underviser i rollespil.
Fra : Per Anthoni Andrease~

Dato : 29-03-03 00:13

Ungdomsskolen i Stubbekøbing mangler en underviser til rollespil - hvis
nogen skulle være interesseret så kontakt dem.
Jeg har lovet at sætte et indlæg ind her, men har ikke selv direkte kontakt
til dem.

Hvis der evt. er nogle spørgsmål så er I velkomne til at kontakte mig.

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-03-03 15:14

Hvilket system?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 29-03-03 20:28

> Hvilket system?

Hvis man skal undervise i rollespil, så skal det være rollespil bredt,
ellers er det jo undervisning i D&D, GURPS, Call of Cthulhu eller hvilket
system man nu bruger.

Man skal jo netop lære de små stakler at der findes andet end D&D, og at det
vigtigste ikke nødvendigvis er at kunne en masse reger udenad.

Der er vel for håbentligt ikke blot tale om at man skal være GM for en flok
13-16 årige en gang om ugen, for så er det da ikke undervisning som der skal
bruges kommunale penge på.

Lars

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 29-03-03 21:32

> [...]
flok
> 13-16 årige en gang om ugen, for så er det da ikke undervisning som der

I klubber bliver der brugt (mange) penge på computerspil, rejser, bordtennis
og musikinstrumenter som ingen bruger. Så det kan da give fin mening at købe
en ugentlig rollespilsoplevelse, hvis pædagogerne ikke selv kan levere den.

Hilsen Mads

Fra : Per Anthoni Andrease~

Dato : 04-04-03 14:18

Jeg har selv i Fakse, brugt D&D, men har også været omkring andre
spillesystemer.
Som underviser i ungdomsskolen er man selv herre over hvordan og hvorleder
og især hvad - men selvfølgelig med udgangspunkt i hvad eleverne kan og vil.

Per