deling af adsl forbindelse
Fra : east

Dato : 04-03-03 18:20

Hej

Jeg er ved at lave et mindre kontornetværk, hvor vi skal dele en 2 mgb.
forbindelse. Mit problem er at jeg ikek altid kan få med alle maskinerne få
forbindedelse til routeren. Routeren har en fast Ip adressen, jeg kan ping´e
routeren og modtager pings, men explorer kan ikke finde den på alle
maskinerne - jeg har det mistænkt for at være en konfigurations spørgsmål i
windows 982. som alle maskinerne køre på - jeg et lidt newbie mht. dette og
derfor nok glemt at oplyse dit eller hint, så skriv bare hvis der skal
bruges uddybbende kommentare til problemet.

kan nogle hjælpe med et link, en dummie guide til hvordan man får flere
maskiner til at dele en fast internet forbindelse.

Lars HS

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-03-03 20:38

On Tue, 4 Mar 2003 18:20:03 +0100, "east" <udby.skole@teliamail.dk>
wrote:

> [...]
>maskinerne - jeg har det mistænkt for at være en konfigurations spørgsmål i
>windows 982. som alle maskinerne køre på
Har du sat "default gateway" op til IPen på routeren ?

Jeg tror ikke lige at dit spørgsmål er rettet til den rigtige gruppe.
Du vil nok få flere svar i en af de andre netværksgrupper.
/Hans