lille fejl i script
Fra : Michael Andreasen

Dato : 26-03-03 14:41

Nogen der kan se hvad der er galt med nedenstående? Jeg får denne fejl:

"Too many arguments for open at /var/qmail/bin/qmail-scanner-queue.pl line
1616, near ""$aliasdb")"
Execution of /var/qmail/bin/qmail-scanner-queue.pl aborted due to
compilation errors."

fejlen kommer i dwen linie markeret med <-----------------------------------

----- code --------------

#Read in the aliases database from /var/qmail/users/qmail-scanner-aliases
my $aliasdb = '/var/qmail/users/qmail-scanner-aliases';
if ((-e $aliasdb && -f $aliasdb && -o $aliasdb) &&
("0600" eq sprintf("%04lo", ((stat($aliasdb))[2]) & 07777))) {
open(ALIASDB, '<', "$aliasdb"); # we should really handle an error here
<---------------------------------
while(<ALIASDB>) {
chomp;
# skip comments
if (/^#/) {
next;
}
# alias
if ((/(.*\@.*)\s+(\".*\"\@.*)/) || (/(.*\@.*)\s+(.*\@.*)/)) {
$alias{lc($1)} = lc($2);
next;
}
# shouldn't reach this point
}
close(ALIASDB);
}

----------- / code ----------------------------------------

På forhånd mange tak!

Mvh
Michael

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 26-03-03 15:01

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> writes:
> [...]

> 1616, near ""$aliasdb")"
>
> open(ALIASDB, '<', "$aliasdb"); # we should really handle an error here

Der er for mange argumenter til open...
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-03-03 15:05

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:

> Der er for mange argumenter til open...

Det er rigtig nok hvad der står, men så må Michael implementere sin
egen open() et eller andet sted, for perls standard-open har da altid
kunne kaldes på den måde.

--
Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
peter@makholm.net |

Fra : Michael Andreasen

Dato : 26-03-03 15:14

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message

> [...]
> kunne kaldes på den måde.
> Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?

Det der undrer mig meget er at det kører uden problemer på en Debian boks,
men på en FreeBSD4.7 (perl 5.8) virker det ikke..

Peter > Betyder det at den vil kunne virke med f.eks. en ældre Perl version?

Jeg må indrømme jeg p.t. ikke har Perl kendskab nok til selv at hacke koden,
så den virker :o/

Michael Andreasen

Fra : Christian Laursen

Dato : 26-03-03 17:23

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> Nogen der kan se hvad der er galt med nedenstående? Jeg får denne fejl:
>
> open(ALIASDB, '<', "$aliasdb"); # we should really handle an error here

Prøv med open(ALIASDB, "<$aliasdb") istedet.

Christian Laursen

Fra : Michael Andreasen

Dato : 26-03-03 21:24

"Christian Laursen" <xi@borderworlds.dk> wrote in message
> Prøv med open(ALIASDB, "<$aliasdb") istedet.

yes, det virker 100%

1000 tak for hjælpen!

Michael