BSc (hons)
Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 06-03-03 16:19

Så en reklame for Niels Brock-handelsskole. De skrev, man kunne
blive "BSc (hons)" i " Computer Science" og "BA (hons)" i noget
handel-noget.

Spørgsmålet: Hvad dækker "hons" over?

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 06-03-03 16:53

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> writes:

> Så en reklame for Niels Brock-handelsskole. De skrev, man kunne
> blive "BSc (hons)" i " Computer Science" og "BA (hons)" i noget
> handel-noget.
>
> Spørgsmålet: Hvad dækker "hons" over?

Det betyder normalt "with honours", altså med udmærkelse. Men jeg ved
ikke om det også gælder Niels Brock.

   Torben Mogensen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 06-03-03 17:00

torbenm@diku.dk (Torben Ægidius Mogensen) posting:

>Det betyder normalt "with honours", altså med udmærkelse. Men jeg ved

Men hvad særligt er der ved det i forhold til uden "honours"?

Fra : Christian Vinter

Dato : 25-03-03 22:25

Christian Bohr-Halling wrote:
> Så en reklame for Niels Brock-handelsskole. De skrev, man kunne
> blive "BSc (hons)" i " Computer Science" og "BA (hons)" i noget
> handel-noget.
>
> Spørgsmålet: Hvad dækker "hons" over?

Ved det ikke i tilfældet Niels Brock. Men i nogle lande (bl.a. Australien) er
en honoursgrad en etårig overbygning på den almindelige bachelor-grad. Efter
den kan man gå direkte til Ph.D.-uddannelsen.

-vinter