sti problem windows contra unix/linux
Fra : Simon...

Dato : 08-03-03 17:42

Hej,

jeg har lavet et lille program der skal ændre i nogen filer på min server,
og det virkede fint lokalt hvor programmet ligger i E:\test\program.pl
og det ændrer i foldere der er nummereret fra E:\test\1\ til E:\test\30\

og den kan sagtens læse index.html filerne givet denne kode, hvor $current
tælles op:
$dir = "./".$current."/";
$index_file_path = $dir."index.html";
open(IN,"$index_file_path");
@index_file_arr = <IN>;
close (IN);

men når den skal skrive nye filer fejler den ?:

$new_file = $dir."index.html";
open(OUT,">$new_file");
print OUT "blah";
close (OUT);

tænkte først at programmet skulle have rettigheder chmod 777, men det hjalp
ikke..
så tænkte jeg det nok var noget med stierne ?

tak for hjælpen

mvh.Simon

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-03-03 19:19

"Simon..." <devnull@linux.org> writes:

> men når den skal skrive nye filer fejler den ?:

Fejler, hvordan?

Husk iøvrigt at fange fejl fra open(). Det giver dig nok en større
chance for at finde fejlen. Altså:

open(OUT,">something") or die("Couldt open file: $!");

--
Peter Makholm | Why does the entertainment industry wants us to
peter@makholm.net | believe that a society base on full surveillance

Fra : Simon...

Dato : 09-03-03 07:35

> Fejler, hvordan?
>
> Husk iøvrigt at fange fejl fra open(). Det giver dig nok en større
> chance for at finde fejlen. Altså:
>
> open(OUT,">something") or die("Couldt open file: $!");
yeps det gør jeg også, altså fanger fejlen, havde bare cuttet det ud,
den kan ikke åbne den file der skal skrive siger den? filen findes godt nok
ikke, men
det behøver den vel heller ikke når det er til overwriting ?

mvh.Simon

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-03-03 08:57

> [...]

> ikke, men
> det behøver den vel heller ikke når det er til overwriting ?

Hvis du ikke skriver præcis hvad du gør, hvad du forventer og hvad du
får, så er der ikke stor mulighed for at vi kan hjælpe
dig.

Ovenstående er i modstrid med det kode du har sendt, altså har du ikke
beskrievet præcis hvad du gør. For at beskrive hvad du får hjælper det
ikke noget bare at vifte med armene og sig at 'den skriver et aller
andet'. Skriv præcis hvad den skriver.

Har du tjekket at du har skriverettigheder til det katalog du prøver
at skrive i?

Fra : Simon...

Dato : 09-03-03 11:26

> Hvis du ikke skriver præcis hvad du gør, hvad du forventer og hvad du
> får, så er der ikke stor mulighed for at vi kan hjælpe
> dig.

det har jeg, det eneste jeg ikke gjorde var at vedhæfte den subrutine jeg
bruger til at vise mig
hvad der går galt, den siger bare hvor og hvad... lidt ligesom den du viste.
der printer en linie.

>Har du tjekket at du har skriverettigheder til det katalog du prøver
>at skrive i?

det må jeg indrømme jeg troede scriptet havde når det nu var mig der havde
uploadet det.. hvad skal jeg tjekke så ?
diret var sat til 755, det skal måske sættes til 777 ? det ville jeg være
ked af må jeg indrømme..

mvh.Simon

Fra : Kim Emax

Dato : 10-03-03 00:40

Simon... wrote:

> [...]
> havde uploadet det.. hvad skal jeg tjekke så ?
> diret var sat til 755, det skal måske sættes til 777 ? det ville jeg

766 afhængig af om det er user eller group access, der kører scriptet.

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør