Tab af forældre.
Fra : Sonja Månson Christe~

Dato : 02-04-03 09:28

Jeg er 45 år, og mistede min far i september 2001.

Jeg har erfaret, at man aldrig bliver "gammel nok" til at miste en forældre.
Jeg ved selvfølgelig godt, at det er meget værre for børn at miste, men vi
"ældre" har altså også stadig barnet inden i, når vi kommer i denne
sitauration.

I den første uge, gik jeg fuldstændig i sort, og ville bare ikke accepterer,
at far var væk. man opdager så heldigvis, at solen stadig står op, og at
fuglene bliver ved med at synge.

Jeg savner min far hver dag, men har lært at leve med, at han aldrig kommer
tilbage - men han er her jo alligevel, så jeg bruger nu sorgen konstruktiv,
og tænker på alt det dejlige, som vi havde sammen.

Hvis jeg har behov for at snakke med ham, går jeg bare hen til graven og
"snakker" - og det letter utroligt meget.
Sonja Månson Christensen
IT-vejleder
underviser@skjernps.dk
sonja@skjernps.dk

Fra : Finn H.

Dato : 02-04-03 14:30

"Sonja Månson Christensen" <sonja@skjernps.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er 45 år, og mistede min far i september 2001.

Gør mig ondt.

> Hvis jeg har behov for at snakke med ham, går jeg bare hen til graven og
> "snakker" - og det letter utroligt meget.
> --
Det oplever jeg somme tider på kirkegården hvor jeg arbejder, der er
også en som mistede et barn og de kom i starten og sad og læste
historier for barnet.

Andre sidder og får en øl "sammen" med afdøde.

Selvom de er væk lever de jo stadig i hjertet.

Knus Finn

Fra : elise

Dato : 07-04-03 19:59

"Sonja Månson Christensen" skrev d. 02-04-03 09:28 dette indlæg :
> [...]
og
> "snakker" - og det letter utroligt meget.

Jeg er 47 år - begge mine forældre er døde - min Far i november 1991 og
min Mor i september 2001. Jeg synes som du at det er svært også som
voksen at miste sine forældre. For mit vedkommende har det været svært
at opdage, at der ikke mere er nogen, der husker mig som nyfødt og helt
lille (jeg er den ældste af 4 søskende) - Det er en underlig fornemmelse
at være "næste led" i rækken - og jeg har også en følelse af et ansvar
for at bære noget af slægten videre til de næste slægtled.
Men som svar på dit indlæg.......det er svært at miste sine forældre!!!
Vh Elise

http://www.kandu.dk/