Holde øje med et dir
Fra : Jimmy

Dato : 01-03-03 11:39

Hej

Jeg har et bibliotek på min RH 8.0, hvori jeg placerer tekstfiler til
gsmlib, som så afsender disse som SMS.

Jeg har brug for at holde øje med antallet af bibliotekets filer og opdatere
en MySQL-tabel hver gang, dette tal ændrer sig.

Lige nu afvikler jeg et perl-script fra cron hvert minut, som blot tæller
antallet og opdaterer basen ligemeget hvad.
Dette er en højst uhensigtsmæssig måde at gøre tingene på.

Findes der en smartere måde at gøre dette på?

Mvh
Jimmy

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-03-03 12:01

On Sat, 1 Mar 2003 11:38:33 +0100, Jimmy wrote:

> [...]

> højst uhensigtsmæssig måde at gøre tingene på.

> Findes der en smartere måde at gøre dette på?

Opdater tallet hver gang du placerer eller fjerner en tekstfil?

Hvis ikke det hjælper: forklar hvad du mener med, at det er højest
uhensigtsmæssigt at gøre sådan som du gør.

Mvh.

--
"What a waste it is to lose one's mind. Or not to have Adam Sjøgren
a mind is being very wasteful. How true that is. asjo@koldfront.dk

Fra : Jimmy

Dato : 01-03-03 12:56

"Adam Sjøgren" <spamtrap@koldfront.dk> wrote in message

> Opdater tallet hver gang du placerer eller fjerner en tekstfil?

GSMLIB fjerner filen hver gang den har sendt en SMS.
Den melder ikke tilbage, at den har gjort dette og jeg kan således ikke
regulere tallet i MySQL.

> Hvis ikke det hjælper: forklar hvad du mener med, at det er højest
> uhensigtsmæssigt at gøre sådan som du gør.

Hvert minut kalder jeg Perl og løber et bibliotek igennem, som i de fleste
tilfælde er tomt.
Hvert minut opdateres MySQL med samme værdi.

Det kan ikke være hensigtsmæssigt at opdatere 24*60 gange i døgnet.

Hvis jeg kunne modificere mit Perl-script, så den gemte tallet et sted og
sammenlignede med dette, når den talte og kun opdaterede, hvis de var
forskellige ville jeg være nået længere.

Mvh
Jimmy

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-03-03 13:05

On Sat, 1 Mar 2003 12:56:17 +0100, Jimmy wrote:

> GSMLIB fjerner filen hver gang den har sendt en SMS. Den melder
> ikke tilbage, at den har gjort dette og jeg kan således ikke
> regulere tallet i MySQL.

(Hvis du er rigtig entusiastisk, så kan du jo ændre så GSMLIB
opdaterer selv, eller så det kører et valgfrit script hver gang den
har slettet en fil, som så kan opdatere - det er vel fri software?)

> [...]
> værdi.

> Det kan ikke være hensigtsmæssigt at opdatere 24*60 gange i døgnet.

Er din maskine belastet af det?

> Hvis jeg kunne modificere mit Perl-script, så den gemte tallet et
> sted og sammenlignede med dette, når den talte og kun opdaterede,
> hvis de var forskellige ville jeg være nået længere.

Hvad har du prøvet, for at implementere dette?

Jeg forstår ikke motivationen for bogholderiet her - kan dit
Perl-script ikke bare kigge på tallet gemt i databasen, og opdatere
hvis det nye er et andet? Er det oprettelsen af forbindelsen til
databasen, du gerne vil undgå?

Evt. kan du jo lave et program der kører hele tiden, og hele tiden har
forbindelse til databasen, sover i et minut, tæller, opdaterer hvis
nødvendigt, sover i et minut ... osv.

Mvh.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 01-03-03 13:04

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> writes:
> [...]
> antallet og opdaterer basen ligemeget hvad.
> Dette er en højst uhensigtsmæssig måde at gøre tingene på.

Lav dit script om til at køre hele tiden, og sleepe i 60 sekunder
efter check, og recheck - så kan det jo nemt huske hvad tallet var
"sidst".

Lav så f.eks. et cronjob der kører hver 10. minut der checker om dit
script kører.
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Simon...

Dato : 02-03-03 08:23

> Lav så f.eks. et cronjob der kører hver 10. minut der checker om dit
> script kører.

hej,
jeg opdagede også lige at jeg kunne lave cronjob på den server jeg er hosted
på, men der kan den åbenbart bare køre en commando, og så sende
resultaterne,
det kan den så gøre med nogle intervaller, så langt så godt, men hvis nu jeg
vil have afviklet abc.pl eller lign, hvad skal jeg så skrive ? skal man gå
ud fra at den kender perls
lokation, og derfor bare skrive "perl abc.pl" eller skal jeg så til abc.pl
give den fulde sti på serveren ?? som måske så er "perl
\users\simon\www\abd.pl" ?

tak

mvh.Simon