At hente billeder til egen server med perl~
Fra : Simon...

Dato : 01-03-03 11:49

Hej,

jeg bruger get("url") til at hente websider med, eller anden text, men hvad
hvis jeg vil hente fx http://i.jubii.dk/general/l_trans.gif og gemme det på
min egen server som a.gif ?

jeg har ledt på google med "perl image download" men jeg tror det skal
omformuleres lidt, svarne er i hvert fald ikke
som håbet på :) jeg er bare ikke sikker på til hvad ?

mange tak
mvh.Simon

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-03-03 12:16

On Sat, 1 Mar 2003 11:49:10 +0100, Simon wrote:

> jeg bruger get("url") til at hente websider med, eller anden text,
> men hvad hvis jeg vil hente fx http://i.jubii.dk/general/l_trans.gif
> og gemme det på min egen server som a.gif ?

Så gør du præcis det samme. LWP::Simple gør ikke forskel på URLs efter
type, den henter bare.

$ perl -MLWP::Simple -e '$i=get("http://i.jubii.dk/general/l_trans.gif"); print $i' > a.gif
$ file a.gif
a.gif: GIF image data, version 89a, 121 x 50
$

Mvh.

--
"What a waste it is to lose one's mind. Or not to have Adam Sjøgren
a mind is being very wasteful. How true that is. asjo@koldfront.dk

Fra : Simon...

Dato : 02-03-03 12:08

> [...]
print $i' > a.gif
> $ file a.gif
> a.gif: GIF image data, version 89a, 121 x 50

det er du nok nødt til at skære lidt mere ud i pap for mig, for jeg kan ikke
få¨det til at virke, hvad skal der stå i min pl fil før den gør som jeg
gerne vil have ?

Har pt.:

eval {use LWP::Simple;};
$i=get("http://i.jubii.dk/general/l_trans.gif");
print $i > a.gif ;

det er den ikke helt tilfreds med :)
mvh.Simon

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 02-03-03 12:45

On Sun, 2 Mar 2003 12:08:06 +0100, Simon wrote:

> $i=get("http://i.jubii.dk/general/l_trans.gif");
> print $i > a.gif ;

> det er den ikke helt tilfreds med :)

Nej da. "> a.gif" var en redirection til shell'en, som jeg brugte for
på kort plads at vise at LWP::Simple gør det du vil. Havde intet med
Perl at gøre.

Du skal åbne en fil for skrivning (med open()) og skrive til den
(print $filehandle $i) og lukke den igen (close()), hvis du vil skrive
til en fil i Perl.

Læs en tutuorial eller endnu bedre, en bog

Mvh.

--
"Oh Lord, won't you bless this night" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Simon...

Dato : 02-03-03 15:14

> Du skal åbne en fil for skrivning (med open()) og skrive til den
> (print $filehandle $i) og lukke den igen (close()), hvis du vil skrive
> til en fil i Perl.

Hej !

det havde jeg egenligt prøvet, men det gav et forvrænget billede - så jeg
troede det var forkert?
mvh.Simon

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 03-03-03 05:21

"Simon..." <devnull@linux.org> wrote in message news:<3e621172$0$139$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> Hej !
>
> det havde jeg egenligt prøvet, men det gav et forvrænget billede - så jeg
> troede det var forkert?

Hvis du bruger Windows skal du huske at saette "binmode".

http://www.perldoc.com/perl5.6/pod/func/binmode.html

- ask

--
http://www.askbjoernhansen.com/

Fra : Peter Makholm

Dato : 02-03-03 12:55

"Simon..." <devnull@linux.org> writes:

> det er du nok nødt til at skære lidt mere ud i pap for mig, for jeg kan ikke
> få¨det til at virke, hvad skal der stå i min pl fil før den gør som jeg
> gerne vil have ?

Prøv at læse dokumentationen til LWP::Simple. Der er andre funktioner
end get(), måske er der en af dem der gør lige netop hvad du vil.

> eval {use LWP::Simple;};

Øhhhh, den eneste grund til at putte eval uden om er hvis du har en
nødløsning hvis LWP::Simpel ikke er tilgængelig. Jeg tror det er meget
sjældent at jeg har set det brugt, hvor har de fået den ide fra? webcafe.dk?

Se på funktionen getstore.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a

Fra : Simon...

Dato : 02-03-03 15:14

> [...]
> nødløsning hvis LWP::Simpel ikke er tilgængelig. Jeg tror det er meget
> sjældent at jeg har set det brugt, hvor har de fået den ide fra?
det var vidst i et eksempel fra nettet, kan ikke lige huske hvor pt - men
det undlader jeg bare for eftertiden, tak !
mvh.Simon