MySQL - DATETIME
Fra : Jimmy

Dato : 28-02-03 03:04

Hej

Jeg har et DATETIME felt i min MySQL tabel.

Det forventer en dato i formatet:

yyyy-mm-dd hh:mm:ss

Hvordan konverterer jeg lettest time() til ovenstående?

(Jeg har Date::Manip installeret, men kunne ikke få den til at parse det
(selvom den utvivlsomt kan!))

Mvh
Jimmy

Fra : Torben Simonsen

Dato : 28-02-03 03:36

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> writes:

> Jeg har et DATETIME felt i min MySQL tabel.
>
> Det forventer en dato i formatet:
>
> yyyy-mm-dd hh:mm:ss
>
> Hvordan konverterer jeg lettest time() til ovenstående?

Noget i denne retning skulle kunne gøre det:

use POSIX qw(strftime);
$datetime = strftime("%Y-%m-%d %H:%M:%S", localtime);

--
-- Torben.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-02-03 07:31

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> wrote:

>yyyy-mm-dd hh:mm:ss
>Hvordan konverterer jeg lettest time() til ovenstående?

perldoc -f localtime

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jimmy

Dato : 28-02-03 21:35

----------
I artiklen <m3ptpdrv1n.fsf@localhost.localdomain>, Torben Simonsen
<ts@biograferne.dk> skrev:

> use POSIX qw(strftime);
> $datetime = strftime("%Y-%m-%d %H:%M:%S", localtime);

Virker perfekt

Tak for det.

mvh
Jimmy