novice......
Fra : cws

Dato : 04-03-03 14:16

Hej.

Hvordan kommer manigang med Netware? Jeg har været inde på Novells hp og
hentet div. eval SW.

Helt konkret:

Hvad er basis? (OS + novell prg.).

Andet jeg skal vide, inden jeg går igang?

MVH
Carsten.

Fra : Erik

Dato : 04-03-03 19:33

"cws" <mbkfz@bluemail.dk> wrote in news:3e64a71f$0$32040
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hvordan kommer manigang med Netware? Jeg har været inde på Novells hp og
> hentet div. eval SW.
>
> Helt konkret:
>
> Hvad er basis? (OS + novell prg.).
Først skal DOS installeres. Enten MS-DOS, eller DR-DOS, som ligger med på
CD-en.
Så skal selve server-softwaren installeres. Kør INSTALL fra CDen. Den er
god til at gætte drivere, konfiguration etc.

Så skal klienten installeres på arbejdsstationerne, og det var det.

> Andet jeg skal vide, inden jeg går igang?

Der er masser af dokumentation på www.novell.com/documentation

mvh.
Erik Klausen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-03-03 20:35

On Tue, 4 Mar 2003 14:15:54 +0100, "cws" <mbkfz@bluemail.dk> wrote:

>Hej.
>
>Hvordan kommer manigang med Netware? Jeg har været inde på Novells hp og
>hentet div. eval SW.
>
>Helt konkret:
>
>Hvad er basis? (OS + novell prg.).

Hvad vil du ?
Have en netværksserver til fildeling ?
Administrerer en masse brugere og deres brug af recurser på et større
netværk, ink. deres opsætning af PCer ?

>Andet jeg skal vide, inden jeg går igang?
Analyser dit behov.
Det kan værer at du kan klare dig med Novell dos7 og det p2p netværk
den har.

/Hans