ISDN stik i 4 forskellige rum
Fra : paul

Dato : 16-03-03 21:12

Jeg har fået en bærbar og gerne vil kunne bruge ISDNinternet i forskellige rum i
privatboligen . Findes der trådløse løsninger som koster mindre end 2000kr?
Det tror jeg næppe. (Jeg skal slet ikke lave nogen netværk med andre PC i huset).

Så jeg er ved at tage bormaskinen frem og bore 15mm huller igennem mure , dvs store nok
til at skubbe RJ45kabler igennem.

Er der en smartere måde at gøre det på.?

Jeg har 2 NTab bokse: den nye NTab i drift og den gamle NTboks i en skuffe . Kunne man
bruge dem samtidig?

Fra : Nuller

Dato : 16-03-03 23:52

> Så jeg er ved at tage bormaskinen frem og bore 15mm huller igennem mure ,
dvs store nok
> til at skubbe RJ45kabler igennem.

Åh, mindre kan vel også gøre det!

> Jeg har 2 NTab bokse: den nye NTab i drift og den gamle NTboks i en skuffe
.. Kunne man
> bruge dem samtidig?

Nixen, kun een NT pr. linie

Nuller

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-03-03 09:00

> Findes der trådløse løsninger som koster mindre end 2000kr?

Det skulla da ikke være umuligt ...

Slet ikke hvis du starter med at kigge efter en brugt isdn router - De
er billige da mange er skiftet til adsl. Jeg har selv en zyxel prestige
200 (men mindre kan gøre det hvis du ikke har brug for ipsec passtrough
(VPN)) F.eks en prestige 100 eller lignende.

Så mangler du bare et access point og et pc card til den bærbare. Det
kunn f.eks være
ZyAIR KIT (B-100 + B-1000) (access point og pccard) der står til 1333
på edbpriser.

> Er der en smartere måde at gøre det på.?

Du kan evt også nøjes med routeren og så strække utp kabler rundt til de
4 rum istedet - Men så har du jo stadig ikke fået net adgang på
terrassen

/A - Der regner med at investerer i trådløst hjemmenet indenfor det
næste års tid.

Fra : Morten Clausen

Dato : 17-03-03 16:12

> Er der en smartere måde at gøre det på.?

En mulighed kunne også være at lave en ISDN kabling, det ville jeg nok gøre
i dit tilfælde.

Fra : Cubus

Dato : 17-03-03 16:55

"paul" <getpaul@NOSPAMget2net.dk> skrev

> [...]
> til at skubbe RJ45kabler igennem.
>
> Er der en smartere måde at gøre det på.?

Lav en S-bus. Det kabling som tilsluttes en ISDN-udgang på NTab-boksen
og som så sløjfes fra stik til stik (af typen RJ45). Så skal du bare have
ISDN-adapteren med til det lokale, hvor du vil koble dig på internettet fra. Så
kan du sikkert også klare dig med 6-8 mm huller til ledningsvejen.

http://cubus.adsl.dk/elteknik/tele/isdn.php#sbus

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : paul

Dato : 21-03-03 09:40

Tak for svarene.
Nogle kunne jeg ikke rigtigt bedømme grundet manglende tekniske kundskaber.
Da mit problem kun er at flytte 1 computer fra rum til rum har jeg bare købt nogle
færdige RJ45 patchkabler samt samlemuffer hos Brinck. Det viser sig at man godt kan
bruge meget større længder end 10 meter uden at bekymre sig om impedans / busser osv..