form
Fra : Lars Pedersen

Dato : 01-03-03 11:24

Hej,

Jeg forsøger at lave en formular hvor man kan vedhæfte en fil, men det
virker ikke helt, Følgende laver problemer:

<P CLASS="standard"><INPUT TYPE="file" NAME="vedhæft" VALUE="attach">

Når jeg modtager mailen skriver den bare den sti som filen ligger i hos den
der har prøvet at vedhæfte.

Er der nogle der kan hjælpe?

Lars

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 01-03-03 11:59

On Sat, 1 Mar 2003 11:23:52 +0100, Lars Pedersen wrote:

> Jeg forsøger at lave en formular hvor man kan vedhæfte en fil, men
> det virker ikke helt, Følgende laver problemer:

> <P CLASS="standard"><INPUT TYPE="file" NAME="vedhæft"
> VALUE="attach">

Du skal have sat attributten "enctype" til "multipart/form-data" i
"form" elementet.

<http://www.w3.org/TR/html4/interact/forms.html#h-17.3>

Dit script skal håndtere at modtage upload'ede filer.

<http://search.cpan.org/dist/CGI.pm/CGI.pm#CREATING_A_FILE_UPLOAD_FIELD>

Og så skal du sørge for f.ex. sende dem vedhæftet en email (det lyder
som om det er det du vil, selvom du ikke skriver det).

<http://search.cpan.org/author/ERYQ/MIME-Lite-2.117/lib/MIME/Lite.pm#Attach_a_GIF_to_a_text_message>

Mvh.

--
"Teacher: The only place where success comes before Adam Sjøgren
work is in the dictionary. asjo@koldfront.dk