lige siden jeg købte den i tidernes morgen.... ??? Hvad er der nu
hej
Du burde i Configuration Manager under settings, LCD display language kunne
angive dansk. Derefter ville jeg kontrollere de forskellige linienumre er
rigtigt anført. Jeg går ud fra at du har 2 forskellige numre på din ISDN de
skal jo være anført rigtigt flere steder i opsætningen. Jeg tror din
opsætning er røget sig en tur under indlæsning af ny driver.

VH

kurtc