Bedste Rollespil til PC
Fra : Martin_P

Dato : 03-03-03 01:12

Hvilken anden gruppe er bedre end at spørge de garvede herinde??
Hvikelt RPG spil er det bedste at spille på PC?

Jeg har prøvet

Pools of Radiance - SUX Bigtime!! man kan ikek styre en skid af sine
characters' feats/skills

NeverWinter Nights - bedre, men stadig ikke RIGTIGT godt!! - det
bliver hurtigt hack n' slash spil synes jeg(har dog kun gennemført til
act3)

Jeg savner lidt spillene som SSI lavede(Champions of Krynn, Death
knighth of Krynn, Gateway to the savage frontier osv) men bare med 3e
regler.....

Any Ideas??

Martin_P

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-03-03 02:16

Martin_P <dsl6041REMOVE_ME@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]

> Jeg savner lidt spillene som SSI lavede(Champions of Krynn, Death
> knighth of Krynn, Gateway to the savage frontier osv) men bare med 3e

Mine absolutte favoritter er Fallout og Planescape:Torment. Torment er
D&D, men dog 3E, Fallout er sit eget system.

Der er udkommet præcist tre spil der bruger 3E-regler: Pools of
Radiance, Neverwinter Nights og Icewind Dale II. Af dem synes jeg
personligt bedst om Neverwinter Nights, men ingen af dem kommer op på
samme oplevelse som mine to favoritter (jeg købet en bunke
Planescape-bøger efter at have spillet Torment).

Det jeg godt kunne lide i begge, var at ens opførsel så ud til at have
indflydelse på udviklingen, og at man kunne vælge at spille dem som en
"talker" snarere end en "basher".

Intet kommer selvfølgelig op på siden af første gang jeg spillede
Wasteland på Commodore 64, men er også lang tid siden. Fallout er
lavet af nogle af de samme folk.

/L

Fra : Martin

Dato : 03-03-03 10:39

Så er der jo altid baldurs gate og baldurs gate 2, og i samme serie icewind
dale og icewind dale 2. Sidstnævnte har jeg selv spillet rigtigt meget. Det
er massere af puzzles og quest, og ikke altid hack-n-slash.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 03-03-03 11:54

Mine favoritter er Morrowind og Fallout.

/JeppeM

Fra : Jacob

Dato : 03-03-03 18:23

den med morrowind kan jeg også skrive under på.. ikke mange spil har så
åbent et gameplay.. du kan selv bestemme din spillestil.. og behøver ikke
følge historien fra ende til anden..

Jacob

Fra : chk

Dato : 03-03-03 21:10

Fallout er nok mit bedste køb og du kan endda få den til en meget god pris i
dag - Måske lidt under 100,- med lidt held.

Nok det bedste køb jeg har gjort i min tid inden for computer rollespil -

Fra : Jacob

Dato : 03-03-03 22:44

har prøvet at få fallout til at virke på min.. tror endda det var 2'eren..
den crashede bare hele tiden.. :(

Fra : Klaus Æ. Mogensen

Dato : 04-03-03 00:53

"Martin_P" <dsl6041REMOVE_ME@vip.cybercity.dk> skrev:

> Hvikelt RPG spil er det bedste at spille på PC?

Jeg har spillet Baldur's Gate, Tales of the Sword Coast, Icewind Dale og er
lige startet på Pool of Radiance.

Af dem synes jeg klart bedst om Baldur's Gate - fin stemning, figurer med
personlighed (nogle begynder ligefrem at slås med hinanden), en stor verden,
en masse sideplots og quests der ofte løses bedre med snak end slag. Det kan
nu fås til 100 kr. i "PC Best Buy"-udgaven - billigt for et 5 CD-spil af den
kvalitet.

Tales of the Sword Coast er en udvidelse til B.G. og tilføjer ikke så meget,
men er OK.

Icewind Dale er mere dungeon-crawl/monsterbash og lider under nogle "fejl"
såsom at det er muligt at skifte rustning på et øjeblik under kamp. Magiske
items er vildt overdrevne, især våben. Har nogle ret svære taktiske
situationer undervejs, og det er cool nok. Lider under at der kun er én vej
igennem - man kan simpelthen ikke tage steder hen før man er kommet til dem
i "plottet".

Pool of Radiance er jeg til nu lidt skuffet over - der er for meget Diablo
over det. For meget bash, for kønsløse figurer. Håber det bliver bedre.

Håber jeg falder over Baldur's Gate II på tilbud snart - det skulle være
helt OK.

- Klaus

Fra : Linus Riel Petersen

Dato : 04-03-03 01:18

Martin_P wrote:

> [...]
>
> Jeg savner lidt spillene som SSI lavede(Champions of Krynn, Death
> knighth of Krynn, Gateway to the savage frontier osv) men bare med 3e

Hmmmm, Nogle af de gamle SSI-spil er ved at blive konverteret til
NeverWinter Nights som mods af forskellige folk.

Har haft fundet Pool of Radiance, Curse of the Azure Bonds og nogle andre,
der ikke er færdige endnu. Dem jeg har prøvet af dem ligger temmeligt tæt
på de gamle IMHO.

Du har ret i at NWN let går hen og bliver hack n' slash (i den officielle
kampagne), men der er faktisk en del ikke-hack n' slash mods efterhånden.

Dertil kommer at nogle af de udgivne moduler til AD&D også er som mods.

--
-- [ Linus Riel Petersen ] -------------------------------------------
Hey GM! I've got half a pizza here. You can have it if you kill

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 04-03-03 15:02

Planescape Torment

Fra : Jeppe Møller

Dato : 05-03-03 15:01

> Planescape Torment

Det spil havde jeg helt glemt, det var ellers rigtig fedt ja!

Fra : MH

Dato : 05-03-03 18:24

Hej gruppe

Kan i hjælpe mig. Jeg kan ikke få Mit nye Morrowind til at virke. Jeg
mangler muligvis en
Patch på 8,4MB som jeg ikke vil downloade (33,6modem) før jeg ved om min nye
Morrowind cd ikke alerede har denne patch i på forhånd. Patchen
'elderscrolls3 v1.2.0722 er fra 28-7-2002 og kunne jo derfor godt være en
del af
spillet nu, da det er købt fra nyt fra ca. 3md siden og kunne indehoplde
patchen da den er ældre. Har spillet mon alerede denne patch? eller skal jeg
downloade den, så jeg kan få gang i spillet.

Mange tak for svar

MH

Fra : Jeppe Møller

Dato : 05-03-03 18:43

Download Patchen- spillet burde dog virke selvom du ikke gjorde det... (jeg
havde ikke patchet spillet første gang jeg spillede det)
Der ligger også en 'no-cd-crack', måske kan den også være behjælpelig?

FUT:news.spil.computer
er det sådan man FUTter?

/JeppeM

Fra : MH

Dato : 05-03-03 19:43

Nu kører det. Satte hardwareacc. ned på lydkortet Men du siger jeg
stadig skal bruge patchen; det kunne jo være de havde nået at lægge den på
cd'en evt, men det skader vel ikke at installere den.

Tak for svaret.

MH

Fra : MH

Dato : 05-03-03 20:39

Har hentet patchen, virker fint. Tak for hjælpen
Mvh MH

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 05-03-03 19:06

"Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk> writes:

> FUT:news.spil.computer
> er det sådan man FUTter?

Nej, du skal også sætte Followup-To: i headeren.

(nej, jeg ved ikke, hvordan man gør det i Outlook Express)

FUT: dk.edb.internet.software.mail+news

/Rasmus

Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a Word Perfect
4.2 Document.

Fra : Jesper Hylling

Dato : 07-03-03 01:35

"Martin_P" <dsl6041REMOVE_ME@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg savner lidt spillene som SSI lavede(Champions of Krynn, Death
> knighth of Krynn, Gateway to the savage frontier osv) men bare med 3e

Hvis du kan holde til ældre spil, vil jeg bestemt anbefale Ultima serien.
Især 7'eren (både del 1 &2). Fremragende spil..

/Jesper

Fra : Jeppe Møller

Dato : 07-03-03 13:25

> Hvis du kan holde til ældre spil, vil jeg bestemt anbefale Ultima serien.
> Især 7'eren (både del 1 &2). Fremragende spil..

Ja, de var i hvert fald fantastiske i sin tid. Aldrig har jeg grint så meget
som da jeg fandt ud af at de bleer man kan samle op i kongens 'nursery' kan
bruges som våben- ALLE der bliver angrebet med en (brugt) ble!!
Min bror dragede stor´nytte af dette trick til det store end-of-level
monster.... var det nu en drage eller??
hahaha- at blive tværet i hovedet med en ble- det kan da NOK være ejg også
ville flytte mig!
den nostalgi- den nostalgi...
/JeppeM

hmmm.. eller var det Ultima 5? Jeg kan dårlig huske forskel mere...

Fra : Linus Riel Petersen

Dato : 07-03-03 12:20

Martin_P wrote:

> [...]
>
> Jeg savner lidt spillene som SSI lavede(Champions of Krynn, Death
> knighth of Krynn, Gateway to the savage frontier osv) men bare med 3e

Må også tilslutte mig Planescape: Torment og Morrowind, som de bedste jeg
har prøvet. NWN når dem ikke som singleplayer (men er rimeligt som
multiplayer)